Bu araştırma; Beden Eğitimi Spor Yüksekokulundaki öğrencilerin iletişim beceri algılarının, çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2014-2015 öğretim yılında Karabük Üniversitesi Hasan Doğan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu bölümünde öğrenim gören 293 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma ’da Korkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Karabük Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin cinsiyetlerine göre iletişim becerileri arasında anlamlı farklılık olmamasına rağmen, kız öğrencilerin iletişim becerilerinin, erkek öğrencilerin iletişim becerilerinden daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmamız sonucunda Karabük Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin sınıf düzeylerine göre iletişim becerileri arasında anlamlı farklılık olduğu görülmektedir. Araştırma özellikle; yeni beden eğitimi öğretmen adaylarının iletişim sorunları ve çözüm yolları konusunda katkı sağlayacaktır.
The study was carried out in order to examine the communication skills of School of Physical Education and Sports in terms of different variables. 293 students attended to Karabük University Hasan Doğan School of Physical Education and Sports during 2014-2015 formed the study group. Communication Skills Assessment Scale which was developed by Korkut (1996) was used in the study. As a result of the study, it was found that although there was no significant difference in terms of gender between communication skills of students attending to Karabük University Hasan Doğan School of Physical Education and Sports, female students are highly skilled in communication than male students. It was also found that there is a significant difference between the communication skills of the students attending to Karabük University Hasan Doğan School of Physical Education and Sports in terms of grade levels. The study is expected to contribute especially to physical education teacher candidates’ communication problems and possible solutions of these problems.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.