Covid-19’un küresel ölçekte turizm sektörünü etkileyerek özellikle otel endüstrisi üzerinde ekonomik kayıplara sebep olduğu görülmektedir. Pandemi sürecinde tüketicilerin otel seçimlerini etkileyen faktörlerin bilinmesi otellerin uygulamalarını bu doğrultuda yeniden gözden geçirmelerine böylece söz konusu kayıpların giderilmesine katkı sağlayabilecektir. Bu kapsamda araştırma ile pandemi sürecinde tüketicilerin tatil satınalma davranışını etkileyen faktörlerin konaklama tesisi ve hizmetlerine yönelik tedbirler çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında anket tekniğinden faydalanılmış olup araştırma 791 yerli turist ile gerçekleştirilmiştir. Pandemi sürecinde tüketicilerin tatil satınalma kararı üzerinde etkisine yönelik oluşturulan 5 hipotezden 4’ü desteklenmiş 1’i reddedilmiştir. Covid-19’a yönelik, tesisin Covid-19 tedbirleri, tesisin özellikleri, tesisin insan yoğunluğu ve tesisin hizmet uygulaması tüketicilerin tatil satınalma sürecinde otel seçim kararını etkilerken hizmet tercihlerinin bir etkisi olmadığı görülmektedir. Araştırmada pandemi koşulları dikkate alınarak tüketicilerin tatillerine ilişkin konaklama tesisi ve çevresine yönelik tedbirler önemli hale gelmektedir.
Covid-19 Otel Covid-19 tedbirleri Otel özellikleri İnsan yoğunluğu Otel hizmetleri Otel seçimi
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
2020-CVD191-0062
Projenin yürütülmesinde finansal, teknik ve beşeri kaynak sağlayan Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimine teşekkür ederiz.
Covid-19 Hotel Covid-19 measures Hotel characteristics Human density Hotel services Hotel choice
2020-CVD191-0062
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | 2020-CVD191-0062 |
Publication Date | January 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.