Bu
araştırmanın amacı, Temel Eğitim Bölümü öğrencilerinin eğitim programı kavramı
ile ilgili görüşlerinin metaforlar yolu ile incelenmesidir. Araştırmanın
çalışma grubunu 2016 - 2017 eğitim – öğretim yılı bahar döneminde Abant İzzet
Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümünde öğrenim gören son
sınıf öğrencileri (n=83) oluşturmaktadır. Araştırmada olgubilim deseni
kullanılmış ve öğretmen adaylarından “Eğitim programı………… benzer çünkü ………”
cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi
kullanılmış olup araştırma bulguları öğretmen adaylarının 7 kategori altında 74
metafor (çoğunluğu tarafından üretilen ilk beş metafor; pusula, ağaç, araba
direksiyonu, bilgisayar yazılımı ve fabrika, metaforlarının olduğu) ürettikleri
görülmüştür.
The
aim of the present study is to examine the opinions of Basic Education
Department preservice teachers’ about the curriculum concept via their
metaphors. The study group was formed by
Abant İzzet Baysal University Education Faculty Basic Education Department
senior preservice teachers (n=83) in the spring semester of 2016 -2017 academic
year. In the study phenomenological design was used and they were asked to complete
the following sentence, as: “Curriculum is like a(n) ………………. because ………………………
.” Content analysis technique was used and the findings revealed that
preservice teachers generate 74 metaphors (first five mostly generated
metaphors; compass, tree, car steering wheel, computer software and factory)
grouped under 7 categories.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.