Research Article
BibTex RIS Cite

Musa Süreyya’nın Kaleminden “Mûsikîmizin Geleceği” Üstüne

Year 2018, Issue: 10, 1 - 14, 31.12.2018

Abstract

Osmanlı son dönem aydınlarından olup Cumhuriyet Dönemi’nde de devletin kültür sanat politikalarını etkilemiş birçok aydın bulunmaktadır. Bunlardan birisi de Musa Süreyya Bey’dir. Çocukluk ve gençliği geleneksel mûsikî ile geçmiş, başta babası Giriftzen Asım Bey olmak üzere, dönemin önemli musikişinaslarından yararlanmıştır. Bu alanda besteler de yapmış olan Musa Süreyya aynı zamanda Batı mûsikîsini de iyi derecede öğrenmiştir. Devlet kurumlarında hem Türk klasik mûsikîsini, hem de Batı mûsikîsini öğretmiştir. Darülelhanda hocalık ve idarecilik de yapan Musa Süreyya, musiki alanında yazı ve kitaplar kaleme almıştır.
Bu çalışmada Musa Süreyya'nın iki yazısı üzerinden musikimizin geleceğini nasıl gördüğüne bakacağız ve yapılması gerekenler hususunda fikirlerini tespit etmeye çalışacağız

References

  • Arslan, Fazlı, Müzikte Batılılaşma ve Son Dönem Osmanlı Aydınları, Beyan Yay., İstanbul 2015.
  • İhsanoğlu, Ekmeleddin vd., Osmanlı Mûsikî Literatürü Tarihi, Ircica Yay., İstanbul 2003.
  • İnal, İbnülemin Mahmut Kemal, Hoş Sadâ, İstanbul 1958.
  • Kolukırık, Kubilay, Türk Müzik Tarihinde Dârü’l-elhân ve Dârü’l-elhân Mecmuası, Barış Kitabevi, Ankara 2014, s. 82.
  • Musa Süreyya, “Mektep Mûsikîsinde Teceddüd İhtiyacı”, Dârülelhân Mecmuası, sayı 4, (1 Ağustos 1340/1924), 137-138.
  • Musa Süreyya, “Mûsikîmizin Âtisi”, Yeni İnci, sayı 5, 1338 (1922), s. 14.
  • Özcan, Nuri, “Musa Süreyya Bey”, DİA, c. 31, s. 225-226.

In The Writing of Musa Süreyya "Future of Our Music”

Year 2018, Issue: 10, 1 - 14, 31.12.2018

Abstract

There are many intellectuals who were educated in the last period of the Ottoman Empire and influenced the arts and culture policies of the Republic of Turkey. One of these is Musa Sureyya Bey. He have benefited from the important music masters of the time, especially his father Giriftzen Asım Bey and Musa Süreyya, who also made compositions in this field, also learned Western music at a good level. In state institutions, he taught both classical Turkish music and Western music. Musa Süreyya, who also worked as a teacher and director at Darülelhân, wrote articles and books in the music field.
In this study we will look at how Musa Süreyya sees the future of Turkish music through his two articles and we will try to determine his ideas about what needs to be done

References

  • Arslan, Fazlı, Müzikte Batılılaşma ve Son Dönem Osmanlı Aydınları, Beyan Yay., İstanbul 2015.
  • İhsanoğlu, Ekmeleddin vd., Osmanlı Mûsikî Literatürü Tarihi, Ircica Yay., İstanbul 2003.
  • İnal, İbnülemin Mahmut Kemal, Hoş Sadâ, İstanbul 1958.
  • Kolukırık, Kubilay, Türk Müzik Tarihinde Dârü’l-elhân ve Dârü’l-elhân Mecmuası, Barış Kitabevi, Ankara 2014, s. 82.
  • Musa Süreyya, “Mektep Mûsikîsinde Teceddüd İhtiyacı”, Dârülelhân Mecmuası, sayı 4, (1 Ağustos 1340/1924), 137-138.
  • Musa Süreyya, “Mûsikîmizin Âtisi”, Yeni İnci, sayı 5, 1338 (1922), s. 14.
  • Özcan, Nuri, “Musa Süreyya Bey”, DİA, c. 31, s. 225-226.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religion, Society and Culture Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Fazlı Arslan

Publication Date December 31, 2018
Submission Date November 19, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 10

Cite

ISNAD Arslan, Fazlı. “Musa Süreyya’nın Kaleminden ‘Mûsikîmizin Geleceği’ Üstüne”. İlahiyat Araştırmaları Dergisi 10 (December 2018), 1-14.