Research Article
BibTex RIS Cite

An Investigation of the Factors Affecting the Academic Performance of Physiotherapy and Rehabilitation Department Students Who Study by Distance Education

Year 2025, Volume: 10 Issue: 1, 17 - 22, 31.01.2025
https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1360431

Abstract

Objective: During distance education process, students' academic performance can be affected by many factors. To investigate the factors affecting the academic performance of the physiotherapy and rehabilitation students who are distance learning.
Materials and Method: The physical and socioeconomic characteristics of the individuals (n=405 (age=21.25±10.14 years; 357 women, 48 men)) were recorded in the study with a cross-sectional research design. In order to determine the academic performance of the students, the grade point averages during the distance education period were recorded. The Learning Styles Scale for University Students Studying in The Field of Health Sciences and The Attitude Scale Towards E-Learning were used to evaluate their learning styles and attitudes towards e-learning. The analyses were performed with partial correlation coefficient and multiple linear regression analyses.
Results: The students' grade point median was 3.20 (2.92-3.45). The learning style distributions of the students were determined as 33.8%: tactile, 8.6%: auditory, 45.4%: visual and 12.1%: kinesthetic. The attitude scale towards e-learning score was 55.27±12.93. It was seen that the increase in the number of siblings negatively affected the grade point averages (p=0.013; r=-0.125). It was found that The Learning Styles Scale for University Students Studying in The Field of Health Sciences (p=0.007; r=0.135) and The Attitude Scale Towards E-Learning (p=0.003; r=0.148) had an effect on the grade point averages.
Conclusion: The number of siblings, learning style and attitude towards e-learning affect the academic performance of physiotherapy and rehabilitation students in the distance education process. It is important to consider the relevant factors in order to increase the success of the students.

References

  • Yenal AÇ. Uzaktan eğitim [master’s thesis].[İstanbul]: Yeditepe Üniversitesi; 2009. 220 p.
  • Yurdakul B. Uzaktan eğitim. İçinde: Ö. Demirel (Ed.). Eğitimde yeni yönelimler. 1. Baskı. Ankara: Pegem; 2015. 271-288.
  • Erfidan A. Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri: Balıkesir Üniversitesi örneği [master’s thesis]. [Balıkesir,]: Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; 2019.
  • Telli SG, Altun D. Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2020; 3(1):25-34.
  • Ekici G. Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003;24(24):48-55.
  • Keefe JW. Learning style theory and practice. In: Reston, VA editors. National Association of Secondary School Principals. U.S.A; 1979. p. 1-17.
  • Etlioğlu M, Tekin M. Elektronik öğrenmede öğrenci tutum ve akademik başarı arasındaki ilişkide öğrenci merak ve kaygısının aracılık rolü. SUSBED. 2020; (43):34-48.
  • Keskin M, Özer Kaya D. COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İKCUSBFD. 2020; 5(2): 59-67.
  • Yılmaz NA. Yükseköğretim kurumlarında COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. NEUFHSJ. 2020; 3(1):15-20.
  • Sarı EO, Bulut Zİ, Karatel KM, Bayramlar K, Yakut Y. COVID-19 salgını döneminde uzaktan eğitim sisteminin fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü lisansüstü öğrencilerinin perspektifinden değerlendirilmesi. Zeugma Health Res. 2021;3(2-3):104-110.
  • Kuyucak UE. Sağlık bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri için öğrenme stilleri ölçeği (SB-ÖSÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sixth International Mediterranean Social Sciences Congress (MECAS VI). In congress book serıes. 2019. p. 381-412.
  • Biçer H, Korucu AT. E-öğrenmeye yönelik tutum ölçeğinin türkçeye uyarlanması. ETKU. 2020; 10(1):237-256.
  • Kisanga D. Determinants of teachers’ attitudes towards e-learning in Tanzanian higher learning institutions. IRRODL. 2016; 17(5): 109-125.
  • Kardaş Ö, Kardaş B. Çocuk ve Ergen Madde Bağımlılığı Tedavi Merkezine Başvuran Olguların Sosyodemografik ve Madde Kullanım Özelliklerinin İncelenmesi. Bağımlılık Dergisi. June 2023;24(2):174-185. doi:10.51982/bagimli.1112645.
  • Laukkane R, Hynninen E. Guide for the UKK institute 2-km walking test. 3rd ed. Tampere: UKK Institute; c.1993.
  • Ergün E, Kurnaz FB. E-öğrenme ortamlarında öğrenme stilleri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Theoretical Educational Science. 2019; 12(2): 532-549.
  • Dil S, Bulantekin Ö. Hemşirelik öğrencilerinde akademik başarı düzeyi ile aile işlevselliği ve kontrol odağı arasındaki ilişkinin belirlenmesi. J Psy Nurs. 2011;2:17-24.
  • Keskin G, Sezgin B. Bir grup ergende akademik başarı durumuna etki eden etmenlerin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. 2009;4:3-18.
  • Fenouillet F, Kaplan J. Impact of learning modalities on academic success. EURODL.2009;1-13.
  • Radovan M. The relation between distance students' motivation, their use of learning strategies, and academic success. TOJET. 2022;10(1):216-222.
  • Kupczynski L, Brown M, Holland G, Uriegas B. The relationship between gender and academic success online. JEO. 2014;11(1): 1-14.
  • Oladejo MA, Ige NA, Fagunwa AO, Arewa OO. Sociodemographic variables and distance learners’ academic performance at the University of Ibadan, Nigeria. European Journal of Scientific Research. 2010;46(4): 540-553.
  • Pınarcıoğlu NŞ, Kanbak A, Şiriner ÖM. COVID-19 pandemisi sürecinde kırsal-kentsel ve sosyo-ekonomik farklılıkların uzaktan eğitime etkisi. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 2021;1 (23): 28-48.
  • Başaran M, Doğan E, Karaoğlu E, Şahin E. Koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.2020; 5 (2): 368-397.
  • Aslanargun E, Bozkurt S, Sarıoğlu S. (2016). Sosyo ekonomik değişkenlerin öğrencilerin akademik başarısı üzerine etkileri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;9 (27/3): 201-234.
  • İlçin N, Tomruk M, Yeşilyaprak SS, Karadibak D, Savcı S. The relationship between learning styles and academic performance in Turkısh physiotherapy students. BMC Med Educ 2018;18(1): 291.
  • Akbulut A, Mete O, Toprak ÇŞ. A comparison of academic performance and attitudes toward e-learning according to the learning styles of Turkish physiotherapy students ın distance education during the COVID-19 pandemic process. Turkish Journal of Physiotherapy and Rehabilitation. 2023; 34 (1): 86-92 . DOI: 10.21653/tjpr.1030167
  • Kularathne WNI, Bandara EMIA, Prasanna ALI. Learning style preferences and academic performance of undergraduate physiotherapy students. 13th International Research Conference. General Sir John Kotelawala Defence University. 2020; 57-63.
  • Liaw SS, Huang HM, Chen GD. Surveying ınstructor and learner attitudes toward elearning. Computers & Education. 2007; 49: 1066-1080.

Uzaktan Eğitim Gören Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

Year 2025, Volume: 10 Issue: 1, 17 - 22, 31.01.2025
https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1360431

Abstract

Amaç: Uzaktan eğitimin sürecinde öğrencilerin akademik performansları, birçok faktörden etkilenebilir. Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitim gören fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin akademik performansını etkileyen faktörlerinin incelenmesiydi.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel araştırma dizaynına sahip çalışmada bireylerin (n=405 (yaş=21,25±10,14 yıl; 357 kadın, 48 erkek)) fiziksel ve sosyoekonomik özellikleri kaydedildi. Öğrencilerin akademik performanslarını belirlemek için uzaktan eğitim gördüğü dönemdeki not ortalamaları kaydedildi. Öğrenme stilleri ve e-öğrenmeye yönelik tutumlarını değerlendirmek için Sağlık Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencileri İçin Öğrenme Stilleri Ölçeği ve E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanıldı. İncelemeler kısmi korelasyon katsayısı ve çoklu lineer regresyon analizleri ile yapıldı.
Bulgular: Öğrencilerin not ortancaları 3,20 (2,92-3,45)’idi. Öğrenme stili dağılımları %33,8: dokunsal, %8,6: işitsel, %45,4: görsel ve %12,1: kinestetik olarak belirlendi. E-öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği skoru 55,27±12,93 idi. Kardeş sayısındaki artışın not ortalamasını olumsuz etkilediği görüldü (p=0,013; r=-0,125). Sağlık Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencileri İçin Öğrenme Stilleri Ölçeği (p=0,007; r=0,135) ve E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği’ nin (p=0,003; r=0,148) not ortalaması üzerinde etkili olduğu bulundu.
Sonuç: Fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerinde uzaktan eğitim sürecinde kardeş sayısı, öğrenme stili ve e-öğrenmeye yönelik tutum akademik performansı etkilemektedir. Öğrencilerin başarısını artırmak için ilgili faktörlerin dikkate alınması önemlidir.

References

  • Yenal AÇ. Uzaktan eğitim [master’s thesis].[İstanbul]: Yeditepe Üniversitesi; 2009. 220 p.
  • Yurdakul B. Uzaktan eğitim. İçinde: Ö. Demirel (Ed.). Eğitimde yeni yönelimler. 1. Baskı. Ankara: Pegem; 2015. 271-288.
  • Erfidan A. Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri: Balıkesir Üniversitesi örneği [master’s thesis]. [Balıkesir,]: Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; 2019.
  • Telli SG, Altun D. Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2020; 3(1):25-34.
  • Ekici G. Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003;24(24):48-55.
  • Keefe JW. Learning style theory and practice. In: Reston, VA editors. National Association of Secondary School Principals. U.S.A; 1979. p. 1-17.
  • Etlioğlu M, Tekin M. Elektronik öğrenmede öğrenci tutum ve akademik başarı arasındaki ilişkide öğrenci merak ve kaygısının aracılık rolü. SUSBED. 2020; (43):34-48.
  • Keskin M, Özer Kaya D. COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İKCUSBFD. 2020; 5(2): 59-67.
  • Yılmaz NA. Yükseköğretim kurumlarında COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. NEUFHSJ. 2020; 3(1):15-20.
  • Sarı EO, Bulut Zİ, Karatel KM, Bayramlar K, Yakut Y. COVID-19 salgını döneminde uzaktan eğitim sisteminin fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü lisansüstü öğrencilerinin perspektifinden değerlendirilmesi. Zeugma Health Res. 2021;3(2-3):104-110.
  • Kuyucak UE. Sağlık bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri için öğrenme stilleri ölçeği (SB-ÖSÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sixth International Mediterranean Social Sciences Congress (MECAS VI). In congress book serıes. 2019. p. 381-412.
  • Biçer H, Korucu AT. E-öğrenmeye yönelik tutum ölçeğinin türkçeye uyarlanması. ETKU. 2020; 10(1):237-256.
  • Kisanga D. Determinants of teachers’ attitudes towards e-learning in Tanzanian higher learning institutions. IRRODL. 2016; 17(5): 109-125.
  • Kardaş Ö, Kardaş B. Çocuk ve Ergen Madde Bağımlılığı Tedavi Merkezine Başvuran Olguların Sosyodemografik ve Madde Kullanım Özelliklerinin İncelenmesi. Bağımlılık Dergisi. June 2023;24(2):174-185. doi:10.51982/bagimli.1112645.
  • Laukkane R, Hynninen E. Guide for the UKK institute 2-km walking test. 3rd ed. Tampere: UKK Institute; c.1993.
  • Ergün E, Kurnaz FB. E-öğrenme ortamlarında öğrenme stilleri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Theoretical Educational Science. 2019; 12(2): 532-549.
  • Dil S, Bulantekin Ö. Hemşirelik öğrencilerinde akademik başarı düzeyi ile aile işlevselliği ve kontrol odağı arasındaki ilişkinin belirlenmesi. J Psy Nurs. 2011;2:17-24.
  • Keskin G, Sezgin B. Bir grup ergende akademik başarı durumuna etki eden etmenlerin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. 2009;4:3-18.
  • Fenouillet F, Kaplan J. Impact of learning modalities on academic success. EURODL.2009;1-13.
  • Radovan M. The relation between distance students' motivation, their use of learning strategies, and academic success. TOJET. 2022;10(1):216-222.
  • Kupczynski L, Brown M, Holland G, Uriegas B. The relationship between gender and academic success online. JEO. 2014;11(1): 1-14.
  • Oladejo MA, Ige NA, Fagunwa AO, Arewa OO. Sociodemographic variables and distance learners’ academic performance at the University of Ibadan, Nigeria. European Journal of Scientific Research. 2010;46(4): 540-553.
  • Pınarcıoğlu NŞ, Kanbak A, Şiriner ÖM. COVID-19 pandemisi sürecinde kırsal-kentsel ve sosyo-ekonomik farklılıkların uzaktan eğitime etkisi. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 2021;1 (23): 28-48.
  • Başaran M, Doğan E, Karaoğlu E, Şahin E. Koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi.2020; 5 (2): 368-397.
  • Aslanargun E, Bozkurt S, Sarıoğlu S. (2016). Sosyo ekonomik değişkenlerin öğrencilerin akademik başarısı üzerine etkileri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;9 (27/3): 201-234.
  • İlçin N, Tomruk M, Yeşilyaprak SS, Karadibak D, Savcı S. The relationship between learning styles and academic performance in Turkısh physiotherapy students. BMC Med Educ 2018;18(1): 291.
  • Akbulut A, Mete O, Toprak ÇŞ. A comparison of academic performance and attitudes toward e-learning according to the learning styles of Turkish physiotherapy students ın distance education during the COVID-19 pandemic process. Turkish Journal of Physiotherapy and Rehabilitation. 2023; 34 (1): 86-92 . DOI: 10.21653/tjpr.1030167
  • Kularathne WNI, Bandara EMIA, Prasanna ALI. Learning style preferences and academic performance of undergraduate physiotherapy students. 13th International Research Conference. General Sir John Kotelawala Defence University. 2020; 57-63.
  • Liaw SS, Huang HM, Chen GD. Surveying ınstructor and learner attitudes toward elearning. Computers & Education. 2007; 49: 1066-1080.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Physiotherapy
Journal Section Research Articles
Authors

Arife Akbulut Bayrak 0000-0003-3302-9021

Mehmet Karadağ 0000-0001-9539-4193

Şeyda Toprak Çelenay 0000-0001-6720-4452

Publication Date January 31, 2025
Submission Date September 15, 2023
Published in Issue Year 2025 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Akbulut Bayrak, A., Karadağ, M., & Toprak Çelenay, Ş. (2025). Uzaktan Eğitim Gören Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 10(1), 17-22. https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1360431
AMA Akbulut Bayrak A, Karadağ M, Toprak Çelenay Ş. Uzaktan Eğitim Gören Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. İKÇÜSBFD. January 2025;10(1):17-22. doi:10.61399/ikcusbfd.1360431
Chicago Akbulut Bayrak, Arife, Mehmet Karadağ, and Şeyda Toprak Çelenay. “Uzaktan Eğitim Gören Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 10, no. 1 (January 2025): 17-22. https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1360431.
EndNote Akbulut Bayrak A, Karadağ M, Toprak Çelenay Ş (January 1, 2025) Uzaktan Eğitim Gören Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 10 1 17–22.
IEEE A. Akbulut Bayrak, M. Karadağ, and Ş. Toprak Çelenay, “Uzaktan Eğitim Gören Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”, İKÇÜSBFD, vol. 10, no. 1, pp. 17–22, 2025, doi: 10.61399/ikcusbfd.1360431.
ISNAD Akbulut Bayrak, Arife et al. “Uzaktan Eğitim Gören Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 10/1 (January 2025), 17-22. https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1360431.
JAMA Akbulut Bayrak A, Karadağ M, Toprak Çelenay Ş. Uzaktan Eğitim Gören Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. İKÇÜSBFD. 2025;10:17–22.
MLA Akbulut Bayrak, Arife et al. “Uzaktan Eğitim Gören Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 1, 2025, pp. 17-22, doi:10.61399/ikcusbfd.1360431.
Vancouver Akbulut Bayrak A, Karadağ M, Toprak Çelenay Ş. Uzaktan Eğitim Gören Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Akademik Performansını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. İKÇÜSBFD. 2025;10(1):17-22.



Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.