Bu çalışmada Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) Tutum Ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Araştırmaya 2009-2010 öğretim yılı bahar döneminde Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı iki ilköğretim okulundaki toplam 273 öğrenci katılmıştır. Ölçek 14 maddeden oluşmakta olup 5'li likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin geçerlik çalışmaları kapsamında yapı geçerliği çalışması yapılmıştır. Güvenirlik çalışmaları kapsamında ise Cronbach-alpha katsayısı ve madde toplam korelasyonları hesaplanmıştır. Ölçekle ilgili yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda CBS Tutum Ölçeğinin ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin tutumlarını belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu kanaatına varılmıştır.
This study investigates the reliability and validity of the Geographic Information Systems (GIS) Attitude Scale. The research sample consists of 273 middle school students dependent on the Nigde Province Directorate of National Education. The scale consists of 14 Likert Type items with 5 point response format. Construct validity is examined in the validity study of this scale. For the reliability of the scale, Cronbach alpha and item-total correlation methods were used. Finally, it can be concluded that the GIS Attitude Scale is a valid and reliable instrument to determine middle school students’ attitudes
Other ID | JA77CR52YH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 1 |