Bu araştırma ile ilköğretim ikinci kademede öğrenim görmekte olan öğrencilerin, ders dışı egzersiz kapsamında yaptıkları proje çalışmalarının Fen ve Teknoloji dersine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, Ankara’daki bir ilköğretim okulunda ikinci kademede öğrenim gören yedi öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak gözlem ve görüşme kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçlarını proje çalışmalarının yapıldığı ortamın gözlemlenmesi ve öğrenciler ile yapılan görüşmeler oluşturmaktadır. Açık uçlu sorulardan oluşturulmuş bir görüşme formu ile proje çalışmalarına katılan beş öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışma grubunu oluşturan yedi öğrenci çalışma sürecinde gözlemlenmiştir. Öğrenciler proje çalışmalarının Fen ve Teknoloji ders başarılarına olumlu katkılar getirdiğini, diğer dersleri sevmeye karşı olumlu tutumlar geliştirdiğini, diğer disiplinler ile ilişki kurmalarını sağladıklarını, belirtmişlerdir. Fen ve Teknoloji dersi kapsamında ders dışı egzersiz çalışmaları olarak yürütülen bu çalışmaların ders içinde de etkin olarak kullanılabileceği öneriler arasında yer almaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 15 Issue: 3 |