BibTex RIS Cite

İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi

Year 2016, Volume: 15 Issue: 4, 0 - 0, 01.10.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.29013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre ilkokulda disiplinlerarası öğretime yönelik mevcut durumu incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında yazılı görüş alma formu ile gözlem kullanılmıştır. Araştırmada nitel veri analizlerinden biri olan betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, 2014–2015 eğitim-öğretim yılında Elazığ ili Karakoçan ilçesindeki ilkokullarda görev yapan 23 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Yazılı olarak görüşü alınan öğretmenler belirlenirken ölçüt örnekleme, bu öğretmenler içerisinden gözlenen öğretmenler belirlenirken maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin bir kavramı, konuyu ya da temayı farklı disiplinlerle ilişkilendirmelerine dikkat ettikleri, disiplinlerarası öğretim yaklaşımını uygularken zaman yetersizliği sorunu yaşadıkları görülmüştür. Öğretmenler disiplinlerarası öğretim yaklaşımında karşılaşılan sorunlara yönelik olarak öğretim programlarının, bu yaklaşımı dikkate alarak düzenlenmesi gerektiği önerisi getirmişlerdir. Yapılan gözlemde, A1 öğretmeninin, disiplinlerarası öğretim yaklaşımını gayet iyi bir şekilde uyguladığı, A2 öğretmeninin uygulayamadığı ve A3 öğretmeninin eksik uyguladığı görülmüştür.

Year 2016, Volume: 15 Issue: 4, 0 - 0, 01.10.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.29013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Serkan Aslan

Memet Karakuş

Publication Date October 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 4

Cite

APA Aslan, S., & Karakuş, M. (2016). İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi. İlköğretim Online, 15(4). https://doi.org/10.17051/io.2016.29013
AMA Aslan S, Karakuş M. İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi. EEO. September 2016;15(4). doi:10.17051/io.2016.29013
Chicago Aslan, Serkan, and Memet Karakuş. “İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi”. İlköğretim Online 15, no. 4 (September 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.29013.
EndNote Aslan S, Karakuş M (September 1, 2016) İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi. İlköğretim Online 15 4
IEEE S. Aslan and M. Karakuş, “İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi”, EEO, vol. 15, no. 4, 2016, doi: 10.17051/io.2016.29013.
ISNAD Aslan, Serkan - Karakuş, Memet. “İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi”. İlköğretim Online 15/4 (September 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.29013.
JAMA Aslan S, Karakuş M. İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi. EEO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.29013.
MLA Aslan, Serkan and Memet Karakuş. “İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 4, 2016, doi:10.17051/io.2016.29013.
Vancouver Aslan S, Karakuş M. İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi. EEO. 2016;15(4).