Research Article
BibTex RIS Cite

Hemşirelik Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı: Yetersizlik Duyguları ve Psikolojik Dayanıklılık Yordayıcıları Açısından Bir Değerlendirme

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 257 - 264, 02.06.2024
https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1322859

Abstract

Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığı, psikolojik dayanıklılık ve yetersizlik duyguları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.

Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, ilişkisel ve kesitsel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 536 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler Kişisel Bilgi Formu, İnternet Bağımlılık Ölçeği (İBÖ), Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği (PDÖ), Yetersizlik Duygusu Ölçeği (YDÖ) aracılığıyla Şubat-Nisan 2018 tarihleri arasında toplanmıştır.

Bulgular: Katılımcıların beklentilerinin karşılanması, babanın kontrolcü olması ve ödevlerin internetten yapılması İBÖ puan ortalamalarını azaltıcı etkiye sahip olduğu tespit edildi. Öte yandan, internette amaçsız gezinmenin, günlük internete bağlanma süresinin ve oyun oynamanın İBÖ puan ortalamalarını artırıcı etkiye sahip olduğu belirlendi. PDÖ kendini adama ve kontrol alt ölçek puanlarındaki artışın internet bağımlılığının semptomatik durumunu azaltıcı etkisi olduğu bulundu. Ayrıca, YDÖ cesaretin kırılması, kendi değerini yadsıma ve yararsız üstünlük çabası alt ölçek puanlarındaki artışın internet bağımlılığının semptomatik durumunu artırıcı etkisi olduğu bulundu.

Sonuç: Yetersizlik duygularının ve psikolojik dayanıklılığın öğrencilerin internet bağımlılığı üzerinde önemli etkenler olduğu belirlenmiştir. Toplumun geleceği olan gençlere yönelik problem çözme, stresle baş etme ve etkin internet kullanımı konusunda eğitim programları planlanabilir.

Project Number

-

References

  • Akdağ M, Şahan-Yılmaz B, Özhan U, Şan İ. Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (İnönü Üniversitesi örneği). Inonu Univ J Fac Educ. 2014;15(1):73-96.
  • Ruiz-Frutos C, Ortega-Moreno M, Allande-Cussó R, Domínguez-Salas S, Dias A, Gómez-Salgado J. Health-related factors of psychological distress during the COVID-19 pandemic among non-health workers in Spain. Saf Sci. 2021;133:104996.
  • Büyükfiliz B. 18-25 yaş arası genç yetişkinlerde problemli internet kullanımı ve iletişim becerileri arasındaki ilişki (Yüksek Lisans tezi). [master’s thesis]. [İstanbul]: Üsküdar Üniversitesi; 2016. 158 p.
  • Hasan AAH, Jaber AA. Prevalence of internet addiction, its association with psychological distress, coping strategies among undergraduate students. Nurse Educ Today. 2019;81:78-82.
  • Gümüş AB, Şıpkın S, Tuna A. Üniversite öğrencilerinde problemli internet kullanımı, şiddet eğilimi ve bazı demografik değişkenler arasındaki ilişki. TAF Prev Med Bull. 2015;14(6):460-7.
  • Internet World Stats. Internet World penetration rates by geographic regions. [homepage on the Internet]. [updated 2022 Aug 26; cited 2023 Jun 27]. Available from https://www.internetworldstats.com/stats.htm
  • Turkey Statistical Institute. Household information technologies usage research. [updated 2023 Jun 21; cited 2023 May 9]. Available from https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri- (BT)-Kullanim-Arastirmasi-2022-45587
  • Kır I, Sulak S. Eğitim fakültesi öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Electron J Soc Sci. 2014;13(51):150-67.
  • Benzi IMA, Carone N, Fontana A, Barone L. Problematic internet use in emerging adulthood: The interplay between narcissistic vulnerability and environmental sensitivity. J Media Psychol. 2023;35(5):316–24.
  • Young KS. Internet addiction: A new clinical phenomenon and its consequences. Am Behav Sci. 2004;48(2):402-15.
  • Bozkurt H, Şahin S, Zoroğlu S. İnternet bağımlılığı: Güncel bir gözden geçirme. J Contemp Med. 2016;6(3):235-47.
  • McNicol ML, Thorsteinsson EB. Internet addiction, psychological distress, and coping responses among adolescents and adults. Cyberpsychology Behav Soc. 2017;20(5):296-304.
  • Odacı H, Çelik ÇB. Internet dependence in an undergraduate population: the roles of coping with stress, self-efficacy beliefs, and sex role orientation. J Educ Comput Res. 2017;55(3):395-409.
  • Stephens TM. Nursing student resilience: A concept clarification. Nurs Forum. 2013;48(2):125-33.
  • Cao Q, An J, Yang Y, Peng P, Xu S, Xu X, et al. Correlation among psychological resilience, loneliness, and internet addiction among left-behind children in China: A cross-sectional study. Curr Psychol. 2020;41:4566–73.
  • Sert Agir M. A model proposal regarding the effect of adolescents' psychological endurance on internet addiction and intermediary role of self-esteem among related variables. Turkish Online J Educ Technol. 2019;18(1):1-14.
  • Chang FC, Chiu CH, Miao NF, Chen PH, Lee CM, Chiang JT, et al. The relationship between parental mediation and Internet addiction among adolescents, and the association with cyber bullying and depression. Compr Psychiatry. 2015;57:21-8.
  • Kocaman O, Aktepe E, Sönmez Y. Isparta il merkezi lise öğrencilerinde olası internet bağımlılığı ile saldırganlık ve empati düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anadolu Psikiyatri Derg. 2017;18(6):602-10.
  • Bayraktar F, Gün Z. Incidence and correlates of internet usage among adolescents in North Cyprus. Cyberpsychol Behav. 2007;10(2):191-7.
  • Işık Ş. Psikolojik dayanıklılık ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. JHWB. 2016;4(2):165-82.
  • Akdogan R, Ceyhan E. of the inadequacy feelings scale for university students: Validity and reliability analysis. Turk Psychol Couns Guid J. 2014;5(41):117-28.
  • Aksakoğlu G. Health research and analysis. Izmir: D.E.U. Rectorate Printing House; 2006. 283 p.
  • Hayran M, Hayran M. Sağlık araştırmaları için temel istatistik. Ankara: Art Ofset; 2011. 153 p.
  • Ertekin YH, Ertekin H, Uludağ A, Tekin M. Internet addiction among eighth grade students: Çanakkale sample. Türk Aile Hek Derg. 2016;20(2):72-6.
  • Yılmazsoy B, Kahraman M. Examining internet addiction levels of distance education students. AUAd. 2017;3(4):9-29.
  • Alacam H, Atesci FC, Sengul AC, Tümkaya S. Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının sigara ve alkol kullanımı ile ilişkisi. Anadolu Psikiyatri Derg. 2015;16(6):383-9.
  • Bahrainian SA, Alizadeh KH, Raeisoon MR, Gorji OH, Khazaee A. (2014) Relationship of internet addiction with self-esteem and depression in university students. J Prev Med Hyg. 2014;55(3):86-9.
  • Rinu JG, Rachitha A, Divya L. A cross-sectional study on prevalence of internet addiction among nursing students of selected nursing college at Bhilai, Chhattisgarh. JoNSP. 2013;8(1):20-5.
  • Karasu F, Bayir B, Cam HH. Üniversite öğrencilerinin internet bağimliliği ile sosyal destek arasindaki ilişkinin incelenmesi. J Soc Sci. 2017;7(14):374-88.
  • Dufour M, Brunelle N, Tremblay J, Cousineau, M. M., Khazaal Y, Andrée-Anne Légaré AA, Rousseau M, Berbiche D. Gender difference in internet use and internet problems among Quebec high school students. Can J Psychiatry. 2016;61(10):663–8.
  • Adiele I, Olatokun W. Prevalence and determinants of Internet addiction among adolescents. Comput Human Behav. 2014;31:100-10.
  • Ganesh A., Pragyakumari, D, Ramsudarsan N, Rajkumar M, Shyam S, Balaji SK. Self-reported behaviour about internet addiction among medical and paramedical students. J Clin Diagn Res. 2017;11(10):10-3.
  • Gorgich EAC, Moftakhar L, Barfroshan S, Arbabisarjou A. Evaluation of internet addiction and mental health among medical sciences students in the southeast of Iran. Shiraz Med J. 2018;19(1):e55561.
  • Demir S, Buğa A. The relationship between loneliness and internet addiction in university students: The mediating role of cognitive distortions. Inonu Univ J Fac. Educ. 2019;20(3):859-75.
  • Cetinkaya L. The relationship between perceived parental control and internet addiction: A cross-sectional study among adolescents. Contemp Educ Technol. 2019;10(1):55-74.
  • Shek DT, Zhu X, Dou D. Influence of family processes on internet addiction among late adolescents in Hong Kong. Front Psychiatry. 2019;10:113.
  • Huen JM, Ip BY, Ho SM, Yip PS. Hope and hopelessness: The role of hope in buffering the impact of hopelessness on suicidal ideation. PloS One. 2015;10(6):e0130073.
  • Sarı SV, Aydın B, Şahin M, Oktan V. Facebook bağımlılığının açıklanması: Ruh sağlığı sürekliliği ve sürekli umudun rolü. Kastamonu Educ J. 2019;27(4):1799-809.
  • İnce M, Yılmaz M. Ergenlik çağındaki çocukların sosyal medya kullanım alışkanlıklarının yalnızlaşmaya etkisi. Gümüşhane Üniv İletişim Fak Derg. 2020;8(2):1111-44.
  • Leung L, Lee PS. Impact of internet literacy, internet addiction symptoms, and internet activities on academic performance. Soc Sci Comput Rev. 2012;30(4):403-18.
  • Aşcı Ö, Hazar G, Kılıç E, Korkmaz A. Üniversite öğrencilerinde stres nedenlerinin ve stresle başa çıkma biçimlerinin belirlenmesi. Uşak Üniv Sosyal Bilim Derg. 2015;8(4):213-232.
  • Sagone E, De Caroli ME. A correlational study on dispositional resilience, psychological well-being, and coping strategies in university students. Am J Educ Res. 2014;2(7):463-71.
  • Bilgin O, Tas I. Effects of perceived social support and psychological resilience on social media addiction among university students. Univers J Educ Res. 2018;6(4):751-8.

Internet Addiction in Nursing Students: An Evaluation in Terms of Feelings of Inadequacy and Psychological Resilience Predictors

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 257 - 264, 02.06.2024
https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1322859

Abstract

Objective: This study aimed to determine the relationship between internet addiction, psychological resilience, and inadequacy feelings in nursing students.

Materials and Methods: This study was designed as a correlational and cross-sectional study. The sample of the study consisted of 536 students studying at the health sciences faculty of a university in the west of Turkey. The personal information form, the Internet Addiction Scale (IAS), the Psychological Resilience Scale (PRS), and the Inadequacy Feeling Scale (IFS) were used for data collection between February and April 2018.

Results: It was determined that meeting the participants' expectations, being a controlling father, and doing the homework on the internet had a decreasing effect on the IAS score averages. On the other hand, aimless surfing on the internet, daily internet connection time, and playing games were found to have an increasing effect on IAS score averages. It was found that the increase in PRS dedication and control subscale scores reduced the symptomatic status of internet addiction. In addition, it was found that the increase in the IFS discouragement, denial of self-worth, and superiority useless effort subscale scores had an increasing effect on the symptomatic status of internet addiction.

Conclusion: It is determined that feelings of inadequacy and psychological resilience are important factors in students' internet addiction. Training programs on problem solving, coping with stress, and effective internet use can be planned for youth, who are the future of society.

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

The authors would like to thank all students who participated in the study.

References

  • Akdağ M, Şahan-Yılmaz B, Özhan U, Şan İ. Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (İnönü Üniversitesi örneği). Inonu Univ J Fac Educ. 2014;15(1):73-96.
  • Ruiz-Frutos C, Ortega-Moreno M, Allande-Cussó R, Domínguez-Salas S, Dias A, Gómez-Salgado J. Health-related factors of psychological distress during the COVID-19 pandemic among non-health workers in Spain. Saf Sci. 2021;133:104996.
  • Büyükfiliz B. 18-25 yaş arası genç yetişkinlerde problemli internet kullanımı ve iletişim becerileri arasındaki ilişki (Yüksek Lisans tezi). [master’s thesis]. [İstanbul]: Üsküdar Üniversitesi; 2016. 158 p.
  • Hasan AAH, Jaber AA. Prevalence of internet addiction, its association with psychological distress, coping strategies among undergraduate students. Nurse Educ Today. 2019;81:78-82.
  • Gümüş AB, Şıpkın S, Tuna A. Üniversite öğrencilerinde problemli internet kullanımı, şiddet eğilimi ve bazı demografik değişkenler arasındaki ilişki. TAF Prev Med Bull. 2015;14(6):460-7.
  • Internet World Stats. Internet World penetration rates by geographic regions. [homepage on the Internet]. [updated 2022 Aug 26; cited 2023 Jun 27]. Available from https://www.internetworldstats.com/stats.htm
  • Turkey Statistical Institute. Household information technologies usage research. [updated 2023 Jun 21; cited 2023 May 9]. Available from https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri- (BT)-Kullanim-Arastirmasi-2022-45587
  • Kır I, Sulak S. Eğitim fakültesi öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Electron J Soc Sci. 2014;13(51):150-67.
  • Benzi IMA, Carone N, Fontana A, Barone L. Problematic internet use in emerging adulthood: The interplay between narcissistic vulnerability and environmental sensitivity. J Media Psychol. 2023;35(5):316–24.
  • Young KS. Internet addiction: A new clinical phenomenon and its consequences. Am Behav Sci. 2004;48(2):402-15.
  • Bozkurt H, Şahin S, Zoroğlu S. İnternet bağımlılığı: Güncel bir gözden geçirme. J Contemp Med. 2016;6(3):235-47.
  • McNicol ML, Thorsteinsson EB. Internet addiction, psychological distress, and coping responses among adolescents and adults. Cyberpsychology Behav Soc. 2017;20(5):296-304.
  • Odacı H, Çelik ÇB. Internet dependence in an undergraduate population: the roles of coping with stress, self-efficacy beliefs, and sex role orientation. J Educ Comput Res. 2017;55(3):395-409.
  • Stephens TM. Nursing student resilience: A concept clarification. Nurs Forum. 2013;48(2):125-33.
  • Cao Q, An J, Yang Y, Peng P, Xu S, Xu X, et al. Correlation among psychological resilience, loneliness, and internet addiction among left-behind children in China: A cross-sectional study. Curr Psychol. 2020;41:4566–73.
  • Sert Agir M. A model proposal regarding the effect of adolescents' psychological endurance on internet addiction and intermediary role of self-esteem among related variables. Turkish Online J Educ Technol. 2019;18(1):1-14.
  • Chang FC, Chiu CH, Miao NF, Chen PH, Lee CM, Chiang JT, et al. The relationship between parental mediation and Internet addiction among adolescents, and the association with cyber bullying and depression. Compr Psychiatry. 2015;57:21-8.
  • Kocaman O, Aktepe E, Sönmez Y. Isparta il merkezi lise öğrencilerinde olası internet bağımlılığı ile saldırganlık ve empati düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anadolu Psikiyatri Derg. 2017;18(6):602-10.
  • Bayraktar F, Gün Z. Incidence and correlates of internet usage among adolescents in North Cyprus. Cyberpsychol Behav. 2007;10(2):191-7.
  • Işık Ş. Psikolojik dayanıklılık ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. JHWB. 2016;4(2):165-82.
  • Akdogan R, Ceyhan E. of the inadequacy feelings scale for university students: Validity and reliability analysis. Turk Psychol Couns Guid J. 2014;5(41):117-28.
  • Aksakoğlu G. Health research and analysis. Izmir: D.E.U. Rectorate Printing House; 2006. 283 p.
  • Hayran M, Hayran M. Sağlık araştırmaları için temel istatistik. Ankara: Art Ofset; 2011. 153 p.
  • Ertekin YH, Ertekin H, Uludağ A, Tekin M. Internet addiction among eighth grade students: Çanakkale sample. Türk Aile Hek Derg. 2016;20(2):72-6.
  • Yılmazsoy B, Kahraman M. Examining internet addiction levels of distance education students. AUAd. 2017;3(4):9-29.
  • Alacam H, Atesci FC, Sengul AC, Tümkaya S. Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının sigara ve alkol kullanımı ile ilişkisi. Anadolu Psikiyatri Derg. 2015;16(6):383-9.
  • Bahrainian SA, Alizadeh KH, Raeisoon MR, Gorji OH, Khazaee A. (2014) Relationship of internet addiction with self-esteem and depression in university students. J Prev Med Hyg. 2014;55(3):86-9.
  • Rinu JG, Rachitha A, Divya L. A cross-sectional study on prevalence of internet addiction among nursing students of selected nursing college at Bhilai, Chhattisgarh. JoNSP. 2013;8(1):20-5.
  • Karasu F, Bayir B, Cam HH. Üniversite öğrencilerinin internet bağimliliği ile sosyal destek arasindaki ilişkinin incelenmesi. J Soc Sci. 2017;7(14):374-88.
  • Dufour M, Brunelle N, Tremblay J, Cousineau, M. M., Khazaal Y, Andrée-Anne Légaré AA, Rousseau M, Berbiche D. Gender difference in internet use and internet problems among Quebec high school students. Can J Psychiatry. 2016;61(10):663–8.
  • Adiele I, Olatokun W. Prevalence and determinants of Internet addiction among adolescents. Comput Human Behav. 2014;31:100-10.
  • Ganesh A., Pragyakumari, D, Ramsudarsan N, Rajkumar M, Shyam S, Balaji SK. Self-reported behaviour about internet addiction among medical and paramedical students. J Clin Diagn Res. 2017;11(10):10-3.
  • Gorgich EAC, Moftakhar L, Barfroshan S, Arbabisarjou A. Evaluation of internet addiction and mental health among medical sciences students in the southeast of Iran. Shiraz Med J. 2018;19(1):e55561.
  • Demir S, Buğa A. The relationship between loneliness and internet addiction in university students: The mediating role of cognitive distortions. Inonu Univ J Fac. Educ. 2019;20(3):859-75.
  • Cetinkaya L. The relationship between perceived parental control and internet addiction: A cross-sectional study among adolescents. Contemp Educ Technol. 2019;10(1):55-74.
  • Shek DT, Zhu X, Dou D. Influence of family processes on internet addiction among late adolescents in Hong Kong. Front Psychiatry. 2019;10:113.
  • Huen JM, Ip BY, Ho SM, Yip PS. Hope and hopelessness: The role of hope in buffering the impact of hopelessness on suicidal ideation. PloS One. 2015;10(6):e0130073.
  • Sarı SV, Aydın B, Şahin M, Oktan V. Facebook bağımlılığının açıklanması: Ruh sağlığı sürekliliği ve sürekli umudun rolü. Kastamonu Educ J. 2019;27(4):1799-809.
  • İnce M, Yılmaz M. Ergenlik çağındaki çocukların sosyal medya kullanım alışkanlıklarının yalnızlaşmaya etkisi. Gümüşhane Üniv İletişim Fak Derg. 2020;8(2):1111-44.
  • Leung L, Lee PS. Impact of internet literacy, internet addiction symptoms, and internet activities on academic performance. Soc Sci Comput Rev. 2012;30(4):403-18.
  • Aşcı Ö, Hazar G, Kılıç E, Korkmaz A. Üniversite öğrencilerinde stres nedenlerinin ve stresle başa çıkma biçimlerinin belirlenmesi. Uşak Üniv Sosyal Bilim Derg. 2015;8(4):213-232.
  • Sagone E, De Caroli ME. A correlational study on dispositional resilience, psychological well-being, and coping strategies in university students. Am J Educ Res. 2014;2(7):463-71.
  • Bilgin O, Tas I. Effects of perceived social support and psychological resilience on social media addiction among university students. Univers J Educ Res. 2018;6(4):751-8.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Mental Health Nursing
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Gülay Taşdemir Yiğitoğlu 0000-0002-8075-7155

Nesrin Çunkuş Köktaş 0000-0003-1813-1511

Ebru Akbaş 0000-0002-9941-8436

Project Number -
Publication Date June 2, 2024
Submission Date July 4, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Taşdemir Yiğitoğlu, G., Çunkuş Köktaş, N., & Akbaş, E. (2024). Internet Addiction in Nursing Students: An Evaluation in Terms of Feelings of Inadequacy and Psychological Resilience Predictors. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(2), 257-264. https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1322859
AMA Taşdemir Yiğitoğlu G, Çunkuş Köktaş N, Akbaş E. Internet Addiction in Nursing Students: An Evaluation in Terms of Feelings of Inadequacy and Psychological Resilience Predictors. İKÇÜSBFD. June 2024;9(2):257-264. doi:10.61399/ikcusbfd.1322859
Chicago Taşdemir Yiğitoğlu, Gülay, Nesrin Çunkuş Köktaş, and Ebru Akbaş. “Internet Addiction in Nursing Students: An Evaluation in Terms of Feelings of Inadequacy and Psychological Resilience Predictors”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 9, no. 2 (June 2024): 257-64. https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1322859.
EndNote Taşdemir Yiğitoğlu G, Çunkuş Köktaş N, Akbaş E (June 1, 2024) Internet Addiction in Nursing Students: An Evaluation in Terms of Feelings of Inadequacy and Psychological Resilience Predictors. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 9 2 257–264.
IEEE G. Taşdemir Yiğitoğlu, N. Çunkuş Köktaş, and E. Akbaş, “Internet Addiction in Nursing Students: An Evaluation in Terms of Feelings of Inadequacy and Psychological Resilience Predictors”, İKÇÜSBFD, vol. 9, no. 2, pp. 257–264, 2024, doi: 10.61399/ikcusbfd.1322859.
ISNAD Taşdemir Yiğitoğlu, Gülay et al. “Internet Addiction in Nursing Students: An Evaluation in Terms of Feelings of Inadequacy and Psychological Resilience Predictors”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 9/2 (June 2024), 257-264. https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1322859.
JAMA Taşdemir Yiğitoğlu G, Çunkuş Köktaş N, Akbaş E. Internet Addiction in Nursing Students: An Evaluation in Terms of Feelings of Inadequacy and Psychological Resilience Predictors. İKÇÜSBFD. 2024;9:257–264.
MLA Taşdemir Yiğitoğlu, Gülay et al. “Internet Addiction in Nursing Students: An Evaluation in Terms of Feelings of Inadequacy and Psychological Resilience Predictors”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 2, 2024, pp. 257-64, doi:10.61399/ikcusbfd.1322859.
Vancouver Taşdemir Yiğitoğlu G, Çunkuş Köktaş N, Akbaş E. Internet Addiction in Nursing Students: An Evaluation in Terms of Feelings of Inadequacy and Psychological Resilience Predictors. İKÇÜSBFD. 2024;9(2):257-64.



Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.