Research Article
BibTex RIS Cite

Social media education in communication faculties

Year 2018, , 730 - 740, 01.10.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.470351

Abstract















Social media emerging with the new millennium has
brought a new breath to the world of communication. Although it does not differ
from traditional media in the sense of media content, social media has its own
unique jargon and more threats. Who will be taught the media literacy course is
a topic that is especially interested in communication faculty students. In the
future, if the social media literacy course enters the primary curriculum, it
is expected that the course will be taught by the communication faculty
graduates. To do this, communication faculties must first place a social media
course in their curriculum. The aim of this study is to measure the facilities
of the communication faculties of the Higher Education Council within the meaning
of social media education. Within this context, the curricula of all
communication faculties will be analyzed within the context of social media
lessons.
    

References

  • Bordac, S.E. (2014), Introduction to Media Litearcy History, Journal of Media Literacy Education, 6 (2).
  • İLDEK, (2018). http://ildek.org/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • ÖSYM. (2018). http://www.osym.gov.tr/TR,15240/2018-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html. (Erişim tarihi: 09/08/2019).
  • Statista. (2018a). https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018b). https://www.statista.com/statistics/260811/social-network-penetration-worldwide/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018c). https://www.statista.com/statistics/282846/regular-social-networking-usage-penetration-worldwide-by-country/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018d). https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018e). https://www.statista.com/statistics/788084/number-of-social-media-accounts/ . (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018f). https://www.statista.com/statistics/381964/number-of-social-media-accounts/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018g). https://www.statista.com/statistics/267138/social-media-usage-per-day-global-social-video-users-age/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018h). https://www.statista.com/statistics/195140/new-user-generated-content-uploaded-by-users-per-minute/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • TDK. (2018). http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5b67f53b2efc58.62429571 (Erişim tarihi: 06/08/2018).
  • THE. (2018), https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2018/subject-ranking/social-sciences#!/page/0/length/100/subjects/3120/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats. (Erişim tarihi: 06/08/2018).
  • TÜHİD. (2018). http://www.tuhid.org/yerli-iletisim-fakulteleri.html. (Erişim tarihi: 06/08/2018).

İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi

Year 2018, , 730 - 740, 01.10.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.470351

Abstract

Yeni milenyum ile ortaya çıkan sosyal medya, iletişim dünyasına yeni bir
soluk getirmiştir. Medya içeriği anlamında geleneksel medyadan farklılık arz
etmese de, sosyal medyanın da kendine özgü bir jargonu ve barındırdığı daha
fazla tehlikeler mevcuttur. Medya okuryazarlığı dersinin kimler tarafından
öğretileceği, özellikle iletişim fakültesi öğrencilerini yakından ilgilendiren
bir konudur. İlerleyen zamanlarda sosyal medya okuryazarlığı dersinin
ilköğretim müfredatlarına girmesi halinde, dersi iletişim fakültesi
mezunlarının vermesi beklenen bir durumdur. Bunun için, öncelikle iletişim
fakültelerinin müfredatlarında sosyal medya isimli bir derse yer vermeleri
gerekmektedir. Bu noktadan hareketle çalışma Yükseköğretim Kurulu bünyesindeki
iletişim fakültelerinin müfredatlarının sosyal medya eğitimi anlamında
donanımlarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, tüm iletişim fakültelerinin
müfredatları sosyal medya dersi çerçevesinde analiz edilecektir.

References

  • Bordac, S.E. (2014), Introduction to Media Litearcy History, Journal of Media Literacy Education, 6 (2).
  • İLDEK, (2018). http://ildek.org/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • ÖSYM. (2018). http://www.osym.gov.tr/TR,15240/2018-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html. (Erişim tarihi: 09/08/2019).
  • Statista. (2018a). https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018b). https://www.statista.com/statistics/260811/social-network-penetration-worldwide/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018c). https://www.statista.com/statistics/282846/regular-social-networking-usage-penetration-worldwide-by-country/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018d). https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018e). https://www.statista.com/statistics/788084/number-of-social-media-accounts/ . (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018f). https://www.statista.com/statistics/381964/number-of-social-media-accounts/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018g). https://www.statista.com/statistics/267138/social-media-usage-per-day-global-social-video-users-age/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018h). https://www.statista.com/statistics/195140/new-user-generated-content-uploaded-by-users-per-minute/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • TDK. (2018). http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5b67f53b2efc58.62429571 (Erişim tarihi: 06/08/2018).
  • THE. (2018), https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2018/subject-ranking/social-sciences#!/page/0/length/100/subjects/3120/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats. (Erişim tarihi: 06/08/2018).
  • TÜHİD. (2018). http://www.tuhid.org/yerli-iletisim-fakulteleri.html. (Erişim tarihi: 06/08/2018).
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Erhan Akyazı

Publication Date October 1, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Akyazı, E. (2018). İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(4), 730-740. https://doi.org/10.24289/ijsser.470351
AMA Akyazı E. İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi. International Journal of Social Sciences and Education Research. October 2018;4(4):730-740. doi:10.24289/ijsser.470351
Chicago Akyazı, Erhan. “İletişim fakültelerinde Sosyal Medya eğitimi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4, no. 4 (October 2018): 730-40. https://doi.org/10.24289/ijsser.470351.
EndNote Akyazı E (October 1, 2018) İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi. International Journal of Social Sciences and Education Research 4 4 730–740.
IEEE E. Akyazı, “İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 4, no. 4, pp. 730–740, 2018, doi: 10.24289/ijsser.470351.
ISNAD Akyazı, Erhan. “İletişim fakültelerinde Sosyal Medya eğitimi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4/4 (October 2018), 730-740. https://doi.org/10.24289/ijsser.470351.
JAMA Akyazı E. İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4:730–740.
MLA Akyazı, Erhan. “İletişim fakültelerinde Sosyal Medya eğitimi”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 4, no. 4, 2018, pp. 730-4, doi:10.24289/ijsser.470351.
Vancouver Akyazı E. İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4(4):730-4.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.