Bu çalışmanın amacı, aktif öğrenmeyi uygulayan Fen Bilimleri öğretmenlerinin, aktif öğrenmeyi benimsemeye ve uygulamaya motive etmede önemli gördükleri faktörlere yönelik görüşlerini belirlemektir. Çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, farklı illerde görev yapan ve aktif öğrenmeyi uyguladığı belirlenen yedi Fen Bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada amaçlı örneklem yöntemi uygulanmış, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu geçerlik güvenirlik çalışmaları gerçekleştirilerek kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde ise içerik analizi yöntemi türlerinden gömülü teori yönteminden faydalanılmıştır. Yapılan çalışmanın analizi sonucunda, Fen Bilimleri öğretmenlerinin aktif öğrenmeyi uygulama nedenleri, onları aktif öğren-meye yönelten en önemli faktör/faktörler ve aktif öğrenmeyi uygulamaya nasıl başladıkları temaları ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.