BibTex RIS Cite

Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği : Geçerlik Güvenirlik Analizi

Year 2016, Volume: 15 Issue: 3, 0 - 0, 01.06.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.90950

Abstract

Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının çalgı eğitiminde algıladıkları aile desteğini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin 23 madde ve 3 alt boyuta sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin alt boyutlarının Cronbach Alfa değerleri sırasıyla; “duyarlılık” . 93, “sürece dahil olma” . 92 dir. Ölçeğin bütününü Cronbach Alfa değeri . 96’dır. Açımlayıcı faktör analizinin ardından doğrulayıcı faktör analiziyle 2 faktörlü yapı sınanmış ve modelin oldukça iyi uyum indekslerine sahip olduğu görülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği’nin müzik öğretmeni adaylarının çalgı eğitiminde algıladıkları aile desteğini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadır.

References

  • Aktan, S. & Tezci, E. (2013). Matematik Motivasyon Ölçeği (MMÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. International Journal of Social Science, 6 (4), 57-77.
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory Factor Analysis for Applied Research (1st ed.). NY: Guilford Publications, Inc.
  • Bull, N. (1968). The Attitude Theory Of Emotion. USA: Johnson Reprint Corporation.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (17. bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları (2. bs. ). Ankara: Pegem Akademi.
  • Eastman, B. (1988). Family Involvement In Education. MadisonWI.: Winconsin Department of Education
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme (3.bs). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Hooper, D., Coughlan, J. & Mullen, M. (2008). Structual Equation Modeling: Guidelines for Determining Model Fit. The Electronic Journal of Business Research Methods. 6 (1), 53-60.
  • Hu, L. & Bentler, P. M. (1999). Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventaional Criteria Versus New Alternatives. Sructual Equation Modeling, 6, 1-55.
  • Jöreskog, K. G. & Sörborm, D. (1993). Lisrel 8: Structual Equation Modeling with the Simples Command Language. Lincolnwood: Scientific Software International, Inc.
  • Kline, R. B. (2005). Principles and Practise of Structual Equaion Modeling. (2nd ed.). NY: Guilford Publications, Inc.
  • Laserre, P. (2007). Nietzsche’ nin Müzik Üzerine Düsünceleri. (3. bs.).
  • Çev: İlhan Usmanbas. İstanbul: Tan Yayıncılık.
  • Özçelik, D. A., (2010). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Sorias O. (1992) Hasta ve Sağlıklı Öğrencilerde Yaşam Stresi; Sosyal Destek ve Ruhsal Hastalık İlişkisinin İncelenmesi. Seminer Psikoloji Dergisi. 9, 33-49.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri. Türk Psikoloji Yazıları, 3 (6), 49-74.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel.
  • Tabachnick, B. G. & Fiedel, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics (4th ed.). MA: Allyn & Bacon, Inc.
Year 2016, Volume: 15 Issue: 3, 0 - 0, 01.06.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.90950

Abstract

References

  • Aktan, S. & Tezci, E. (2013). Matematik Motivasyon Ölçeği (MMÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. International Journal of Social Science, 6 (4), 57-77.
  • Brown, T. A. (2006). Confirmatory Factor Analysis for Applied Research (1st ed.). NY: Guilford Publications, Inc.
  • Bull, N. (1968). The Attitude Theory Of Emotion. USA: Johnson Reprint Corporation.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (17. bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları (2. bs. ). Ankara: Pegem Akademi.
  • Eastman, B. (1988). Family Involvement In Education. MadisonWI.: Winconsin Department of Education
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme (3.bs). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Hooper, D., Coughlan, J. & Mullen, M. (2008). Structual Equation Modeling: Guidelines for Determining Model Fit. The Electronic Journal of Business Research Methods. 6 (1), 53-60.
  • Hu, L. & Bentler, P. M. (1999). Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventaional Criteria Versus New Alternatives. Sructual Equation Modeling, 6, 1-55.
  • Jöreskog, K. G. & Sörborm, D. (1993). Lisrel 8: Structual Equation Modeling with the Simples Command Language. Lincolnwood: Scientific Software International, Inc.
  • Kline, R. B. (2005). Principles and Practise of Structual Equaion Modeling. (2nd ed.). NY: Guilford Publications, Inc.
  • Laserre, P. (2007). Nietzsche’ nin Müzik Üzerine Düsünceleri. (3. bs.).
  • Çev: İlhan Usmanbas. İstanbul: Tan Yayıncılık.
  • Özçelik, D. A., (2010). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Sorias O. (1992) Hasta ve Sağlıklı Öğrencilerde Yaşam Stresi; Sosyal Destek ve Ruhsal Hastalık İlişkisinin İncelenmesi. Seminer Psikoloji Dergisi. 9, 33-49.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri. Türk Psikoloji Yazıları, 3 (6), 49-74.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel.
  • Tabachnick, B. G. & Fiedel, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics (4th ed.). MA: Allyn & Bacon, Inc.
There are 18 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Demet Girgin

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 3

Cite

APA Girgin, D. (2016). Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği : Geçerlik Güvenirlik Analizi. İlköğretim Online, 15(3). https://doi.org/10.17051/io.2016.90950
AMA Girgin D. Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği : Geçerlik Güvenirlik Analizi. İOO. July 2016;15(3). doi:10.17051/io.2016.90950
Chicago Girgin, Demet. “Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği : Geçerlik Güvenirlik Analizi”. İlköğretim Online 15, no. 3 (July 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.90950.
EndNote Girgin D (July 1, 2016) Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği : Geçerlik Güvenirlik Analizi. İlköğretim Online 15 3
IEEE D. Girgin, “Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği : Geçerlik Güvenirlik Analizi”, İOO, vol. 15, no. 3, 2016, doi: 10.17051/io.2016.90950.
ISNAD Girgin, Demet. “Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği : Geçerlik Güvenirlik Analizi”. İlköğretim Online 15/3 (July 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.90950.
JAMA Girgin D. Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği : Geçerlik Güvenirlik Analizi. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.90950.
MLA Girgin, Demet. “Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği : Geçerlik Güvenirlik Analizi”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 3, 2016, doi:10.17051/io.2016.90950.
Vancouver Girgin D. Çalgı Eğitiminde Algılanan Aile Desteği Ölçeği : Geçerlik Güvenirlik Analizi. İOO. 2016;15(3).