BibTex RIS Cite

LİSELERDE COĞRAFYA DERSLERİNDE ETKİNLİK KİTABININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2012, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 16, 01.06.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, coğrafya derslerinde ders kitabı dışında bir etkinlikler kitabının kullanılmasının öğrenci başarısına katkısını, öğrenci ve öğretmen görüşleri değerlendirilerek ortaya koymaktır. Araştırmaya 2012-2013 öğretim yılında İstanbul’un Avcılar ilçesinde öğrenim gören 414 öğrenci ve 52 öğretmen katılmıştır. Genel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Veriler frekans, yüzde ve aritmetik ortalama ile analiz edilmiştir. Ayrıca random örneklem yöntemi ile belirlenen öğretmen ve öğrencilerle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre coğrafya ders kitapları ile yakından ilişkili ve bağlı bir coğrafya aktivite kitabının gerekli olduğu görülmektedir. Bu tür coğrafya etkinlik kitabı oyunlar, bulmacalar, sorular, haritalar, grafikler ve diğer ilgili unsurları içermelidir. Bu sayede öğrencilerinin coğrafya derslerini kavrama, diğer konularla bağlantılar kurma ve öğrenilen bilgileri hayata geçirme konusunda yeterliliklerinin artırılabilir.

ASSESSING THE NECESSITY OF A GEOGRAPHY ACTIVITY BOOK IN HIGH SCHOOLS

Year 2012, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 16, 01.06.2012

Abstract

The purpose of the present study is to reveal the necessity of an activity book apart
from geography textbooks through opinions of students and teachers. The study was
participated by 52 geography teachers and 414 students from high schools in Avcılar
of Istanbul within the 2012-2013 academic year. In the study where general research
method was used, the survey developed by researchers was used as data gathering
tool. In the analysis of the data frequency, percentage, arithmetic mean were used.
Considering these circumtences there is a strong need for a geography activity book
that is coupled with and connected to the geography textbooks, so that student can
comprehend the matters involved. This activity book must contain a variety of
questions according to the matter that will be dealt with. This sort of geography
activity book should contain games, puzzles, quizzes, pictures, maps, graphics and
other related elements.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA28NC34ZT
Journal Section Research Article
Authors

Vedat Şahin This is me

Mustafa Sağdıç This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Şahin, V., & Sağdıç, M. (2012). LİSELERDE COĞRAFYA DERSLERİNDE ETKİNLİK KİTABININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. International Journal of Social Science Research, 1(1), 1-16.
AMA Şahin V, Sağdıç M. LİSELERDE COĞRAFYA DERSLERİNDE ETKİNLİK KİTABININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. IJSSR. June 2012;1(1):1-16.
Chicago Şahin, Vedat, and Mustafa Sağdıç. “LİSELERDE COĞRAFYA DERSLERİNDE ETKİNLİK KİTABININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”. International Journal of Social Science Research 1, no. 1 (June 2012): 1-16.
EndNote Şahin V, Sağdıç M (June 1, 2012) LİSELERDE COĞRAFYA DERSLERİNDE ETKİNLİK KİTABININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. International Journal of Social Science Research 1 1 1–16.
IEEE V. Şahin and M. Sağdıç, “LİSELERDE COĞRAFYA DERSLERİNDE ETKİNLİK KİTABININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”, IJSSR, vol. 1, no. 1, pp. 1–16, 2012.
ISNAD Şahin, Vedat - Sağdıç, Mustafa. “LİSELERDE COĞRAFYA DERSLERİNDE ETKİNLİK KİTABININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”. International Journal of Social Science Research 1/1 (June 2012), 1-16.
JAMA Şahin V, Sağdıç M. LİSELERDE COĞRAFYA DERSLERİNDE ETKİNLİK KİTABININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. IJSSR. 2012;1:1–16.
MLA Şahin, Vedat and Mustafa Sağdıç. “LİSELERDE COĞRAFYA DERSLERİNDE ETKİNLİK KİTABININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME”. International Journal of Social Science Research, vol. 1, no. 1, 2012, pp. 1-16.
Vancouver Şahin V, Sağdıç M. LİSELERDE COĞRAFYA DERSLERİNDE ETKİNLİK KİTABININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. IJSSR. 2012;1(1):1-16.