Abstract
Gösterişçi tüketim bireylerin, tükettikleri görsel olarak gözlemlenebilir ürünler aracılığıyla servetlerini, sosyal durumlarını ve imajlarını göstermesidir. Bu amaçla ortaya koyulan Gösterişçi Tüketim Eğilimi ölçeği, tüketim konusunda kişiler arasındaki bireysel farklılıkların anlamlandırılabilmesi amacıyla Chaudhuri, Mazumdar ve Ghosal (2011) tarafından geliştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, Gösterişçi Tüketim Eğilimi (GTE) ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Araştırmaya 484 üniversite öğrencisi (336 kadın, 148 erkek) katılmıştır. Gösterişçi Tüketim Ölçeği’ne, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılarak faktör yapısını ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Faktör analizi sonuçları ölçeği özgün formundaki gibi tek boyutlu bir yapıda olduğunu ortaya koymuştur. Gösterişçi Tüketim Ölçeği için Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı 0,88, test tekrar-test güvenirlik katsayısı ise, 0,86 olarak bulunmuştur. Analizler, GTE ölçeğinin üniversite öğrencileri üzerinde yeterli düzeyde geçerlik ve güvenirlik değerlerine sahip olduğunu göstermiştir.