Dijital bir evren olarak tanımlanan Metaverse, avatarların politik, ekonomik, sosyal ve kültürel faaliyetlerde bulunduğu üç boyutlu sanal bir dünyayı ifade etmektedir. Metaverse yaygın olarak hem gerçek hem de gerçek olmayanın bir arada bulunduğu günlük hayata dayalı sanal bir dünya anlamında kullanılmaktadır. Henüz çok yeni sayılabilecek bir aşamada olsa da birçok durumu etkileyebilecek potansiyele sahip olduğu öngörülmektedir. Bu açıdan çocuklar da Metaverse’nin etkilerinden doğrudan veya dolaylı olarak etkilenebileceklerdir. Çalışmada Metaverse, olanaklar ve riskler bağlamında incelenmiş, çocuk hakları bağlamında Metaverse’nin çocuklar üzerindeki doğrudan veya dolaylı etkisi olabilecek durumlar üzerinde değerlendirmelerde bulunulmuştur.
Metaverse, defined as a digital universe, refers to a 3-D virtual world where avatars engage in political, economic, social, and cultural activities. People commonly use it as a virtual world based on everyday life, but where both the real and the unreal co-exist side by side. Even though it is still in its infancy, it is predicted that it has the potential to affect multiple situations. In that respect, children may be directly or indirectly affected by the Metaverse. In this study the Metaverse was examined in the context of opportunities and risks and situations where the Metaverse may have direct or indirect impacts on children were assessed in the context of children’s rights.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2023 |
Submission Date | June 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |