Bu araştırmanın amacı, Temel Eğitim Bölümü öğrencilerinin eğitim programı kavramı ile ilgili görüşlerinin metaforlar yolu ile incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016 - 2017 eğitim – öğretim yılı bahar döneminde Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümünde öğrenim gören son sınıf öğrencileri (n=83) oluşturmaktadır. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmış ve öğretmen adaylarından “Eğitim programı………… benzer çünkü ………” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmış olup araştırma bulguları öğretmen adaylarının 7 kategori altında 74 metafor (çoğunluğu tarafından üretilen ilk beş metafor; pusula, ağaç, araba direksiyonu, bilgisayar yazılımı ve fabrika, metaforlarının olduğu) ürettikleri görülmüştür.
The aim of the present study is to examine the opinions of Basic Education Department preservice teachers’ about the curriculum concept via their metaphors. The study group was formed by Abant İzzet Baysal University Education Faculty Basic Education Department senior preservice teachers (n=83) in the spring semester of 2016 -2017 academic year. In the study phenomenological design was used and they were asked to complete the following sentence, as: “Curriculum is like a(n) ………………. because ……………………… .” Content analysis technique was used and the findings revealed that preservice teachers generate 74 metaphors (first five mostly generated metaphors; compass, tree, car steering wheel, computer software and factory) grouped under 7 categories.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Publication Date | March 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018, Volume 4, Issue 1 |
Bibtex | @research article { ijsser400018, journal = {International Journal of Social Sciences and Education Research}, eissn = {2149-5939}, address = {}, publisher = {Mahmut DEMİR}, year = {2018}, volume = {4}, number = {1}, pages = {165 - 184}, doi = {10.24289/ijsser.400018}, title = {Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması}, key = {cite}, author = {Yıldız, Kaya and Sevilay, Yıldız and Özen, Raşit} } |
APA | Yıldız, K. , Sevilay, Y. & Özen, R. (2018). Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması . International Journal of Social Sciences and Education Research , 4 (1) , 165-184 . DOI: 10.24289/ijsser.400018 |
MLA | Yıldız, K. , Sevilay, Y. , Özen, R. "Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması" . International Journal of Social Sciences and Education Research 4 (2018 ): 165-184 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ijsser/issue/31791/400018> |
Chicago | Yıldız, K. , Sevilay, Y. , Özen, R. "Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması". International Journal of Social Sciences and Education Research 4 (2018 ): 165-184 |
RIS | TY - JOUR T1 - Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması AU - Kaya Yıldız , Yıldız Sevilay , Raşit Özen Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.24289/ijsser.400018 DO - 10.24289/ijsser.400018 T2 - International Journal of Social Sciences and Education Research JF - Journal JO - JOR SP - 165 EP - 184 VL - 4 IS - 1 SN - -2149-5939 M3 - doi: 10.24289/ijsser.400018 UR - https://doi.org/10.24289/ijsser.400018 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 International Journal of Social Sciences and Education Research Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması %A Kaya Yıldız , Yıldız Sevilay , Raşit Özen %T Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması %D 2018 %J International Journal of Social Sciences and Education Research %P -2149-5939 %V 4 %N 1 %R doi: 10.24289/ijsser.400018 %U 10.24289/ijsser.400018 |
ISNAD | Yıldız, Kaya , Sevilay, Yıldız , Özen, Raşit . "Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması". International Journal of Social Sciences and Education Research 4 / 1 (March 2018): 165-184 . https://doi.org/10.24289/ijsser.400018 |
AMA | Yıldız K. , Sevilay Y. , Özen R. Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018; 4(1): 165-184. |
Vancouver | Yıldız K. , Sevilay Y. , Özen R. Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018; 4(1): 165-184. |
IEEE | K. Yıldız , Y. Sevilay and R. Özen , "Temel Eğitim Bölümü öğretmen adayları ve eğitim programı: Bir metafor çalışması", International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 4, no. 1, pp. 165-184, Mar. 2018, doi:10.24289/ijsser.400018 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.