Research Article
BibTex RIS Cite

Acil Servise Başvuran Hastaların Muayene Bekleme ve Müşahadede Kalma Süreleri ile Memnuniyet Oranlarının Yıllara Göre Karşılaştırılması (2021-2022-2023-2024)

Year 2025, Volume: 4 Issue: 2, 53 - 63, 29.07.2025

Abstract

ÖZET
Bu çalışmada acil servise başvuran hastaların muayene bekleme süreleri ve müşahede de kalma süreleri ile memnuniyet oranlarının yıllara göre karşılaştırmalı analizlerini gerçekleştirmek amaçlanmıştır. Araştırma tanımlayıcı tipte kesitsel olarak tasarlanmış olup veriler “Hasta Deneyimi Anketi-Acil Servis” anket formu ile toplanmıştır. Veriler Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paketi ile analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilme aşamasında tanımlayıcı istatistikler olan sayı, yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; katılanların %54’ü kadın, %46’sı erkektir, yaş grubu dağılımları incelendiğinde %28,3’ünün 30-39 yaş arasında olduğu ve %28’inin lise mezunu olduğu tespit edilmiştir. Yıllara göre acil servis memnuniyet oranları karşılaştırıldığında 4,72 ortalama ile en yüksek memnuniyetin 2021 yılına ait olduğu tespit edilmiştir. Yıllara göre acil servis muayene bekleme süreleri karşılaştırıldığında 2020 yılı muayene bekleme süresinin 14.58 dk ile en düşük olduğu belirlenmiştir. Yıllara göre en yüksek müşahede kalma süresi 2021 yılında 181,49 dk olarak belirlenmiştir. Acil servisten memnuniyet anketi ifadelerine verilen cevapların ortalaması 3,50’nin üzerinde olup, bu durum acil servisten memnuniyetin iyi düzeyde olduğu şeklinde yorumlanabilir. Elde edilen bulgulara göre acil servis muayene bekleme süresinin azalmasının memnuniyet oranına pozitif etki ettiği düşünülmüş olup ayrıca hastaların teşhis ve tedavi işlemleri için kendilerine ayrılan süre uzadıkça hasta memnuniyetinin arttığı belirlenmiştir. Sağlık hizmetinin kalitesinin, hastaların beklentilerinin karşılanma derecesi olduğu düşünüldüğünde, acil serviste muayene için bekleme sürelerinin iyileştirilmesi, hastaların sağlık hizmetlerinden memnuniyetini ve sunulan sağlık hizmetinin kalitesini arttıracaktır.

Ethical Statement

Çalışmanın yürütülebilmesi için İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa etik kurulundan 2025/82 nolu etik kurul onayı alınmıştır.

Supporting Institution

Bulunmamaktadır.

References

  • Akkaya, E. G., Bulut, M., Akkaya, C. (2012). Acil başvuran servise memnuniyetini etkileyen faktörler. Türkiye Acil Tıp Dergisi, 12(2):62- 68.
  • Al Nhdi, N., Al Asmari, H. ve Al Thobaity, A. (2021). Investigating ındicators of waiting time and length of stay in emergency departments. Open Access Emergency Medicine, 13, 311-318. https://doi.org/10.2147/OAEM.S316366
  • Aslan, Y. (2023). Bir Üniversite Hastanesi Acil Servis Performansının Sağlıkta Kalite Standartları Göstergeleri Kapsamında Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 14(40), 1222-1235. https://doi.org/10.21076/vizyoner.1293166
  • Aydın, E., Durmaz, D., & Aslan, Y., 2020. Acil servislerde bekleme süresi ve hasta memnuniyeti ilişkisi. Türk Acil Tıp Dergisi, 18(2), 112-118.
  • Bates, L., Schmidt, R., & Howard, D., 2021. Waiting times in emergency departments and their effects on patient satisfaction and trust. Journal of Emergency Medicine, 52(2), 123-129.
  • Can, F., Savaş, H., & Yıldız, P., 2021. Cinsiyet ve hasta memnuniyeti: Acil serviste bir inceleme. Acil Tıp ve Yoğun Bakım Dergisi, 15(1), 30-36.
  • Cooke, M. W., Arora, P. ve Mason, S. (2003). Discharge from triage: modelling the potential in different types of emergency department. Emergency Medicine Journal, 20(2), 131-133.
  • Davis, S., Cooper, B., & Jones, K., 2020. The relationship between observation time and patient satisfaction in emergency departments. BMC Emergency Medicine, 20(1), 75-81.
  • Demirci, M., Kayahan, H., & Akdoğan, C., 2019. Acil serviste bekleme süresinin hasta memnuniyetine etkisi: Bir inceleme. Acil Sağlık Dergisi, 15(1), 54-60.
  • Donnelly, R., McKinley, B., & Richards, P., 2021. The impact of waiting times on patient satisfaction in emergency departments. Emergency Medicine Journal, 38(7), 522-526.
  • Gordon, S., Lee, J., & Ryan, M., 2019. Patient satisfaction and waiting times in emergency departments. Journal of Emergency Medicine, 44(4), 298-305.
  • Harrison, D., Meyer, B., & Clark, C., 2021. Observation time in emergency departments and patient satisfaction. Journal of Emergency Medicine, 59(5), 698-705.
  • Hwang, T. J., McDonald, S. M., & Zhang, T. (2020). The impact of the COVID-19 pandemic on emergency department visits in the United States: A nationwide retrospective study. The Journal of Emergency Medicine, 59(5), 696-703. https://doi.org/10.1016/j.jemermed.2020.07.003
  • Jones, E. E., Smith, A. T., & Evans, D. S. (2022). Understanding factors affecting patient satisfaction in emergency care: A cross-sectional study. Emergency Medicine Journal, 39(3), 143-149. https://doi.org/10.1136/emermed-2021-211376
  • Johnson, R., Robinson, P., & King, J., 2019. Gender differences in patient satisfaction in emergency departments. International Journal of Emergency Medicine, 12(1), 58-64.
  • Karakurt, F., Çolak, N., & Yılmaz, P., 2021. Acil serviste müşahede süresi ve hasta memnuniyeti. Acil Tıp Dergisi, 19(3), 188-192.
  • Kuo, H., Chang, P., & Lee, W., 2020. Gender differences in emergency department patient satisfaction. Journal of Emergency Nursing, 46(3), 249-254.
  • Kılıç, Y., Yıldız, B., & Aksu, T., 2021. Acil servislerde bekleme süresi ve hasta memnuniyeti: Türkiye örneği. Türk Acil Tıp Dergisi, 40(3), 215-221.
  • Lundgren, D., Guldbrandsson, K., & Skoglund, C., 2021. Communication in the emergency department: An examination of factors that influence patient satisfaction. International Journal of Emergency Medicine, 14(1), 31-38.
  • Miller, S., Davis, M., & Bennett, L., 2018. The impact of age on patient satisfaction in emergency departments. Journal of Geriatric Emergency Medicine, 6(2), 98-104.
  • Neely, E., Smith, T., & Barnes, K., 2021. Impact of gender on patient satisfaction in emergency care settings. Journal of Healthcare Communication, 16(2), 99-106.
  • Oruç, O. A., & Taş, H. Ü. (2014). Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet Düzeyleri. Kocatepe Tıp Dergisi, 15(2), 131-136. https://doi.org/10.18229/ktd.91711
  • Otto, J., Schreiber, A., & Dierks, S., 2022. Gender differences in patient satisfaction in emergency departments: A retrospective study in Germany. BMC Emergency Medicine, 22(1), 4-9.
  • Özcan, H., Özdemir, O., İnci, E., Sözkesen, N. (2015). Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 2(2), 149-155. https://doi.org/10.17681/hsp.48141
  • Özhanlı, Y. & Akyolcu, N. (2020). Satisfaction of patients with triage and nursing practice in emergency departments. FNJN Florence Nightingale Journal of Nursing, 28(1), 49-60.
  • Öztürk, İ., Demirtaş, İ., & Yılmaz, E., 2020. Acil servise başvuran hastaların bekleme süreleri ile memnuniyet ilişkisi. Acil Tıp Dergisi, 38(1), 1-7.
  • Pines, J. M., Hollander, J. E., & Venkatesh, A. K. (2020). The impact of long wait times on patient satisfaction in the emergency department: A study of factors influencing emergency department efficiency and patient care. Emergency Medicine Clinics of North America, 38(3), 427-438. https://doi.org/10.1016/j.emc.2020.02.001
  • Sağlık Bakanlığı, T. (2019). Sağlıkta Kalite Standartları Anket Uygulama Rehberi,. T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Verimlilik, Kalite ve Akreditasyon Dairesi Başkanlığı. Ankara.
  • Sanchez, M., Wilson, L., & Anderson, H., 2021. Patient satisfaction across age groups in emergency care settings. International Journal of Emergency Medicine, 34(2), 112-118.
  • Şantaş, F., Şantaş, G., & Çiçek, F. (2021). Acil servisten memnuniyet: Yozgat ilinde bir araştırma. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 7(1), 107-116.
  • Sexton, R., Li, L., & Smith, B., 2020. Waiting time in emergency departments: A predictor of patient satisfaction. Health Policy and Technology, 9(2), 144-150.
  • Smith, R. S., Johnson, C. L., & Thompson, M. B., 2021. Communication in emergency care: How effective communication improves patient satisfaction during long wait times. Journal of Emergency Medicine, 45(2), 101-109.
  • Steenwinkel,M., Haagsma, J., Berkel, E., Rozema, L., Rood, P., Bouwhuis, M. (2022). Patient satisfaction, needs, and preferences concerning information dispensation at the emergency department: a cross-sectional observational study, 15(1):5.
  • Tan, S., Nguyen, D., & Lee, F., 2020. Impact of emergency department waiting time on patient satisfaction and outcomes. The American Journal of Emergency Medicine, 38(5), 953-957.
  • Taylor, R., Evans, M., & Mitchell, L., 2020. The effects of observation periods on patient satisfaction in emergency care. International Journal of Emergency Health, 15(3), 241-247.
  • Tekin, E., Özlü, İ., Çakmak, F., Bayramoğlu, A. (2020). Acil servis yoğun bakımda yatan hastaların memnuniyet ve kaygı düzeylerini etkileyen etmenlerin belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 23(2), 277-286. DOI: 10.17049/ataunihem.628040
  • Tekinalp, M., Şahinöz, T. (2021). Bekleme Sürelerinin Hasta Memnuniyeti Üzerinde Etkilerinin Ölçülmesi. ODU Tıp Dergisi, 8(3), 13-8.
  • Toğun, İ. (2007). Acil serviste hasta memnuniyeti. Uzmanlık tezi. Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Topal, F., Şenel, E., Topal, F., Mansuroğlu, C. (2013). Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. CMJ, 35(2), 199-205.
  • Ünal, T., Kaya, D., & Bilgin, S., 2020. Cinsiyet farklılıklarının acil servis hasta memnuniyeti üzerindeki etkisi. Türk Acil Tıp Dergisi, 20(4), 245-250.
  • Yavuz, M., Sezgin, A., & Arslan, S., 2021. Müşahede süresi ve hasta memnuniyeti: Acil servislerde bir inceleme. Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 18(4), 204-209.

COMPARISON OF EXAMINATION WAITING AND OBSERVATION TIMES AND SATISFACTION RATES OF PATIENTS APPLYING TO THE EMERGENCY SERVICE ACCORDING TO YEARS (2021-2022-2023-2024)

Year 2025, Volume: 4 Issue: 2, 53 - 63, 29.07.2025

Abstract

ABSTRACT
This study aimed to perform comparative analyses of the examination waiting times, observation times and satisfaction rates of patients applying to the emergency department by year. The research was designed as a descriptive cross-sectional study and the data were collected with the "Patient Experience Survey-Emergency Department" survey form. The data were analyzed with the Statistical Package for Social Sciences. Descriptive statistics such as number, percentage, frequency, mean and standard deviation were used in the evaluation phase of the data. According to the findings obtained from the research; 54% of the participants were female, 46% were male, when the age group distributions were examined, it was determined that 28.3% were between the ages of 30-39 and 28% were high school graduates. When the emergency department satisfaction rates were compared by year, it was determined that the highest satisfaction with an average of 4.72 belonged to 2021. When the emergency department examination waiting times were compared by year, it was determined that the examination waiting time in 2020 was the lowest with 14.58 minutes. The highest observation time over the years was determined as 181.49 minutes in 2021. The average of the responses given to the emergency department satisfaction survey statements is above 3.50, which can be interpreted as a good level of satisfaction with the emergency department. According to the findings, it is thought that the reduction of the emergency department examination waiting time has a positive effect on the satisfaction rate, and it has also been determined that patient satisfaction increases as the time allocated to patients for diagnosis and treatment procedures increases. Considering that the quality of health care is the degree to which patients' expectations are met, improving the waiting times for examination in the emergency department will increase patients' satisfaction with health care services and the quality of the health care service provided.

References

  • Akkaya, E. G., Bulut, M., Akkaya, C. (2012). Acil başvuran servise memnuniyetini etkileyen faktörler. Türkiye Acil Tıp Dergisi, 12(2):62- 68.
  • Al Nhdi, N., Al Asmari, H. ve Al Thobaity, A. (2021). Investigating ındicators of waiting time and length of stay in emergency departments. Open Access Emergency Medicine, 13, 311-318. https://doi.org/10.2147/OAEM.S316366
  • Aslan, Y. (2023). Bir Üniversite Hastanesi Acil Servis Performansının Sağlıkta Kalite Standartları Göstergeleri Kapsamında Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 14(40), 1222-1235. https://doi.org/10.21076/vizyoner.1293166
  • Aydın, E., Durmaz, D., & Aslan, Y., 2020. Acil servislerde bekleme süresi ve hasta memnuniyeti ilişkisi. Türk Acil Tıp Dergisi, 18(2), 112-118.
  • Bates, L., Schmidt, R., & Howard, D., 2021. Waiting times in emergency departments and their effects on patient satisfaction and trust. Journal of Emergency Medicine, 52(2), 123-129.
  • Can, F., Savaş, H., & Yıldız, P., 2021. Cinsiyet ve hasta memnuniyeti: Acil serviste bir inceleme. Acil Tıp ve Yoğun Bakım Dergisi, 15(1), 30-36.
  • Cooke, M. W., Arora, P. ve Mason, S. (2003). Discharge from triage: modelling the potential in different types of emergency department. Emergency Medicine Journal, 20(2), 131-133.
  • Davis, S., Cooper, B., & Jones, K., 2020. The relationship between observation time and patient satisfaction in emergency departments. BMC Emergency Medicine, 20(1), 75-81.
  • Demirci, M., Kayahan, H., & Akdoğan, C., 2019. Acil serviste bekleme süresinin hasta memnuniyetine etkisi: Bir inceleme. Acil Sağlık Dergisi, 15(1), 54-60.
  • Donnelly, R., McKinley, B., & Richards, P., 2021. The impact of waiting times on patient satisfaction in emergency departments. Emergency Medicine Journal, 38(7), 522-526.
  • Gordon, S., Lee, J., & Ryan, M., 2019. Patient satisfaction and waiting times in emergency departments. Journal of Emergency Medicine, 44(4), 298-305.
  • Harrison, D., Meyer, B., & Clark, C., 2021. Observation time in emergency departments and patient satisfaction. Journal of Emergency Medicine, 59(5), 698-705.
  • Hwang, T. J., McDonald, S. M., & Zhang, T. (2020). The impact of the COVID-19 pandemic on emergency department visits in the United States: A nationwide retrospective study. The Journal of Emergency Medicine, 59(5), 696-703. https://doi.org/10.1016/j.jemermed.2020.07.003
  • Jones, E. E., Smith, A. T., & Evans, D. S. (2022). Understanding factors affecting patient satisfaction in emergency care: A cross-sectional study. Emergency Medicine Journal, 39(3), 143-149. https://doi.org/10.1136/emermed-2021-211376
  • Johnson, R., Robinson, P., & King, J., 2019. Gender differences in patient satisfaction in emergency departments. International Journal of Emergency Medicine, 12(1), 58-64.
  • Karakurt, F., Çolak, N., & Yılmaz, P., 2021. Acil serviste müşahede süresi ve hasta memnuniyeti. Acil Tıp Dergisi, 19(3), 188-192.
  • Kuo, H., Chang, P., & Lee, W., 2020. Gender differences in emergency department patient satisfaction. Journal of Emergency Nursing, 46(3), 249-254.
  • Kılıç, Y., Yıldız, B., & Aksu, T., 2021. Acil servislerde bekleme süresi ve hasta memnuniyeti: Türkiye örneği. Türk Acil Tıp Dergisi, 40(3), 215-221.
  • Lundgren, D., Guldbrandsson, K., & Skoglund, C., 2021. Communication in the emergency department: An examination of factors that influence patient satisfaction. International Journal of Emergency Medicine, 14(1), 31-38.
  • Miller, S., Davis, M., & Bennett, L., 2018. The impact of age on patient satisfaction in emergency departments. Journal of Geriatric Emergency Medicine, 6(2), 98-104.
  • Neely, E., Smith, T., & Barnes, K., 2021. Impact of gender on patient satisfaction in emergency care settings. Journal of Healthcare Communication, 16(2), 99-106.
  • Oruç, O. A., & Taş, H. Ü. (2014). Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyet Düzeyleri. Kocatepe Tıp Dergisi, 15(2), 131-136. https://doi.org/10.18229/ktd.91711
  • Otto, J., Schreiber, A., & Dierks, S., 2022. Gender differences in patient satisfaction in emergency departments: A retrospective study in Germany. BMC Emergency Medicine, 22(1), 4-9.
  • Özcan, H., Özdemir, O., İnci, E., Sözkesen, N. (2015). Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 2(2), 149-155. https://doi.org/10.17681/hsp.48141
  • Özhanlı, Y. & Akyolcu, N. (2020). Satisfaction of patients with triage and nursing practice in emergency departments. FNJN Florence Nightingale Journal of Nursing, 28(1), 49-60.
  • Öztürk, İ., Demirtaş, İ., & Yılmaz, E., 2020. Acil servise başvuran hastaların bekleme süreleri ile memnuniyet ilişkisi. Acil Tıp Dergisi, 38(1), 1-7.
  • Pines, J. M., Hollander, J. E., & Venkatesh, A. K. (2020). The impact of long wait times on patient satisfaction in the emergency department: A study of factors influencing emergency department efficiency and patient care. Emergency Medicine Clinics of North America, 38(3), 427-438. https://doi.org/10.1016/j.emc.2020.02.001
  • Sağlık Bakanlığı, T. (2019). Sağlıkta Kalite Standartları Anket Uygulama Rehberi,. T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Verimlilik, Kalite ve Akreditasyon Dairesi Başkanlığı. Ankara.
  • Sanchez, M., Wilson, L., & Anderson, H., 2021. Patient satisfaction across age groups in emergency care settings. International Journal of Emergency Medicine, 34(2), 112-118.
  • Şantaş, F., Şantaş, G., & Çiçek, F. (2021). Acil servisten memnuniyet: Yozgat ilinde bir araştırma. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 7(1), 107-116.
  • Sexton, R., Li, L., & Smith, B., 2020. Waiting time in emergency departments: A predictor of patient satisfaction. Health Policy and Technology, 9(2), 144-150.
  • Smith, R. S., Johnson, C. L., & Thompson, M. B., 2021. Communication in emergency care: How effective communication improves patient satisfaction during long wait times. Journal of Emergency Medicine, 45(2), 101-109.
  • Steenwinkel,M., Haagsma, J., Berkel, E., Rozema, L., Rood, P., Bouwhuis, M. (2022). Patient satisfaction, needs, and preferences concerning information dispensation at the emergency department: a cross-sectional observational study, 15(1):5.
  • Tan, S., Nguyen, D., & Lee, F., 2020. Impact of emergency department waiting time on patient satisfaction and outcomes. The American Journal of Emergency Medicine, 38(5), 953-957.
  • Taylor, R., Evans, M., & Mitchell, L., 2020. The effects of observation periods on patient satisfaction in emergency care. International Journal of Emergency Health, 15(3), 241-247.
  • Tekin, E., Özlü, İ., Çakmak, F., Bayramoğlu, A. (2020). Acil servis yoğun bakımda yatan hastaların memnuniyet ve kaygı düzeylerini etkileyen etmenlerin belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 23(2), 277-286. DOI: 10.17049/ataunihem.628040
  • Tekinalp, M., Şahinöz, T. (2021). Bekleme Sürelerinin Hasta Memnuniyeti Üzerinde Etkilerinin Ölçülmesi. ODU Tıp Dergisi, 8(3), 13-8.
  • Toğun, İ. (2007). Acil serviste hasta memnuniyeti. Uzmanlık tezi. Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Topal, F., Şenel, E., Topal, F., Mansuroğlu, C. (2013). Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri. CMJ, 35(2), 199-205.
  • Ünal, T., Kaya, D., & Bilgin, S., 2020. Cinsiyet farklılıklarının acil servis hasta memnuniyeti üzerindeki etkisi. Türk Acil Tıp Dergisi, 20(4), 245-250.
  • Yavuz, M., Sezgin, A., & Arslan, S., 2021. Müşahede süresi ve hasta memnuniyeti: Acil servislerde bir inceleme. Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 18(4), 204-209.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Burçin Nur Özdemir 0009-0009-5316-4301

Gayenur Aksel 0000-0002-4655-2818

Mert Ateri 0009-0005-4921-0126

Fatma Yükselir Alasırt 0000-0002-2442-0531

Publication Date July 29, 2025
Submission Date July 1, 2025
Acceptance Date July 24, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Özdemir, B. N., Aksel, G., Ateri, M., Yükselir Alasırt, F. (2025). Acil Servise Başvuran Hastaların Muayene Bekleme ve Müşahadede Kalma Süreleri ile Memnuniyet Oranlarının Yıllara Göre Karşılaştırılması (2021-2022-2023-2024). Istanbul Kent University Journal of Health Sciences, 4(2), 53-63.
AMA Özdemir BN, Aksel G, Ateri M, Yükselir Alasırt F. Acil Servise Başvuran Hastaların Muayene Bekleme ve Müşahadede Kalma Süreleri ile Memnuniyet Oranlarının Yıllara Göre Karşılaştırılması (2021-2022-2023-2024). Istanbul Kent University Journal of Health Sciences. July 2025;4(2):53-63.
Chicago Özdemir, Burçin Nur, Gayenur Aksel, Mert Ateri, and Fatma Yükselir Alasırt. “Acil Servise Başvuran Hastaların Muayene Bekleme Ve Müşahadede Kalma Süreleri Ile Memnuniyet Oranlarının Yıllara Göre Karşılaştırılması (2021-2022-2023-2024)”. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences 4, no. 2 (July 2025): 53-63.
EndNote Özdemir BN, Aksel G, Ateri M, Yükselir Alasırt F (July 1, 2025) Acil Servise Başvuran Hastaların Muayene Bekleme ve Müşahadede Kalma Süreleri ile Memnuniyet Oranlarının Yıllara Göre Karşılaştırılması (2021-2022-2023-2024). Istanbul Kent University Journal of Health Sciences 4 2 53–63.
IEEE B. N. Özdemir, G. Aksel, M. Ateri, and F. Yükselir Alasırt, “Acil Servise Başvuran Hastaların Muayene Bekleme ve Müşahadede Kalma Süreleri ile Memnuniyet Oranlarının Yıllara Göre Karşılaştırılması (2021-2022-2023-2024)”, Istanbul Kent University Journal of Health Sciences, vol. 4, no. 2, pp. 53–63, 2025.
ISNAD Özdemir, Burçin Nur et al. “Acil Servise Başvuran Hastaların Muayene Bekleme Ve Müşahadede Kalma Süreleri Ile Memnuniyet Oranlarının Yıllara Göre Karşılaştırılması (2021-2022-2023-2024)”. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences 4/2 (July2025), 53-63.
JAMA Özdemir BN, Aksel G, Ateri M, Yükselir Alasırt F. Acil Servise Başvuran Hastaların Muayene Bekleme ve Müşahadede Kalma Süreleri ile Memnuniyet Oranlarının Yıllara Göre Karşılaştırılması (2021-2022-2023-2024). Istanbul Kent University Journal of Health Sciences. 2025;4:53–63.
MLA Özdemir, Burçin Nur et al. “Acil Servise Başvuran Hastaların Muayene Bekleme Ve Müşahadede Kalma Süreleri Ile Memnuniyet Oranlarının Yıllara Göre Karşılaştırılması (2021-2022-2023-2024)”. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences, vol. 4, no. 2, 2025, pp. 53-63.
Vancouver Özdemir BN, Aksel G, Ateri M, Yükselir Alasırt F. Acil Servise Başvuran Hastaların Muayene Bekleme ve Müşahadede Kalma Süreleri ile Memnuniyet Oranlarının Yıllara Göre Karşılaştırılması (2021-2022-2023-2024). Istanbul Kent University Journal of Health Sciences. 2025;4(2):53-6.