Conference Paper
BibTex RIS Cite

The effect of word of mouth marketing to select a financial advisor

Year 2015, , 1041 - 1052, 26.12.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.279116

Abstract

One of the important topics in the marketing litareture is word of mouth marketing. Word of mouth marketing, can be defined as the exchange of people's ideas about products or services. Because of the low cost for businesses and positive impact on the purchasing behavior of consumers, word of mouth marketing has become a very important marketing tool both for product and service sectors. Financial advisory services, has a very important place in the service sector and there is an exchange of ideas between the users of accounting services too. Therefore, the concept of word of mouth marketing, also can be applied to taxpayers who use accounting services. Costumers (taxpayers) who satisfied with the accounting service which they use,  will loyal to financial advisors and will share this satisfaction with relatives. Proceeding from this point, the effect of word of mouth marketing for selection of a financial advisor has been examined in the study. In the study, descriptive research model has been used. Because of a few articles in the literature on this subject indicates the importance of the study.  By the reason of benefiting from word of mouth marketing, to build a relationship with customers for create awareness for financial advisors in the future, makes this study important too. For this purpose it has been applied a questionnaire, which investigates the effect of word of mouth marketing to select a financial advisor, to the selected sampling. The collected data has been analyzed using SPSS. According to the results of the study, it was concluded that word of mouth marketing affects the selection of financial advisors.

References

  • Akçi, Y. ve Kılınç, K. (2015), “İşletme Yöneticilerinin Algıları Açısından Ağızdan Ağıza İletişimin Muhasebe Meslek Mensuplarının Müşteri Portföyüne Etkisinin İncelenmesi (Malatya Örneği)” http://dx.doi.org/10.17755/esosder.31955
  • Burrow J. ve Fowler A. (2015), Marketing, South Western Cengage Learning, Boston
  • Dinç, E. ve Kaya, U. (2006), “Muhasebe Meslek Mensuplarının Meslek Ahlakı Kuralları Açısından Hizmet satın Alanlar Tarafından Algılanma Biçimi Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış, c.5, s.17, ss.139-152.
  • Dursun, A. (2006), Muhasebe Eğitiminde Kalite Kalite Arayışı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Ertaş, Ç. F. (2007) İşletmelerde Muhasebe Organizasyonu ve Muhasebe Mesleği”, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Nyilasy G. (2006), Word of Mouth: What We Really Know-and What We Dont, (Editörler: Justin Kirby, Paul Marsden), Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Paksoy, H. M., Akbulut, R. ve Aydın, V. (2005), “Meslek Yüksek Okullarında Mu-hasebe Eğitiminin Yeterliliğinin Harran Üniversitesi Özelinde İncelenmesi ve Geleceğe İlişkin Bir Değerlendirme”, Muhasebe ve Denetime Bakış, c.5, s.15, ss.73-105
  • Silverman, G. (2010), The Secrets Of Word Of Mouth Marketing; How To Trigger Exponential Sales Through Runaway Word Of Mouth, Second Edition, Amacom, New York.
  • Yavuzyılmaz, O. (2015), Ağızdan Ağıza Pazarlama, http://www.asosjournal.com/Makaleler/1790500837_700 Oğuz Yavuzyılmaz.pdf
  • Yayla, E. ve Cengiz, E. (2005), “Muhasebe Mesleğinin Tercih Edilmesinde Etkili Olan faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Çalışması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği”, Muhasebe ve denetime Bakış, c.5, s.16, ss.147-168.
  • Yükselen C. (2013), Pazarlama; Müşterilerinizle İletişiminizi Güçlendirin, İSMMMO Yayınları No:155, İstanbul.

Kulaktan kulağa pazarlamanın mali müşavir-muhasebeci seçimine etkisi

Year 2015, , 1041 - 1052, 26.12.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.279116

Abstract

Kulaktan kulağa Pazarlama, insanların ürün ya da hizmetler hakkındaki görüşlerini birbirleri ile paylaşması olarak tanımlanabilir. İşletmeler için düşük maliyetli olması ve satın alma davranışını olumlu yönde etkilemesi, kulaktan kulağa pazarlamayı hem hizmet hem de üretim sektörü için önemli bir Pazarlama aracı haline getirmektedir. Finansal hizmetler, servis sektöründe son derece önemli bir yere sahiptir ve finansal hizmet sektöründe de müşteriler, yararlandıkları hizmetler hakkında birbirleri ile fikir alışverişi yapmaktadır. Bu nedenle, kulaktan kulağa Pazarlama kavramı mükellefler için de uygulanabilir. Aldıkları finansal hizmetten memnun kalan mükellefler, mali müşavir-muhasebecilerine sadık olacaktır ve bu memnuniyetlerini çevreleri ile paylaşacaklardır. Bu noktadan hareket edildiğinde çalışmada, kulaktan kulağa pazarlamanın mali müşavir-muhasebeci seçimine etkisi incelenmiştir. Çalışmada betimleyici araştırma modeli kullanılmıştır. Literatürde bu konuda çok az çalışma olması ve elde edilecek sonuçların meslek mensuplarına yol göstermesi çalışmanın önemini göstermektedir. Bu amaçla, seçilen örnekleme kulaktan kulağa pazarlamanın mali müşavir-muhasebeci seçimine etkisini inceleyen bir anket uygulanmıştır.  Anket sonuçları, SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, kulaktan kulağa pazarlamanın mali müşavir-muhasebeci seçimini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Mükelleflerin çevrelerinden gelen tavsiyelere önem verdiği, birlikte iş yapmak istedikleri mali müşavir-muhasebeci hakkında yapılan olumlu ya da olumsuz yorumlar hakkında etkilendikleri, daha önce o mali müşavir-muhasebeci ile çalışanların görüşlerine göre hareket ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.


References

  • Akçi, Y. ve Kılınç, K. (2015), “İşletme Yöneticilerinin Algıları Açısından Ağızdan Ağıza İletişimin Muhasebe Meslek Mensuplarının Müşteri Portföyüne Etkisinin İncelenmesi (Malatya Örneği)” http://dx.doi.org/10.17755/esosder.31955
  • Burrow J. ve Fowler A. (2015), Marketing, South Western Cengage Learning, Boston
  • Dinç, E. ve Kaya, U. (2006), “Muhasebe Meslek Mensuplarının Meslek Ahlakı Kuralları Açısından Hizmet satın Alanlar Tarafından Algılanma Biçimi Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış, c.5, s.17, ss.139-152.
  • Dursun, A. (2006), Muhasebe Eğitiminde Kalite Kalite Arayışı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Ertaş, Ç. F. (2007) İşletmelerde Muhasebe Organizasyonu ve Muhasebe Mesleği”, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Nyilasy G. (2006), Word of Mouth: What We Really Know-and What We Dont, (Editörler: Justin Kirby, Paul Marsden), Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Paksoy, H. M., Akbulut, R. ve Aydın, V. (2005), “Meslek Yüksek Okullarında Mu-hasebe Eğitiminin Yeterliliğinin Harran Üniversitesi Özelinde İncelenmesi ve Geleceğe İlişkin Bir Değerlendirme”, Muhasebe ve Denetime Bakış, c.5, s.15, ss.73-105
  • Silverman, G. (2010), The Secrets Of Word Of Mouth Marketing; How To Trigger Exponential Sales Through Runaway Word Of Mouth, Second Edition, Amacom, New York.
  • Yavuzyılmaz, O. (2015), Ağızdan Ağıza Pazarlama, http://www.asosjournal.com/Makaleler/1790500837_700 Oğuz Yavuzyılmaz.pdf
  • Yayla, E. ve Cengiz, E. (2005), “Muhasebe Mesleğinin Tercih Edilmesinde Etkili Olan faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Çalışması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği”, Muhasebe ve denetime Bakış, c.5, s.16, ss.147-168.
  • Yükselen C. (2013), Pazarlama; Müşterilerinizle İletişiminizi Güçlendirin, İSMMMO Yayınları No:155, İstanbul.
There are 11 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Oya Eru

Çağrı Köroğlu

Publication Date December 26, 2015
Published in Issue Year 2015

Cite

APA Eru, O., & Köroğlu, Ç. (2015). The effect of word of mouth marketing to select a financial advisor. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(4), 1041-1052. https://doi.org/10.24289/ijsser.279116
AMA Eru O, Köroğlu Ç. The effect of word of mouth marketing to select a financial advisor. International Journal of Social Sciences and Education Research. December 2015;1(4):1041-1052. doi:10.24289/ijsser.279116
Chicago Eru, Oya, and Çağrı Köroğlu. “The Effect of Word of Mouth Marketing to Select a Financial Advisor”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1, no. 4 (December 2015): 1041-52. https://doi.org/10.24289/ijsser.279116.
EndNote Eru O, Köroğlu Ç (December 1, 2015) The effect of word of mouth marketing to select a financial advisor. International Journal of Social Sciences and Education Research 1 4 1041–1052.
IEEE O. Eru and Ç. Köroğlu, “The effect of word of mouth marketing to select a financial advisor”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 1, no. 4, pp. 1041–1052, 2015, doi: 10.24289/ijsser.279116.
ISNAD Eru, Oya - Köroğlu, Çağrı. “The Effect of Word of Mouth Marketing to Select a Financial Advisor”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1/4 (December 2015), 1041-1052. https://doi.org/10.24289/ijsser.279116.
JAMA Eru O, Köroğlu Ç. The effect of word of mouth marketing to select a financial advisor. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1:1041–1052.
MLA Eru, Oya and Çağrı Köroğlu. “The Effect of Word of Mouth Marketing to Select a Financial Advisor”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 1, no. 4, 2015, pp. 1041-52, doi:10.24289/ijsser.279116.
Vancouver Eru O, Köroğlu Ç. The effect of word of mouth marketing to select a financial advisor. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1(4):1041-52.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.