Dijital dikkat ekonomisi çerçevesinde, yaşam tarzı teknolojileri yoğun katılımı düzenli olarak teşvik etmekte ve düzenlemektedir. Netflix, dijitalleşmenin McDonald & Smith-Rowsey'in (2016) "Netflix etkisi" terimiyle tanımladığı bir yaratımı olarak, platformun tavsiye, anında teslimat ve özel kişiselleştirilmiş prodüksiyon akış kültüründe sahip olduğu öncü rolünü gösteriyor. Netflix’in izleyicinin aktivitelerinden faydalanmak ve platformda harcanan zamanı en üst düzeye çıkarmak için tasarlanan algoritmaları ve mekanizmaları son derece etkilidirler. Bu platform, beraberinde yeni bir tanınmış marka getirdi ve bu yeni hedonist tüketicilerle birlikte “Netflix and Chill” mottosu, tüketimin duygusal yönünün gittikçe daha ağır bastığı bir toplumda yeni bir tür kültürel zevk yaratarak markayı yasallaştırıp öne çıkarmakta. Bu bağlamda, bu makale Türk öğrencilerin Netflix aşırı izlemede faaliyetlerindeki hedonistik davranışlarını gözlemlemeyi amaçlamaktadır. Odak grupları kullanılarak bir alımlama çalışması yapılacak, dört farklı odak grubu izlenecektir. Bu grupların her biri Z kuşağına ait beş Netflix izleyicisinden oluşmaktadır. Çalışma, izleyicilerin hedonizm derecesini ve bununla ilgili öz algılarını gösterecektir.
In the framework of the digital attention economy, lifestyle technologies stimulate and modulate intensive participation regularly. Netflix, as a creation of the digitalization McDonald,&Smith-Rowsey (2016) with the term "the Netflix effect,” introduces a pioneering role of the platform in the streaming culture of recommendation, immediate delivery, and custom-personalized production. The algorithms and the Netflix mechanisms are designed to capitalize on the viewer's activities and to maximize the time spent on the platform; they are highly effective. With this platform, a new well-known brand was born, and with those new hedonistic consumers, the “Netflix and Chill” motto legalizes and emphasizes the brand by creating a new sort of cultural taste in a society where the emotional side of consumption is becoming more and more prominent. In this context, this paper aims to observe Turkish students' hedonistic behavior in Netflix binge-watching. A reception study will be done using focus groups; four different focus groups will be monitored. Each of these groups consisted of five Netflix viewers belonging to generation Z. The study will show the degree of viewers' hedonism and on the self-perception about it.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2022 |
Submission Date | October 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 58 |