Dil ve hafıza üzerine yapılan çalışmalara bakılırsa paralel işleyen bir
sistem yapısıyla karşı karşıya gelinecektir. Bu iki sistemin birbirine bağlı
yapılarda olması birbirini etkileyen bileşenlere sahip olduğunu göstermektedir.
Bu durum öğrenme süreci üzerinde odaklanmayı gerektiren eylemlerden
oluşmaktadır. Özellikle, nörobiyoloji, bilişsel psikoloji ve öğrenme
psikolojisinin incelediği bu alan öğrenmenin ne olduğu, öğrenme sürecinde hangi
unsurların etkili olduğu, hafızamızın bu süreçte nasıl çalıştığı ve sözcüklerin
nasıl öğrenildiği üzerine birtakım sorulara cevap aramakla uğraşmaktadır. Bu
çalışmada, öğrenme ve hafıza üzerine ortaya atılan araştırmalar incelenerek bu
tür soruların cevabına uygulamalı yöntemlerle ulaşılmaya çalışılacaktır. Bu
kapsamda yabancı dil öğrenimi aşamasında sözcük dağarcığını geliştirmeye
yönelik teknikler keşfedilerek yeni yönelimler üzerinde durulmaya
çalışılacaktır.
Whether
the studies about language and memory are beobachted, the parallel processing
system will be came across. That two interconnected systems have components
which effect each other. This situation consists of activities required
focusing on the process of learning phase. Particularly, this area is examined
by nöroscience-biology, cognitive psychology and psychology of learning deals
with the answers to find out in order to solve problems about what the learning
is, which elements are influential within learning process, how our memory in
this process works and the words are learned. In this study will be studied on
the examinations that are interested in learning and memory. Within this
context, while the techniques related with foreign language are found out, the
new methods and approaches will be tried to show up.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.