Research Article
BibTex RIS Cite

Markaların Sosyal Medyada Gündem Belirlemesinde Etkili Olan Marka 2.0 Stratejileri

Year 2015, Issue: 41, 64 - 84, 31.12.2015

Abstract

Sosyo-ekonomik hayatın en önemli değerlerinden biri olan markalar, çeşitli yöntemler kullanarak tüketicinin zihniden yer almaya çalışmaktadır. Zaman zaman ülke ekonomilerinden daha büyük bir değere ulaşan markaların tüketicinin gündeminde yer alabilmeleri, günümüzde geçmiş dönemlere nazaran büyük bir değişiklik göstermiştir. Özellikle web 2.0 teknolojisinin gelişmesiyle birlikte markalar da geleneksel medya döneminden farklı stratejiler kullanmaya başlamışlardır. Bu çalışma, sosyal medyanın gelişmesiyle birlikte tüketicilerde meydana gelen değişimleri de dikkate alarak, marka stratejilerinde nasıl bir değişim olduğu konusunu irdelemektedir.

References

  • Aaker, D. A. (2009). Marka Değeri Yönetimi (Çev: Ender Orfanlı). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Arslan, H. (2007). Epistemik Cemaat: Bir Bilim Sosyolojisi Denemesi, 2. Baskı, İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Aydede, C. (2006). Sanal Ortam Günlükleriyle Blog Çağı, İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Aydın, M. (2011). Güncel Kültürde Temel Kavramlar, İstanbul: Açılım Kitap.
  • Aytaç, Ö. (2003). Bilincin Sosyolojik Analizi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 4. http://www.esosder.org/index.php?sayfa=ozet&no=90.
  • Aytemur, S. (2010). Ya Strateji Ya Toksik Domates, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Barabasi, A.-L. (2010). İş Hayatında, Bilimde ve Günlük Yaşamda Bağlantılar, (Çev: Nurettin Elhüseyni), İstanbul: Optimist Kitap.
  • Baudrillard, J. (2010). Tüketim Toplumu, Söylenceleri Yapıları, (Çev: Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin). Dördüncü Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z. (2010). Sosyolojik Düşünmek, Çev: Abdullah Yılmaz, Yedinci Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Berger, P. L. ve Luckmann, T. (2008). Gerçekliğin Sosyal İnşası, (Çev: Vefa Saygın Öğütle). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Borça, G. (2007). Bu topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?, 9. Basım, İstanbul: MediaCat.
  • Bozkurt, İ. (2004). İletişim Odaklı Pazarlama: Tüketiciden Müşteri Yaratmak, İstanbul: MediaCat Akademi.
  • Breakendrige, D.K. (2008) Pr 2.0: New Media, New Tools; New Audiences, New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Broadbent, S. (2003). Hesap Verebilen Reklam, Çev: Haluk Mesci, İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları.
  • Bruce, D. ve Harvey, D. (2010). Marka Bilmecesi. (Çev: Aslı Özer). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Burr, V. (2012). Sosyal İnşacılık, (Çev: Sibel Arkonaç), İkinci Baskı, Ankara: Nobel Kitap.
  • Cappo, J. (2005). Reklamcılığın Geleceği: Post-Televizyon Çağında Yeni Mecralar, Yeni Müşteriler, Yeni Tüketiciler, (Çev: Fevzi Yalım). İstanbul: MediaCat.
  • Coombs, W. T. (2004). Kişilerarası İletişim ve Halkla İlişkiler, Hanife Güz ve Sema Yıldırım Becerikli (Derleyenler). Halkla İlişkilerde Seçme Yazılar: Alana İlişkin Bir Derleme. (Çev: Nurşen Aygün, Alban Tanıtım), Ankara: Alban Tanıtım, 53-78.
  • Dahan, G. S. (2012). Sanal Dünyada E-Ağızdan Ağıza Pazarlama Üzerine Bir İnceleme, Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi. İstanbul: Beta Basım, 83-112.
  • Dilmen, N. E. (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı, Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi. İstanbul: Beta Basım, 129-154.
  • Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları.
  • Elden, M. ve Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri: Cinsellik, Mizah, Korku, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Evans, D. (2008). Social Media Marketing An Hour A Day, Indianapolis: Wiley Publishing, İnc.
  • Fisk, P. (2008). İş Dehası, (Çev: Tuğçe Esener). İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Fisk, P. (2011). Yaratıcı Deha, (Çev: Nadir Özata). İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Grebosz, M. (2012). The Outcomes of the Co-branding Strategy, Chinese Business Review, September, 11(9), 823-829.
  • Gürsakal, N. (2009). Sosyal Ağ Analizi, Bursa: Dora Yayınları.
  • Headrick, D. R. (2002). Enformasyon Çağı: Akıl ve Devrim Çağında Bilgi Teknolojileri 1700-1850, (Çev: Zülal Kılıç). İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Hopkins, C. C. (2001). Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık, (Çev: Mustafa K. Gerçeker). 2. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Howe, J. (2010). Crowdsourcing, (Çev: Günseli Aksoy). İstanbul: Koç Sistem Yayınları.
  • Kadıoğlu, Z. K. (2012). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Çağında Yeni Nesil Tüketim Algısı ve Türkiye, Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi. İstanbul: Beta Basım, 155-170.
  • Kara, T. (2012). Sosyal Medya Kobi’ler İçin Bir Fırsat mı? Facebook ve LınkedIn Üzerinden Bir İnceleme, Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi, İstanbul: Beta Basım, 113-128.
  • Karpat Aktuğlu, I. (2009). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, 3. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kent, M. L. ve Taylor M. (2004). Halkla İlişkilerin Diyalogsal Teorisine Doğru, Hanife Güz ve Sema Yıldırım Becerikli (Editörler). Halkla İlişkilerde Seçme Yazılar: Alana İlişkin Bir Derleme. (Çev: Nurşen Aygün). Ankara: Alban Tanıtım, 24-52.
  • Kırdar, Y. (2003). Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği, Review of Social, Economic & Business Studies,.3(4), 233-250.
  • Kotler, P., Keller, K. L.; Brady, M., Goodman, M. and Hansen, T. (2009). Marketing Management, Harlow: Pearson Education Limited.
  • Kuşay, Y. (2010). Sosyal Medyanın Gücü ve Uygulama Örnekleri, Filiz Aydoğan ve Ayşen Akyüz (Derleyenler). İkinci Medya Çağında İnternet, İstanbul: Alfa Basım, 61- 89).
  • Levine, M. (2008). Guerilla Pr 2.0: Wage an Effective Campaign without Going Broke, New York: Harper Collins Publishers.
  • Levine, M. (2004). Halkla İlişkiler: Bir Gerilla Savaşı (Kablolu Dünyada), (Çev: Günhan Günay). İstanbul: Rota Yayın.
  • Mattelart, A. (2005). İletişimin Dünyasallaşması, (Çev: Halime Yücel). İkinci Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mohammed, R. A., Fisher, R. J., Jaworski, B. J., Paddison, G. J. (2003). Internet Marketing: Building Advantage in A Networked Economy, Second Edition (International Edition), New York: McGraw-Hill Education.
  • Moser, M. (2007). Marka Yaratmanın Beş Adımı, (Çev: İnce Berna Kalınyazgan) Üçüncü Baskı, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Mutlu, Erol (2008). İletişim Sözlüğü, Beşinci Basım, Ankara: Ayraç Kitabevi.
  • Özgen, E. (2012). Sosyal Medya ve Halkla İlişkilerde Değişen Medya Anlayışı, Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi, İstanbul: Beta Basım. s.9-20.
  • Pile, T. (2001). Toplam İletişim Stratejisi, Leslie Butterfield (Derleyen). Reklamda Mükemmele Ulaşmak. (Çev: Muharrem Ayın vd.). İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, 239-251.
  • Preece, S. B. and Johnson, J. W. (2011). Web Strategies and The Performing Arts: A Solution to Difficult Brands, Marketing Management, 14(1), 19-31.
  • Riezebos, R., Kist, B. and Kootstra, G. (2003). Brand Management: A Theoretical and Practical Approach, Harlow, England: Pearson Education Limited/Prentice Hall.
  • Rivkin, S. ve Sutherland, F. (2011). Bir Marka Adı Yaratmak, (Çev: Uğur Merter – Deniz Arı). İstanbul: Brandage Yayınları.
  • Severin, W. J. ve Tankard, Wr, J. W. (1994). İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, (Çev: Ali Atıf Bir ve N. Serdar Sever). Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
  • Schawbel, D. (2009). Build a Powerful Brand to Achieve Career Success: Me 2.0, Berkshire: Kaplan Publishing.
  • Shirky, C. (2010). Herkes Örgüt: İnternet Gruplarının Gücü, (Çev:Pınar Şiraz). İstanbul: Optimist Yayın.
  • Spurgeon, C. (2008). Advertising and New Media, New York: Routledge.
  • Swystun, J. (2007). The Brand Glossary, New York: Palgrave Macmillan.
  • Taşkın, Ç. ve Akat, Ö. (2008). Marka ve Marka Stratejileri, Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Taylor, D. (2004). Brand Stretch: Why 1 in 2 Extensions Fail and How to Beat the Odds: a Brandgym Workout, Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Tilley, A. (2001). Medyanın Stratejik Önemi, Leslie Butterfield (Derleyen). Reklamda Mükemmele Ulaşmak (Çev: Muharrem Ayın vd.). İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, 201-218.
  • Tuten, T. L (2008) Advertising 2.0, Westport, USA: An Imprint of Greenwood Publishing Group, Inc.
  • Trout, J. (2007). Geleceğin Pazarlamacısı İçin Konumlandırma Stratejileri, (Çev: Ümit Şensoy). İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Uraltaş, N. T. ve Bahadırlı, S. (2012). Elektronik Perakendecilik ve Bir reklam Mecrası Olarak Sosyal Ağ Siteleri. Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi. İstanbul: Beta Basım, 21-56.
  • Uztuğ, F. (2003). Markan Kadar Konuş! Marka İletişimi Stratejileri, İkinci Baskı, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Uzunoğlu, E. (2010). İnternet Reklamcılığında Yeni Bir Yaklaşım: Kullanıcıların Ürettiği Reklamlar (KÜR), Sinem Yeygel Çakır (Editör). Teknolojinin Pazarlama İletişimine Etkileri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 211-250.
  • Varnalı, K. (2012). Dijital Tutulma: Pazarlama İletişimi ve İnsan, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Winterfeldt, B. J. (2012). Building Your Brand Through Social Media, The Computer & Internet Lawyer, 29(2), 22-31.
  • Wood, JR., George S. ve Judıkıs, J. C. (2002). Conversations on Community Theory, West Lafayette, Indiana: Purdue University Press.
  • Yüksel, E. (2001). Medyanın Gündem Belirleme Gücü, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Zaltman, G. ve Zaltman, L. (2008). Pazarlama Metaforları, (Çev: Ümit Şensoy). İstanbul: Marka Yayınları-Optimist Yayınları.

Brand 2.0 Strategies Which are Efective on Brand’s Agenda Setting on Social Media

Year 2015, Issue: 41, 64 - 84, 31.12.2015

Abstract

Brands which are one of the most important values of the socio-economic life try to take place in customer’s mind using various methods. Sometimes, brands’ taking place at consumer’s agenda which have more value than national economy could show an important change compared to previous periods. Especially, with the development of web 2.0 technology, brands begin to use strategies different from traditional media era. This study examines the subject that how brand strategies have changed with the development of social media, taking into account on consumer’s change.

References

  • Aaker, D. A. (2009). Marka Değeri Yönetimi (Çev: Ender Orfanlı). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Arslan, H. (2007). Epistemik Cemaat: Bir Bilim Sosyolojisi Denemesi, 2. Baskı, İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Aydede, C. (2006). Sanal Ortam Günlükleriyle Blog Çağı, İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Aydın, M. (2011). Güncel Kültürde Temel Kavramlar, İstanbul: Açılım Kitap.
  • Aytaç, Ö. (2003). Bilincin Sosyolojik Analizi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 4. http://www.esosder.org/index.php?sayfa=ozet&no=90.
  • Aytemur, S. (2010). Ya Strateji Ya Toksik Domates, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Barabasi, A.-L. (2010). İş Hayatında, Bilimde ve Günlük Yaşamda Bağlantılar, (Çev: Nurettin Elhüseyni), İstanbul: Optimist Kitap.
  • Baudrillard, J. (2010). Tüketim Toplumu, Söylenceleri Yapıları, (Çev: Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin). Dördüncü Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z. (2010). Sosyolojik Düşünmek, Çev: Abdullah Yılmaz, Yedinci Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Berger, P. L. ve Luckmann, T. (2008). Gerçekliğin Sosyal İnşası, (Çev: Vefa Saygın Öğütle). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Borça, G. (2007). Bu topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?, 9. Basım, İstanbul: MediaCat.
  • Bozkurt, İ. (2004). İletişim Odaklı Pazarlama: Tüketiciden Müşteri Yaratmak, İstanbul: MediaCat Akademi.
  • Breakendrige, D.K. (2008) Pr 2.0: New Media, New Tools; New Audiences, New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Broadbent, S. (2003). Hesap Verebilen Reklam, Çev: Haluk Mesci, İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları.
  • Bruce, D. ve Harvey, D. (2010). Marka Bilmecesi. (Çev: Aslı Özer). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Burr, V. (2012). Sosyal İnşacılık, (Çev: Sibel Arkonaç), İkinci Baskı, Ankara: Nobel Kitap.
  • Cappo, J. (2005). Reklamcılığın Geleceği: Post-Televizyon Çağında Yeni Mecralar, Yeni Müşteriler, Yeni Tüketiciler, (Çev: Fevzi Yalım). İstanbul: MediaCat.
  • Coombs, W. T. (2004). Kişilerarası İletişim ve Halkla İlişkiler, Hanife Güz ve Sema Yıldırım Becerikli (Derleyenler). Halkla İlişkilerde Seçme Yazılar: Alana İlişkin Bir Derleme. (Çev: Nurşen Aygün, Alban Tanıtım), Ankara: Alban Tanıtım, 53-78.
  • Dahan, G. S. (2012). Sanal Dünyada E-Ağızdan Ağıza Pazarlama Üzerine Bir İnceleme, Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi. İstanbul: Beta Basım, 83-112.
  • Dilmen, N. E. (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı, Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi. İstanbul: Beta Basım, 129-154.
  • Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları.
  • Elden, M. ve Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri: Cinsellik, Mizah, Korku, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Evans, D. (2008). Social Media Marketing An Hour A Day, Indianapolis: Wiley Publishing, İnc.
  • Fisk, P. (2008). İş Dehası, (Çev: Tuğçe Esener). İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Fisk, P. (2011). Yaratıcı Deha, (Çev: Nadir Özata). İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Grebosz, M. (2012). The Outcomes of the Co-branding Strategy, Chinese Business Review, September, 11(9), 823-829.
  • Gürsakal, N. (2009). Sosyal Ağ Analizi, Bursa: Dora Yayınları.
  • Headrick, D. R. (2002). Enformasyon Çağı: Akıl ve Devrim Çağında Bilgi Teknolojileri 1700-1850, (Çev: Zülal Kılıç). İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Hopkins, C. C. (2001). Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık, (Çev: Mustafa K. Gerçeker). 2. Baskı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Howe, J. (2010). Crowdsourcing, (Çev: Günseli Aksoy). İstanbul: Koç Sistem Yayınları.
  • Kadıoğlu, Z. K. (2012). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Çağında Yeni Nesil Tüketim Algısı ve Türkiye, Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi. İstanbul: Beta Basım, 155-170.
  • Kara, T. (2012). Sosyal Medya Kobi’ler İçin Bir Fırsat mı? Facebook ve LınkedIn Üzerinden Bir İnceleme, Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi, İstanbul: Beta Basım, 113-128.
  • Karpat Aktuğlu, I. (2009). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, 3. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kent, M. L. ve Taylor M. (2004). Halkla İlişkilerin Diyalogsal Teorisine Doğru, Hanife Güz ve Sema Yıldırım Becerikli (Editörler). Halkla İlişkilerde Seçme Yazılar: Alana İlişkin Bir Derleme. (Çev: Nurşen Aygün). Ankara: Alban Tanıtım, 24-52.
  • Kırdar, Y. (2003). Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği, Review of Social, Economic & Business Studies,.3(4), 233-250.
  • Kotler, P., Keller, K. L.; Brady, M., Goodman, M. and Hansen, T. (2009). Marketing Management, Harlow: Pearson Education Limited.
  • Kuşay, Y. (2010). Sosyal Medyanın Gücü ve Uygulama Örnekleri, Filiz Aydoğan ve Ayşen Akyüz (Derleyenler). İkinci Medya Çağında İnternet, İstanbul: Alfa Basım, 61- 89).
  • Levine, M. (2008). Guerilla Pr 2.0: Wage an Effective Campaign without Going Broke, New York: Harper Collins Publishers.
  • Levine, M. (2004). Halkla İlişkiler: Bir Gerilla Savaşı (Kablolu Dünyada), (Çev: Günhan Günay). İstanbul: Rota Yayın.
  • Mattelart, A. (2005). İletişimin Dünyasallaşması, (Çev: Halime Yücel). İkinci Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mohammed, R. A., Fisher, R. J., Jaworski, B. J., Paddison, G. J. (2003). Internet Marketing: Building Advantage in A Networked Economy, Second Edition (International Edition), New York: McGraw-Hill Education.
  • Moser, M. (2007). Marka Yaratmanın Beş Adımı, (Çev: İnce Berna Kalınyazgan) Üçüncü Baskı, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Mutlu, Erol (2008). İletişim Sözlüğü, Beşinci Basım, Ankara: Ayraç Kitabevi.
  • Özgen, E. (2012). Sosyal Medya ve Halkla İlişkilerde Değişen Medya Anlayışı, Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi, İstanbul: Beta Basım. s.9-20.
  • Pile, T. (2001). Toplam İletişim Stratejisi, Leslie Butterfield (Derleyen). Reklamda Mükemmele Ulaşmak. (Çev: Muharrem Ayın vd.). İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, 239-251.
  • Preece, S. B. and Johnson, J. W. (2011). Web Strategies and The Performing Arts: A Solution to Difficult Brands, Marketing Management, 14(1), 19-31.
  • Riezebos, R., Kist, B. and Kootstra, G. (2003). Brand Management: A Theoretical and Practical Approach, Harlow, England: Pearson Education Limited/Prentice Hall.
  • Rivkin, S. ve Sutherland, F. (2011). Bir Marka Adı Yaratmak, (Çev: Uğur Merter – Deniz Arı). İstanbul: Brandage Yayınları.
  • Severin, W. J. ve Tankard, Wr, J. W. (1994). İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, (Çev: Ali Atıf Bir ve N. Serdar Sever). Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
  • Schawbel, D. (2009). Build a Powerful Brand to Achieve Career Success: Me 2.0, Berkshire: Kaplan Publishing.
  • Shirky, C. (2010). Herkes Örgüt: İnternet Gruplarının Gücü, (Çev:Pınar Şiraz). İstanbul: Optimist Yayın.
  • Spurgeon, C. (2008). Advertising and New Media, New York: Routledge.
  • Swystun, J. (2007). The Brand Glossary, New York: Palgrave Macmillan.
  • Taşkın, Ç. ve Akat, Ö. (2008). Marka ve Marka Stratejileri, Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Taylor, D. (2004). Brand Stretch: Why 1 in 2 Extensions Fail and How to Beat the Odds: a Brandgym Workout, Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Tilley, A. (2001). Medyanın Stratejik Önemi, Leslie Butterfield (Derleyen). Reklamda Mükemmele Ulaşmak (Çev: Muharrem Ayın vd.). İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, 201-218.
  • Tuten, T. L (2008) Advertising 2.0, Westport, USA: An Imprint of Greenwood Publishing Group, Inc.
  • Trout, J. (2007). Geleceğin Pazarlamacısı İçin Konumlandırma Stratejileri, (Çev: Ümit Şensoy). İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Uraltaş, N. T. ve Bahadırlı, S. (2012). Elektronik Perakendecilik ve Bir reklam Mecrası Olarak Sosyal Ağ Siteleri. Tolga Kara ve Ebru Özgen (Editörler). Sosyal Medya/Akademi. İstanbul: Beta Basım, 21-56.
  • Uztuğ, F. (2003). Markan Kadar Konuş! Marka İletişimi Stratejileri, İkinci Baskı, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Uzunoğlu, E. (2010). İnternet Reklamcılığında Yeni Bir Yaklaşım: Kullanıcıların Ürettiği Reklamlar (KÜR), Sinem Yeygel Çakır (Editör). Teknolojinin Pazarlama İletişimine Etkileri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 211-250.
  • Varnalı, K. (2012). Dijital Tutulma: Pazarlama İletişimi ve İnsan, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Winterfeldt, B. J. (2012). Building Your Brand Through Social Media, The Computer & Internet Lawyer, 29(2), 22-31.
  • Wood, JR., George S. ve Judıkıs, J. C. (2002). Conversations on Community Theory, West Lafayette, Indiana: Purdue University Press.
  • Yüksel, E. (2001). Medyanın Gündem Belirleme Gücü, Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Zaltman, G. ve Zaltman, L. (2008). Pazarlama Metaforları, (Çev: Ümit Şensoy). İstanbul: Marka Yayınları-Optimist Yayınları.
There are 66 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Emre Ş. Aslan This is me

Hanife Güz This is me

Publication Date December 31, 2015
Submission Date September 25, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 41

Cite

APA Aslan, E. Ş., & Güz, H. (2015). Markaların Sosyal Medyada Gündem Belirlemesinde Etkili Olan Marka 2.0 Stratejileri. İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, 2015(41), 64-84.