Research Article
BibTex RIS Cite

Bankacılık Sürdürülebilirlik Uygulamalarında Kullanıcı Dostu Bir Girişim Örneği: Yapı Kredi STEP

Year 2024, Volume: 11 Issue: 1, 4 - 27, 11.06.2024

Abstract

Kaynakların giderek daha sınırlı hale geldiği dünyamızda, şirketlerin sürdürülebilir uygulamalarda bulunması hayati bir öneme sahiptir. Sürdürülebilirliği iş modellerine entegre eden şirketler, yalnızca sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunmakla kalmaz, aynı zamanda kurumsal sosyal sorumluluk açısından bir emsal oluşturarak sektörlerindeki diğer şirketlerin de davranışlarını pozitif yönde etkiler. Yapı Kredi’nin Sürdürülebilir Tercih Programı (STEP), sürdürülebilir bankacılık alanında önemli bir girişim olarak ortaya çıkarak daha iyi bir gelecek için sürdürülebilirlik kültürünü ve bilincini yaygınlaştırmayı hedeflemektedir. STEP’in teorik çerçevesi, davranışsal ekonomi, kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilir bankacılık ilkelerine dayanmaktadır. Tasarımı ise oyunlaştırma modeli üzerine kuruludur. Bu makale, STEP uygulamasının kuramsal temeli, oyunlaştırma özellikleri, sosyal medya paylaşım içerikleri, kurumsal mobil uygulama entegrasyonu olmak üzere bankanın konuya çok yönlü yaklaşımını betimsel analiz yöntemiyle derinlemesine incelemektedir ve bankacılık uygulamalarının çevresel sürdürülebilirliğe yönelik toplumsal değişimi katalize etme potansiyelini ortaya koyan olumlu bir vaka analizi olarak yönlendirici bilgiler sunmayı amaçlamaktadır.

References

  • Bülbül, M. O. (2023, 05 20). Marketing Türkiye. Aralık 5, 2023 tarihinde Kurumsal sosyal “zorunluluk": https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/kurumsal-sosyal-zorunluluk/ adresinden alındı
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, D. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (29. Baskı b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Carroll, A. B. (1999). Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct. Business and society, 38(3), 268-295. doi:https://doi.org/10.1177/0007650399038003
  • Christians, G. (2018). The Origins and Future of Gamification. University of South Carolina .
  • Çıvgın, H. (2011). Sürdürülebilir Kalkınma Ve Kapitalist Birikim Çerçevesinde Kalkınmada Sürdürülebilirlik İmkânları. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 17-34.
  • Dernbach, J. C., & Cheever, F. (2015). Sustainable Development and Its Discontents. Transnational Environmental Law, (4)(2), s. 247-287. doi:doi:10.1017/S2047102515000163
  • Hanna, R., Rohm, A., & Crittenden, V. L. (2011). We’re all connected: The power of the social media ecosystem. Business horizons, 54(3), 265-273.
  • Jeucken, M. (2001). Sustainable Finance and Banking The Financial Sector and the Future of the Planet. London.
  • Kaplan, A. M. (2015). Social Media, the Digital Revolution, and the Business of Media. International Journal on Media Management, 17(4), 197-199. doi:https://doi.org/10.1080/14241277.2015.1120014
  • Kaya, E. Ö. (2010). Sürdürülebilir Kalkınma Sürecinde Bankaların Rolü ve Türkiye’de Sürdürülebilir Bankacılık Uygulamaları. İşletme Araştırmaları Dergisi, 75-94.
  • Matson, P. (2018). What is Sustainability? Aralık 6, 2023 tarihinde https://earth.stanford.edu/news/what-sustainability-definition-environmental-scientist-pamela-matson adresinden alındı
  • Mesta-Cabrejos, V. F., Huertas-Vilca, K. S., Wong-Aitken, H. G., & Cordova-Buiza, F. (2023, Ağustos). Corporate social responsibility in the banking sector: a focus on Latin America and the Caribbean. Humanities and Social Sciences Communications, 10(503 (2023)), 1-6. doi:https://doi.org/10.1057/s41599-023-01950-1
  • Moore, J. E., Mascarenhas, A., Bain, J., & Straus, S. E. (2017). Developing a comprehensive definition of sustainability. Implementation Science, 12(110), 1-8.
  • Schubert, C. (2017). Green nudges: Do they work? Are they ethical? Ecological Economics, 132, 329-342. doi:https://doi.org/10.1016/j.ecolecon.2016.11.009
  • STEP. (2024). Yapı Kredi Bankası-Sürdürülebilir Tercih Programı: Step. Ocak 5, 20224 tarihinde Yapı Kredi Bankası: https://www.yapikredi.com.tr/yapi-kredi-hakkinda/surdurulebilirlik/surdurulebilir-tercih-programi-step adresinden alındı
  • Stocchi, L., Pourazad, N., Michaelidou, N., Tanusondjaja, A., & Harrigan, P. (2022). Marketing research on Mobile apps: past, present and future. Journal of the Academy of Marketing Science, 50, 195-225.
  • Talan, T., & Batdı, V. (2022). Teknoloji Çağında Eğitim ve Güncel Yaklaşımlar. İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • Thaler, R., & Sunstein, C. (2008). Nudge: Improving decisions about health, wealth, and happiness. Yale University Press.
  • UNDP. (2023). Ocak 6, 2024 tarihinde https://www.undp.org/sustainable-development-goals adresinden alındı
  • YapıkrediSTEP. (2023). Reklam Filmi 1. 01 02, 2024 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=N1zkN_sfHmY adresinden alındı
  • YapıkrediSTEP1. (2023). Reklam Filmi 2. 01 02, 2024 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=hVJSrqUFjQk adresinden alındı
  • YapıkrediSTEP2. (2023). Reklam Filmi 3. 01 02, 2024 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=7FZSOsVr3qE adresinden alındı
  • Zichermann, G., & Linder, J. (2013). The Gamification Revolution: How Leaders Leverage Game Mechanics to Crush the Competition. Moskova: McGraw-Hill.
Year 2024, Volume: 11 Issue: 1, 4 - 27, 11.06.2024

Abstract

References

  • Bülbül, M. O. (2023, 05 20). Marketing Türkiye. Aralık 5, 2023 tarihinde Kurumsal sosyal “zorunluluk": https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/kurumsal-sosyal-zorunluluk/ adresinden alındı
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, D. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (29. Baskı b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Carroll, A. B. (1999). Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct. Business and society, 38(3), 268-295. doi:https://doi.org/10.1177/0007650399038003
  • Christians, G. (2018). The Origins and Future of Gamification. University of South Carolina .
  • Çıvgın, H. (2011). Sürdürülebilir Kalkınma Ve Kapitalist Birikim Çerçevesinde Kalkınmada Sürdürülebilirlik İmkânları. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 17-34.
  • Dernbach, J. C., & Cheever, F. (2015). Sustainable Development and Its Discontents. Transnational Environmental Law, (4)(2), s. 247-287. doi:doi:10.1017/S2047102515000163
  • Hanna, R., Rohm, A., & Crittenden, V. L. (2011). We’re all connected: The power of the social media ecosystem. Business horizons, 54(3), 265-273.
  • Jeucken, M. (2001). Sustainable Finance and Banking The Financial Sector and the Future of the Planet. London.
  • Kaplan, A. M. (2015). Social Media, the Digital Revolution, and the Business of Media. International Journal on Media Management, 17(4), 197-199. doi:https://doi.org/10.1080/14241277.2015.1120014
  • Kaya, E. Ö. (2010). Sürdürülebilir Kalkınma Sürecinde Bankaların Rolü ve Türkiye’de Sürdürülebilir Bankacılık Uygulamaları. İşletme Araştırmaları Dergisi, 75-94.
  • Matson, P. (2018). What is Sustainability? Aralık 6, 2023 tarihinde https://earth.stanford.edu/news/what-sustainability-definition-environmental-scientist-pamela-matson adresinden alındı
  • Mesta-Cabrejos, V. F., Huertas-Vilca, K. S., Wong-Aitken, H. G., & Cordova-Buiza, F. (2023, Ağustos). Corporate social responsibility in the banking sector: a focus on Latin America and the Caribbean. Humanities and Social Sciences Communications, 10(503 (2023)), 1-6. doi:https://doi.org/10.1057/s41599-023-01950-1
  • Moore, J. E., Mascarenhas, A., Bain, J., & Straus, S. E. (2017). Developing a comprehensive definition of sustainability. Implementation Science, 12(110), 1-8.
  • Schubert, C. (2017). Green nudges: Do they work? Are they ethical? Ecological Economics, 132, 329-342. doi:https://doi.org/10.1016/j.ecolecon.2016.11.009
  • STEP. (2024). Yapı Kredi Bankası-Sürdürülebilir Tercih Programı: Step. Ocak 5, 20224 tarihinde Yapı Kredi Bankası: https://www.yapikredi.com.tr/yapi-kredi-hakkinda/surdurulebilirlik/surdurulebilir-tercih-programi-step adresinden alındı
  • Stocchi, L., Pourazad, N., Michaelidou, N., Tanusondjaja, A., & Harrigan, P. (2022). Marketing research on Mobile apps: past, present and future. Journal of the Academy of Marketing Science, 50, 195-225.
  • Talan, T., & Batdı, V. (2022). Teknoloji Çağında Eğitim ve Güncel Yaklaşımlar. İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • Thaler, R., & Sunstein, C. (2008). Nudge: Improving decisions about health, wealth, and happiness. Yale University Press.
  • UNDP. (2023). Ocak 6, 2024 tarihinde https://www.undp.org/sustainable-development-goals adresinden alındı
  • YapıkrediSTEP. (2023). Reklam Filmi 1. 01 02, 2024 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=N1zkN_sfHmY adresinden alındı
  • YapıkrediSTEP1. (2023). Reklam Filmi 2. 01 02, 2024 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=hVJSrqUFjQk adresinden alındı
  • YapıkrediSTEP2. (2023). Reklam Filmi 3. 01 02, 2024 tarihinde https://www.youtube.com/watch?v=7FZSOsVr3qE adresinden alındı
  • Zichermann, G., & Linder, J. (2013). The Gamification Revolution: How Leaders Leverage Game Mechanics to Crush the Competition. Moskova: McGraw-Hill.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies, Communication Technology and Digital Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Gamze Satar Şenel 0000-0001-9297-7027

Publication Date June 11, 2024
Submission Date March 15, 2024
Acceptance Date May 22, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Satar Şenel, G. (2024). Bankacılık Sürdürülebilirlik Uygulamalarında Kullanıcı Dostu Bir Girişim Örneği: Yapı Kredi STEP. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 11(1), 4-27.