One of the most important factors that motivate people to tour tourism is tourism, which is included in culture tourism. as well as visits to the holy places by tourists belonging to various religions, as well as travel made to satisfy religious beliefs. Among the saints who have attained the title of 14 auxiliary saints who are martyred for the sake of religion that has gained importance in Christian faith today and which are called sacred aids, in today’s religious tourism, which is developing in the world depending on changing tourist demands, protection of existing cultural values, promotion of tourism and promotion are aimed. Important figures from Ayios Pandaleimon to Aya Yorgo and Azize Varvara were dressed in martyrdom at Nikomedia. In this study we will consider and evaluate the Aya Yorgo (St. George) cult from the saints who have lived in Nikomedia and have reached the level of Marteryer “martyrdom” according to Christian belief.
İnsanları turizme yönelten en önemli etkenlerin başında gelen kültür turizmi içinde yer alan inanç turizmi; kutsal yerlerin çeşitli dinlere mensup turistler tarafından ziyaret edilmesinin yanı sıra dini inançları tatmin amacıyla yapılan seyahatler olarak tanımlanmaktadır. Değişen turist isteklerine bağlı olarak dünyada gelişme gösteren inanç turizmi kapsamında mevcut kültürel değerlerin korunması, turizme kazandırılması ve tanıtılması hedeflendiği günümüzde Hıristiyan inancında önem kazanmış din uğruna şehit olan ve kutsal yardımcılar olarak adlandırılan 14 yardımcı aziz sıfatına erişmiş olan azizler arasında yer alan; Ayios Pandaleimon’dan, Aya Yorgo ve Azize Varvara’ya uzanan önemli şahsiyetler Nikomedia’da şehitlik tacını giymişlerdir. Bu çalışmada Nikomedia’da yaşayıp Hristiyan inancına göre Marteryer “şehitlik” mertebesine erişmiş azizlerden Aya Yorgo (St. George) kültünü İnanç turizmi açısından ele alıp değerlendireceğiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |