Secondary School Social Studies Curriculum 5th Grade Social Studies Textbook Learning Activities Learning Activities
Sosyal Bilgiler, değişen dünya ve ülke koşullarına uygun bilgi,
beceri ve tutum geliştirerek bireyin yaşadığı topluma uyum sağlamasını
amaçlayan çok disiplinli bir öğrenme alanıdır. Sosyal Bilgiler dersinin öğretilmesinde
en temel materyal ders kitaplarıdır. Ders kitapları öğrencilerin öğrenme
düzeyini etkileyen ve dersin işlenmesine kaynaklık eden en önemli materyaldir.
Ders kitaplarının en önemli bölümünü ise öğrenme etkinlikleri oluşturmaktadır.
Öğrenme etkinlikleri, öğrenciye verilmek istenen kazanımların planlı ve
kontrollü bir şekilde aktarılmasını sağlayan faaliyetlerdir. Ayrıca
öğrencilerin derse aktif katılımının sağlanması noktasında büyük önem arz
etmektedir.
Çalışmamızda, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Talim Terbiye Kurulu tarafından 13 Ocak 2017
tarihinde yapılan ilk ve orta öğretim programları değişikliği ile yeniden
düzenlenerek yeni müfredata uygun hale getirilen Sosyal Bilgiler 5.sınıf ders
kitabındaki öğrenme etkinlikleri ele alınmıştır. Etkinliklerin konu
kazanımlarına uygunluğu, öğrencinin ilgisini çekme ve öğrenmeyi teşvik etme noktasında yeterliliğinin tespitindenitel araştırma
yöntemi kullanılmış ve araştırma bulgularına doküman analizi yapılarak
ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, hazırlanan yeni Sosyal Bilgiler Öğretim Programında toplam 7
öğrenme alanı olduğu ve bu öğrenme alanlarının üniteler yerine kullanıldığı
tespit edilmiştir. Bu öğrenme alanları; Birey ve Toplum, Kültür ve Miras,
İnsanlar Yerler ve Çevreler, Üretim Dağıtım ve Tüketim, Bilim Teknoloji ve
Toplum, Etkin Vatandaşlık ve Küresel Bağlantılardır. İncelememiz sonrasında
öğrenci çalışma kitaplarının bulunmadığı mevcut sistemde ders kitaplarında
öğrenme etkinliklerine daha fazla yer verildiği tespit edilmiştir.
Ortaokul Sosyal Bilgiler Öğretim Programı 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Öğrenme Etkinlikleri Öğrenme Etkinlikleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Acceptance Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |