Bu çalışma, TÜBİTAK Destek Programlarına yönelik proje hazırlama eğitiminin
fen bilgisi öğretmen adaylarının proje yazma/hazırlama becerilerine etkisi
araştırmaktadır. Bu amaçla hazırlanan eğitim öncesinde ve sonrasında öğretmen
adaylarından bilim fuarlarına yönelik proje önerisi hazırlamaları istenmiştir.
Bu araştırmada eylem araştırması kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının proje
önerileri eğitim öncesinde ve sonrasında araştırmacılar tarafından hazırlanan
bir rubrik ile değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre,
proje hazırlama eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının proje
hazırlama/yazma becerilerini geliştirdiği, özellikle öğretmen adaylarını proje
türü seçme konusunda ve kabul edilebilir proje yazma konusunda desteklediği
görülmektedir.
The
present study investigates the effectiveness of professional development
project on preservice science teachers’ (PST) ability to write/prepare
application for grant programs provided by TUBITAK. For this purpose, PSTs were
asked to prepare grant application for science fair projects before and after
training. The action research method was
used through this project. The PSTs’ project proposals were evaluated by the
rubric before and after the training. According to result, the professional
development project was effective especially in supporting PSTs in
understanding of the differences between three different types of projects and
in choosing the right science projects which were in the scope of grant
program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Publication Date | January 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |
Bibtex | @research article { ijsser500501, journal = {International Journal of Social Sciences and Education Research}, eissn = {2149-5939}, address = {}, publisher = {Mahmut DEMİR}, year = {2019}, volume = {5}, number = {1}, pages = {78 - 90}, doi = {10.24289/ijsser.500501}, title = {Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi}, key = {cite}, author = {Metin Peten, Duygu and Yaman, Fatma and Sezen Vekli, Gülşah and Çavuş, Murat} } |
APA | Metin Peten, D. , Yaman, F. , Sezen Vekli, G. & Çavuş, M. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi . International Journal of Social Sciences and Education Research , 5 (1) , 78-90 . DOI: 10.24289/ijsser.500501 |
MLA | Metin Peten, D. , Yaman, F. , Sezen Vekli, G. , Çavuş, M. "Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi" . International Journal of Social Sciences and Education Research 5 (2019 ): 78-90 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ijsser/issue/42293/500501> |
Chicago | Metin Peten, D. , Yaman, F. , Sezen Vekli, G. , Çavuş, M. "Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi". International Journal of Social Sciences and Education Research 5 (2019 ): 78-90 |
RIS | TY - JOUR T1 - Improving preservice science teachers’ ability to write/prepare projects to TUBITAK grant program AU - DuyguMetin Peten, FatmaYaman, GülşahSezen Vekli, MuratÇavuş Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.24289/ijsser.500501 DO - 10.24289/ijsser.500501 T2 - International Journal of Social Sciences and Education Research JF - Journal JO - JOR SP - 78 EP - 90 VL - 5 IS - 1 SN - -2149-5939 M3 - doi: 10.24289/ijsser.500501 UR - https://doi.org/10.24289/ijsser.500501 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 International Journal of Social Sciences and Education Research Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi %A Duygu Metin Peten , Fatma Yaman , Gülşah Sezen Vekli , Murat Çavuş %T Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi %D 2019 %J International Journal of Social Sciences and Education Research %P -2149-5939 %V 5 %N 1 %R doi: 10.24289/ijsser.500501 %U 10.24289/ijsser.500501 |
ISNAD | Metin Peten, Duygu , Yaman, Fatma , Sezen Vekli, Gülşah , Çavuş, Murat . "Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi". International Journal of Social Sciences and Education Research 5 / 1 (January 2019): 78-90 . https://doi.org/10.24289/ijsser.500501 |
AMA | Metin Peten D. , Yaman F. , Sezen Vekli G. , Çavuş M. Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2019; 5(1): 78-90. |
Vancouver | Metin Peten D. , Yaman F. , Sezen Vekli G. , Çavuş M. Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2019; 5(1): 78-90. |
IEEE | D. Metin Peten , F. Yaman , G. Sezen Vekli and M. Çavuş , "Fen bilgisi öğretmen adaylarının TÜBİTAK destek programlarına yönelik proje yazma/hazırlama becerilerinin gelişimi", International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 5, no. 1, pp. 78-90, Jan. 2019, doi:10.24289/ijsser.500501 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.