Bu araştırmanın amacı, veli toplantılarının öğrencilerin akademik
başarısına etkisine yönelik öğretmen ve veli görüşlerini saptamaktır.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili
Eyüpsultan ilçesine bağlı resmi bir ilkokulda görev yapan öğretmenler ve aynı
okulda öğrencisi bulunan veliler oluşturmaktadır. Araştırmada veriler
yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmacılar tarafından
hazırlanan görüşme formu, çalışma grubuna elden dağıtılarak öğretmenler ve
velilerin sorulara ilişkin görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Araştırma
kapsamında görüşme formu yardımıyla elde edilen verilerin çözümlenmesinde
içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda veli toplantılarının öğretmenler tarafından daha çok veliler ile iş
birliği yapmak amacıyla yapıldığı, velilerin ise daha çok bilgi almak amacıyla
katıldıkları; öğretmenlerde veli toplantılarının en çok öğrenci başarısını
arttırma konusunda etkili olduğu düşüncesi hâkimken velilerde iş birliği
sağlama konusunda daha etkili olduğu düşüncesinin hâkim olduğu; toplantılarda
en çok etkili çalışma yöntemlerinden bahsedildiği; toplantıların öğrencilerin
akademik gelişimine yönelik olumlu katkı sunduğu; toplantılar sonrasında
öğrencilerin akademik gelişiminde artış olduğu sonucuna ulaşılmış ve veli ile
öğretmenlerin toplantılara yönelik önerileri belirtilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.