Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının çalgı eğitiminde algıladıkları aile desteğini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin 23 madde ve 3 alt boyuta sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin alt boyutlarının Cronbach Alfa değerleri sırasıyla; “duyarlılık” . 93, “sürece dahil olma” . 92 dir. Ölçeğin bütününü Cronbach Alfa değeri . 96’dır. Açımlayıcı faktör analizinin ardından doğrulayıcı faktör analiziyle 2 faktörlü yapı sınanmış ve modelin oldukça iyi uyum indekslerine sahip olduğu görülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği’nin müzik öğretmeni adaylarının çalgı eğitiminde algıladıkları aile desteğini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 15 Issue: 3 |