Bu çalışma, TÜBİTAK Destek Programlarına yönelik proje hazırlama eğitiminin
fen bilgisi öğretmen adaylarının proje yazma/hazırlama becerilerine etkisi
araştırmaktadır. Bu amaçla hazırlanan eğitim öncesinde ve sonrasında öğretmen
adaylarından bilim fuarlarına yönelik proje önerisi hazırlamaları istenmiştir.
Bu araştırmada eylem araştırması kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının proje
önerileri eğitim öncesinde ve sonrasında araştırmacılar tarafından hazırlanan
bir rubrik ile değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre,
proje hazırlama eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının proje
hazırlama/yazma becerilerini geliştirdiği, özellikle öğretmen adaylarını proje
türü seçme konusunda ve kabul edilebilir proje yazma konusunda desteklediği
görülmektedir.
The
present study investigates the effectiveness of professional development
project on preservice science teachers’ (PST) ability to write/prepare
application for grant programs provided by TUBITAK. For this purpose, PSTs were
asked to prepare grant application for science fair projects before and after
training. The action research method was
used through this project. The PSTs’ project proposals were evaluated by the
rubric before and after the training. According to result, the professional
development project was effective especially in supporting PSTs in
understanding of the differences between three different types of projects and
in choosing the right science projects which were in the scope of grant
program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.