İlköğretim matematik programında (MEB, 2011) matematik öğretiminin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesine önem verilmektedir. Bu programda, ilişkilendirmenin öğrencilerin günlük hayattaki matematiği görmeleri ve diğer dersleri anlamalarında etkili olduğunu vurgulanmaktadır. Matematik ile fen ve teknoloji dersi incelendiğinde eleştirel-yaratıcı düşünme, araştırma, sorgulama, problem çözme, karar verme ve bilişim teknolojilerini kullanma gibi ortak becerilerin iki disiplinde de belirtilmesi dikkat çekmektedir. Ayrıca, programda yer alan ilişkilendirme becerisi öğretmen kılavuz kitaplarına da yansımaktadır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2011’de yayımlanmış yedinci sınıf matematik öğretmen kılavuz kitabındaki konu anlatımı, etkinlik ve soruların fen ve teknoloji dersi konularıyla ilişkilendirilmesinin hangi konularda, nasıl, ne sıklıkla ve hangi amaçla yapıldığını tespit etmektir. Çalışmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, toplam 47 tane fen ve teknoloji dersiyle ilgili kavramın kullanıldığı, bu kavramların % 60’ının fen dersi ile ilgili kavramsal bilgi içerdiği ve % 40’lık kısmının kavramsal nitelikte olmayıp matematikle ilgili günlük hayat örneği vermeyi amaçladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Mathematics curriculum for 6-8 grades (MoNE, 2011) gives importance to make connection between mathematics and other disciplines. This program emphasizes that connection is effective on students for noticing mathematics in real life and understanding other disciplines. When mathematics and science curricula investigated together, common skills such as; critical-creative thinking, questioning, problem solving, etc. attract attention in both curricula. This connection in mathematics is also reflected on the teacher guidebooks. Thus, the purpose of this study is to reveal in which subjects, how, how often, and by which purposes, contents in the 7th grade mathematics teacher’s books are related to the concepts of science. In the study, document analysis method was used. Consequently, 47 concepts related to science were determined in total. 60% of them include conceptual knowledge for science. Moreover, 40% of them have no conceptual purpose and they only aim to give daily life examples for mathematics
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |