Hemşirelik
Eğitiminde Yenilikçi Bir Öğrenme Yaklaşımı: İşbirlikli Öğrenme
Özet
Hemşirelik
eğitimi bilgi ve beceri açısından yeterli, mesleki değerlere bağlı ve
profesyonel hemşirelik rolünü benimsemiş hemşireler yetiştirmeyi amaç
edinmiştir. Bunun yanı sıra hemşirelerden liderlik, etkili iletişim kurma ve
kendi meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleri ile multidisipliner boyutta
gerçekleştirilebilecek işbirliği yapabilme becerilerine sahip olmaları
beklenmektedir. Ancak günümüz hemşirelik eğitiminin gerek artan öğrenci
sayıları, gerekse öğrenci sayısı karşısında yetersiz kalan öğretim elemanı
sayıları nedeni ile bu amacını geleneksel öğretim yöntemleri ile
gerçekleştiremediği görülmektedir. Geleneksel öğretim yöntemlerine karşı işbirlikli
öğrenme yöntemi ise hemşirelik eğitiminin amaçlarına hizmet edecek yenilikçi
bir öğrenme yaklaşımıdır.
Anahtar
Kelimeler: Hemşirelik
eğitimi, Hemşirelik öğrencileri, İşbirlikli öğrenme.
An
Innovative Learning Approach In Nursing Education: Cooperative Learning
Abstract
The
main purpose of nursing education is to educate nursing student who are
competent in terms of knowledge and skills, who are adhering to professional
values and professional nursing role. In addition, they are expected to have
leadership, effective communication, and cooperative skills that can be
achieved at with their own colleagues and other health professionals within
multidisciplinary dimensions. However, today's nursing education can not be achieved
this objective with traditional teaching methods due to the increasing number
of students or inadequate teaching staff. Cooperative learning is an innovative
learning approach that will serve the purposes of nursing education.
Keywords: Nursing
education, Nursing students, Cooperative learning.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Derlemeler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Submission Date | October 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 1 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.