Çoklu doğum ile dünyaya gelen bebekler ve ebeveynleri tıbbi, gelişimsel ve psikolojik riskler açısından tekil doğum ile dünyaya gelen çocuklara ve ebeveynlerine kıyasla daha dezavantajlıdır. Bu olgu çalışmasında dördüz doğum ile dünyaya gelmiş, Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı almış, 2;1 yaşındaki bir kız çocuğuna sekiz hafta boyunca, haftada üç oturum şeklinde uygulanan Geliştirilmiş Milieu Öğretim yönteminin etkililiği incelenmiştir. Diğer dördüz eşlerinin herhangi bir tanısı bulunmamaktadır. Olgunun terapi öncesi ve sonrası dört gelişim alanı düzeyini, iletişim ve dil becerilerini, taşıdığı otizm riskini değerlendirmek için DENVER II Gelişimsel Tarama Testi, Türkçe İletişim Davranışları Gelişimi Envanteri, Türkçe Erken Dil Gelişimi Testi ve Değiştirilmiş Erken Çocukluk Dönemi Otizm Tarama Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular Geliştirilmiş Milieu Öğretim Yönteminin alıcı ve ifade edici dil becerilerini geliştirmede etkili olduğunu göstermektedir. Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.
erken müdahale, dil müdahalesi, çoklu doğum, Millieu Öğretim, Otizm Spektrum Bozukluğu, Otizm Spektrum Bozukluğu
Babies born with multiple births and their parents are at a disadvantage in terms of medical, developmental, and psychological risks compared to children born with single birth and parents. In this case study, the effectiveness of the Enhanced Milieu Teaching method with three sessions a week for eight weeks was applied to a 2;1 years old girl who was born with a quadruplet and diagnosed with Autism Spectrum Disorder was examined. Other quadruplet siblings do not have any diagnosis. DENVER II-Developmental Screening Test, The MacArthur Communicative Development Inventory, Test of Language Development, Modified Checklist for Autism in Toddlers were used to evaluate the case’s four general areas of development, communication, and language skills, and autism risk before and after therapy. Results showed that the Enhanced Milieu Teaching method was effective in improving the expressive language skills of the child. Findings were discussed based on the results of the related literature.
Early intervention, language intervention, multiple birth, Milieu Teaching, Autism Spectrum Disorder
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Sciences and Services |
Journal Section | Olgu Sunumu |
Authors |
|
Publication Date | September 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 6, Issue 3 |
Bibtex | @case report { ikcusbfd882330, journal = {İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi}, issn = {2458-9799}, address = {}, publisher = {Izmir Katip Celebi University}, year = {2021}, volume = {6}, number = {3}, pages = {205 - 210}, title = {Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Dördüz Eşine Dil Müdahalesi: Olgu Sunumu}, key = {cite}, author = {Uz Hasırcı, Sema and Düzenli Öztürk, Seren} } |
APA | Uz Hasırcı, S. & Düzenli Öztürk, S. (2021). Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Dördüz Eşine Dil Müdahalesi: Olgu Sunumu . İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi , 6 (3) , 205-210 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ikcusbfd/issue/65176/882330 |
MLA | Uz Hasırcı, S. , Düzenli Öztürk, S. "Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Dördüz Eşine Dil Müdahalesi: Olgu Sunumu" . İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 6 (2021 ): 205-210 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ikcusbfd/issue/65176/882330> |
Chicago | Uz Hasırcı, S. , Düzenli Öztürk, S. "Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Dördüz Eşine Dil Müdahalesi: Olgu Sunumu". İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 6 (2021 ): 205-210 |
RIS | TY - JOUR T1 - Language Intervention in Quadruplet Diagnosed with Autism Spectrum Disorder: A Case Study AU - SemaUz Hasırcı, SerenDüzenli Öztürk Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 205 EP - 210 VL - 6 IS - 3 SN - 2458-9799- M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 İzmir Katip Çelebi University Faculty of Health Science Journal Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Dördüz Eşine Dil Müdahalesi: Olgu Sunumu %A Sema Uz Hasırcı , Seren Düzenli Öztürk %T Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Dördüz Eşine Dil Müdahalesi: Olgu Sunumu %D 2021 %J İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi %P 2458-9799- %V 6 %N 3 %R %U |
ISNAD | Uz Hasırcı, Sema , Düzenli Öztürk, Seren . "Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Dördüz Eşine Dil Müdahalesi: Olgu Sunumu". İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 6 / 3 (September 2021): 205-210 . |
AMA | Uz Hasırcı S. , Düzenli Öztürk S. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Dördüz Eşine Dil Müdahalesi: Olgu Sunumu. İKÇÜSBFD. 2021; 6(3): 205-210. |
Vancouver | Uz Hasırcı S. , Düzenli Öztürk S. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Dördüz Eşine Dil Müdahalesi: Olgu Sunumu. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2021; 6(3): 205-210. |
IEEE | S. Uz Hasırcı and S. Düzenli Öztürk , "Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Dördüz Eşine Dil Müdahalesi: Olgu Sunumu", İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 3, pp. 205-210, Sep. 2021 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.