Bu araştırmada 2005 yılından itibaren tüm ortaöğretim kurumlarında uygulanmaya başlanılan Coğrafya Dersi Öğretim Programı(CDÖP) için hazırlanan 9. sınıf ve 10. sınıf coğrafya ders kitaplarındaki iklim konularının anlatımı üzerine değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmada bu konuların kazanımları ve kitaplardaki step iklimi, karasal iklim (9. sınıf) ve Türkiye’nin iklimi konularının (10. sınıf) anlatımları karşılaştırılmıştır. Çeşitli araştırmalardaki verilerle durumun doğrusu ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Bu iki iklimin tamamen birbirinden farklı olduğu sonucuna varılmıştır. 9. sınıf coğrafya ders kitabındaki anlatımın doğru, 10. sınıf coğrafya ders kitabındaki anlatımın bazı çelişkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Ders kitaplarının hem öğrenciler hem de öğretmenler için önemli kaynaklar olduğu için 10. sınıf ders kitaplarında bu konuların daha dikkatli bir şekilde tekrar düzenlenmesi gerektiği önerilmiştir.
coğrafya öğretim programı step iklimi karasal iklim step ve karasal iklim bitki örtüsü
In this study, evaluations are made on presentation of the subject of clima on 9th grade and 10th grade geography text boks are based on Geography Curriculum which has been applied in all schools since 2005. İn this study, the autcomes of these subjects and topics of steppe clima, continental clima(on 9th grade) and the clima of Turkey (on 10th grade) on text boks are compared. It’s tried to be presented the fact based on the data taken from several researches. It’s concluded that these two climas are different. It’s found aut that the presentation on 9th grade geography text book is approved the presentation on 10th grade geography text book has got some contradictions. Since the textbooks are important sources both teachers and students. It’s supposed that 10th grade textbooks should be rewritten (organized) carefully
Diğer ID | JA75EG82YP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |
*