The aim of this study is to examine the burnout levels of the undergraduate art education students, in relation to the various variables. For this purpose, burnout level of the students who receive art education at the undergraduate level were measured by applying “Maslach burnout inventory-student form (MTE-ÖF)”. The results obtained from the scale were analyzed in terms of various variables. Maslach Burnout Inventory-Student Form was developed by Schaufeli et al. in 2002 and adapted to Turkish by Çapri, Gündüz and Gökçakan in 2011. The data of the students regarding the variables within the scope of the research was obtained by the student Information Form. The distribution of data was determined by Shapiro-wilk test. T-test, one-way variance analysis (ANOVA) and Tukey test were used for independent groups. Statistical analyses were made with SPSS 19.0 software (SPSS Inc. Chicago, IL, USA). As a result of the research, the burnout levels of the undergraduate art students were determined and the burnout levels were related to the variables.
Bu araştırmanın amacı, sanat eğitimi alan
lisans öğrencilerinin tükenmişlik düzeylerini çeşitli değişkenlerle ilişkisi bağlamında
incelemektir. Bu amaç doğrultusunda lisans düzeyinde sanat eğitimi alan
öğrencilere Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu (MTE-ÖF) uygulanarak
tükenmişlik düzeyleri ölçülmüştür. Ölçekten elde edilen sonuçlar çeşitli
değişkenler açısından incelenmiştir. Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci
Formu, Schaufeli vd. tarafından 2002 yılında geliştirilmiş ve 2011 yılında
Çapri, Gündüz ve Gökçakan tarafından Türkçe’ye uyarlanmıştır. Öğrencilerin
araştırma kapsamındaki değişkenlere ilişkin verileri öğrenci bilgi formu ile
elde edilmiştir. Verilerin dağılımı Shapiro-Wilk testi ile belirlenmiştir.
Verilerin analizinde bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi
(ANOVA) ve Tukey testi kullanılmıştır. İstatistiksel analizler SPSS 19.0
yazılımı (SPSS Inc., Chicago, IL, ABD) ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda, sanat
eğitimi alan lisans öğrencilerinin tükenmişlik düzeylerinin “tükenme” alt
boyutunda orta düzeyde, “duyarsızlaşma” ve “yetkinlik” alt boyutlarında ise
düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Haftalık ders saati yükü, yaş ve gelecek
kaygısı değişkenlerinin sanat eğitimi alan öğrencilerin tükenme düzeylerini
etkilediği belirlenmiştir.
Tükenmişlik Sanat Sanat Eğitimi Duygusal Tükenme Duyarsızlaşma Kişisel Başarı Sanat Eğitimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Acceptance Date | December 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |