Amaç: Bu derleme, doğumdan itibaren başlayıp ölüme kadar giden süreçte, cinsel eğitimin önemini vurgulamak, toplumda bunun tabu ve mitler şeklinde yaygınlaşmasından çok bilimsel bilgilerin yayılmasında rol oynamak, topluma biyopsikososyal yönden sağlıklı bireyler yetişmesini sağlamak amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Çalışma 15.08.2017-05.07.2018 tarihleri arasında kaynak kitaplar, PubMed, Scholar Google aracılığıyla “Ergenlik”, “Cinsel Eğitim”, “Ergende Cinsellik”, “Puberty”, “Sexual Education”, “Sexual Education in Adolescent” gibi anahtar kelimeleri ile tarama yapılarak yürütüldü. Bulgular: Ergenlikte cinsel yaşam yeni bir boyut alır. Cinselliğin doğal ve olumlu sürecinin yanısıra taşıdığı riskler de göz önüne alındığında cinsel eğitimin zorunluluğu ortaya çıkmaktadır. Çocukların cinsel eğitimleri, doğumdan itibaren ailede başlar, okulda ve sosyal çevrede devam eder. Erken ve yanlış cinsel davranış sonucu en büyük tehlike, bulaşıcı hastalıklar, istenmeyen gebeliklerdir. Bununla birlikte suçluluk oranında, alkol-uyuşturucu madde kullanımında, okulla ilgili sorunlarda artış görülebilir. Sonuç: Cinsel eğitimin etkili olabilmesi için, eğitime ergenlik döneminden önce başlanmalıdır. Çocukluk döneminin her evresinde karşılanmamış cinsel eğitim ihtiyacı, yanlış ve fizyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan birçok soruna yol açabilir.
Aim: In this review, starting from birth in the process leading to death, to stress the importance of sex education in society, the spread form of its taboos and myths play a role in many scientific information dissemination is made to ensure the upbringing society biopsychosocial aspects of healthy individuals. Method: The study included keywords such as “Adolescence”, “Sexual Education”, “Adolescent Sexuality”, “Puberty”, “Sexual Education”, “Sexual Education in Adolescent” through source books, PubMed, Scholar Google between 15.08.2017-05.07.2018. Results: In adolescence sexual life takes on a new dimension. Given the natural and positive process of sexuality as well as the risks it carries, sexual education becomes a necessity. Sexual education of children, starting from the birth since birth, continues in the school and in the social environment. The greatest danger of early and false sexual behavior is infectious diseases, unwanted pregnancies. However, there may be an increase in guilt, alcohol-drug abuse, school problems. Conclusion: In order for sexual education to be effective, education must begin before adolescence. The need for unmet sexual education in every phase of childhood can lead to many problems in the wrong, physiological, psychological and social aspects.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 11 |