Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Social media education in communication faculties

Yıl 2018, , 730 - 740, 01.10.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.470351

Öz















Social media emerging with the new millennium has
brought a new breath to the world of communication. Although it does not differ
from traditional media in the sense of media content, social media has its own
unique jargon and more threats. Who will be taught the media literacy course is
a topic that is especially interested in communication faculty students. In the
future, if the social media literacy course enters the primary curriculum, it
is expected that the course will be taught by the communication faculty
graduates. To do this, communication faculties must first place a social media
course in their curriculum. The aim of this study is to measure the facilities
of the communication faculties of the Higher Education Council within the meaning
of social media education. Within this context, the curricula of all
communication faculties will be analyzed within the context of social media
lessons.
    

Kaynakça

  • Bordac, S.E. (2014), Introduction to Media Litearcy History, Journal of Media Literacy Education, 6 (2).
  • İLDEK, (2018). http://ildek.org/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • ÖSYM. (2018). http://www.osym.gov.tr/TR,15240/2018-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html. (Erişim tarihi: 09/08/2019).
  • Statista. (2018a). https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018b). https://www.statista.com/statistics/260811/social-network-penetration-worldwide/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018c). https://www.statista.com/statistics/282846/regular-social-networking-usage-penetration-worldwide-by-country/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018d). https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018e). https://www.statista.com/statistics/788084/number-of-social-media-accounts/ . (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018f). https://www.statista.com/statistics/381964/number-of-social-media-accounts/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018g). https://www.statista.com/statistics/267138/social-media-usage-per-day-global-social-video-users-age/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018h). https://www.statista.com/statistics/195140/new-user-generated-content-uploaded-by-users-per-minute/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • TDK. (2018). http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5b67f53b2efc58.62429571 (Erişim tarihi: 06/08/2018).
  • THE. (2018), https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2018/subject-ranking/social-sciences#!/page/0/length/100/subjects/3120/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats. (Erişim tarihi: 06/08/2018).
  • TÜHİD. (2018). http://www.tuhid.org/yerli-iletisim-fakulteleri.html. (Erişim tarihi: 06/08/2018).

İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi

Yıl 2018, , 730 - 740, 01.10.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.470351

Öz

Yeni milenyum ile ortaya çıkan sosyal medya, iletişim dünyasına yeni bir
soluk getirmiştir. Medya içeriği anlamında geleneksel medyadan farklılık arz
etmese de, sosyal medyanın da kendine özgü bir jargonu ve barındırdığı daha
fazla tehlikeler mevcuttur. Medya okuryazarlığı dersinin kimler tarafından
öğretileceği, özellikle iletişim fakültesi öğrencilerini yakından ilgilendiren
bir konudur. İlerleyen zamanlarda sosyal medya okuryazarlığı dersinin
ilköğretim müfredatlarına girmesi halinde, dersi iletişim fakültesi
mezunlarının vermesi beklenen bir durumdur. Bunun için, öncelikle iletişim
fakültelerinin müfredatlarında sosyal medya isimli bir derse yer vermeleri
gerekmektedir. Bu noktadan hareketle çalışma Yükseköğretim Kurulu bünyesindeki
iletişim fakültelerinin müfredatlarının sosyal medya eğitimi anlamında
donanımlarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, tüm iletişim fakültelerinin
müfredatları sosyal medya dersi çerçevesinde analiz edilecektir.

Kaynakça

  • Bordac, S.E. (2014), Introduction to Media Litearcy History, Journal of Media Literacy Education, 6 (2).
  • İLDEK, (2018). http://ildek.org/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • ÖSYM. (2018). http://www.osym.gov.tr/TR,15240/2018-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html. (Erişim tarihi: 09/08/2019).
  • Statista. (2018a). https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018b). https://www.statista.com/statistics/260811/social-network-penetration-worldwide/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018c). https://www.statista.com/statistics/282846/regular-social-networking-usage-penetration-worldwide-by-country/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018d). https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018e). https://www.statista.com/statistics/788084/number-of-social-media-accounts/ . (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018f). https://www.statista.com/statistics/381964/number-of-social-media-accounts/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018g). https://www.statista.com/statistics/267138/social-media-usage-per-day-global-social-video-users-age/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • Statista. (2018h). https://www.statista.com/statistics/195140/new-user-generated-content-uploaded-by-users-per-minute/. (Erişim tarihi: 08/08/2019).
  • TDK. (2018). http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5b67f53b2efc58.62429571 (Erişim tarihi: 06/08/2018).
  • THE. (2018), https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2018/subject-ranking/social-sciences#!/page/0/length/100/subjects/3120/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats. (Erişim tarihi: 06/08/2018).
  • TÜHİD. (2018). http://www.tuhid.org/yerli-iletisim-fakulteleri.html. (Erişim tarihi: 06/08/2018).
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erhan Akyazı

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Akyazı, E. (2018). İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(4), 730-740. https://doi.org/10.24289/ijsser.470351
AMA Akyazı E. İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2018;4(4):730-740. doi:10.24289/ijsser.470351
Chicago Akyazı, Erhan. “İletişim fakültelerinde Sosyal Medya eğitimi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4, sy. 4 (Ekim 2018): 730-40. https://doi.org/10.24289/ijsser.470351.
EndNote Akyazı E (01 Ekim 2018) İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi. International Journal of Social Sciences and Education Research 4 4 730–740.
IEEE E. Akyazı, “İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 4, ss. 730–740, 2018, doi: 10.24289/ijsser.470351.
ISNAD Akyazı, Erhan. “İletişim fakültelerinde Sosyal Medya eğitimi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4/4 (Ekim 2018), 730-740. https://doi.org/10.24289/ijsser.470351.
JAMA Akyazı E. İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4:730–740.
MLA Akyazı, Erhan. “İletişim fakültelerinde Sosyal Medya eğitimi”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 4, 2018, ss. 730-4, doi:10.24289/ijsser.470351.
Vancouver Akyazı E. İletişim fakültelerinde sosyal medya eğitimi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4(4):730-4.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.