BibTex RIS Cite

Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi

Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.86713

Abstract

Bu çalışmanın amacı, yıldız kavramıyla ilgili yurt içi kaynaklı çalışmaları çözümleyerek bir bütünlük içinde yansıtmak ve bu anlamda farkındalık oluşturmaktır. Bu amaçla, 2001-2014 yılları arasında yapılan çalışmalardan yıldız kavramını konu alan 39 çalışma tematik analizden geçirilmiştir. Çalışma doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Yıldız kavramına yönelik olarak gerçekleştirilen çalışmalar, oluşturulan matristen yararlanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, genelde astronomi konusu altında yıldızlara yer verildiği ve yayınlanan çalışma sayısının 2010 yılından itibaren bir artış gösterdiği, örneklemlerin ise belirli illerde yoğunlaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Yöntem çeşitliliğinin fazla olduğu, veri toplama aracı olarak en fazla çoktan seçmeli başarı testlerinin, analiz yöntemi olarak da f/yüzde/aritmetik ortalama istatistiklerinin çoğunlukla kullanıldığı belirlenmiştir. Çalışmalardan elde edilen bulgular genellikle alternatif fikirlerinin ifade edildiği niteliklerde yazılmış, diğer çalışmalarda da yıldızlara ilişkin öğrenme güçlüklerini ifade eden bulgulara yer verilmiştir. Çalışmalardan elde edilen sonuçların genelinde de yıldızlar konusunda yeterli bilgiye sahip olunmadığı belirtilmiştir. İncelenen çalışmalarda sunulan önerilerin büyük çoğunluğunda her gruba yönelik sunulduğu belirlenmiştir.

References

  • Bacanak, A., Değirmenci, S., Karamustafaoğlu, S. & Karamustafaoğlu, O. (2011). E-Dergilerde Yayınlanan Fen Eğitimi Makaleleri: Yöntem Analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(1), 119-132.
  • Baloğlu Uğurlu, N., (2005). İlköğretim 6.sınıf Öğrencilerinin Dünya ve Evren Konusu ile ilgili Kavram Yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 1, 229-249.
  • Baltacı, A. (2013). Astronomi konusunun çoklu yazma etkinlikleri ve yaparak yazarak bilim öğrenme metodu kullanılarak öğretilmesinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bektaşlı, B. (2013). The Development of astronomy concept test for determining preservice science teachers’ misconceptions about astronomy. Education and Science, 38(168), 362-372.
  • Bektaşlı, B. (2014). In-service science teachers’ astronomy misconceptions. Mediterranean Journal of Educational Research, 15,1-10.
  • Bolat, M. & Altınbaş, A. (2014). Ben de astronomi öğreniyorum. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Adana.
  • Bostan, A. (2008). Farklı Yaş Grubu Öğrencilerinin Astronominin Bazı Temel Kavramlarına İlişkin Düşünceleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Bülbül, E., İyibil, Ü.G. & Şahin, Ç. (2013). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin astronomi kavramıyla ilgili algılamalarının belirlenmesi. Journal of Research in Education andTeaching, 2(3), 182-191.
  • Cansız Aktaş, M. (2014). Nitel veri toplama araçları. Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (Editör M. Metin) içinde ss. 337-371. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cin, M. (2007). Alternative views of the solar systems among Turkish students. International Review of Education, 53(1), 39-53.
  • Çalık, M., Ayas, A. &Ebenezer, J.V. (2005). A review of solution chemistry studies: insights into students’ conceptions. Journal of Science Education and Technology, 14, 29-50.
  • Çolak, O. (2014). Astronomi dersinin öğretiminde bilgisayar destekli eğitim yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Durukan, Ü.G. & Sağlam Arslan, A. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının temel astronomi kavramlarını ilişkilendirme durumlarının analizi. Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 1(2), 97-109.
  • Durukan, Ü.G., Şahin, Ç. & Arıkurt, E. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının temel astronomi kavramları hakkındaki zihinsel yapılarının belirlenmesi. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Adana.
  • Emrahoğlu, N. & Öztürk, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi kavramlarını anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi üzerine boylamsal bir araştırma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1), 165–180.
  • Göncü, Ö., & Korur, F. (2012). İlköğretim öğrencilerinin astronomi temelli ünitelerdeki kavram yanılgılarının üç aşamalı test ile tespit edilmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Niğde.
  • Gündoğdu, T. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin astronomi konusundaki başarı ve kavramsal anlama düzeyleri ile fen dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güneş, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Temel Astronomi Konularında Bilgi Seviyeleri İle Bilimin Doğası Ve Astronomi Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • İslamoğlu, H., Ursavaş, Ö.F., & Reisoğlu, İ. (2015). Fatih projesi üzerine yapılan akademik çalışmaların içerik analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 161-183.
  • İyibil, Ü.G. (2010). Farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının temel astronomi kavramlarını anlama düzeylerinin ve ilgili kavramlara ait zihinsel modellerinin analizi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, K.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • İyibil, Ü. & Sağlam Arslan, A. (2010). Fizik Öğretmen Adaylarının Yıldız Kavramına Dair Zihinsel Modelleri, NEF-EFMED, 4(2), 25-46.
  • Kalkan, H. ve Kıroğlu, K. (2007). Science and Nonscience Students’ Ideas about Basic Astronomy Concepts in Pre-service Training for Elemantary School Teachers, Astronomy Education Review, 6(1), 15-24.
  • Kalkan, H., Ustabaş, R. & Kalkan, S. (2007). İlk ve Orta Öğretim Öğretmen Adayı Öğrencilerinin Temel Astronomi Konularındaki Kavram Yanılgıları. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, s. 356.
  • Kanlı, U. (2014). Öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin temel astronomi konularındaki kavramsal anlamalarının belirlenmesi üzerine bir araştırma. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Adana.
  • Kaplan, G. (2011). İlköğretim beşinci sınıfa devam eden zihinsel yetersizliği olan ve olmayan öğrencilerin temel astronomi kavramlarını algılama şekilleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Kaplan, G. & Tekinarslan, Ç.İ. (2013). Zihinsel Yetersizliği Olan ve Olmayan Öğrencilerin Astronomi Kavramlarındaki Bilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 12(2), 614-627.
  • Keçeci, T. (2012). İlköğretim öğrencilerinin astronomiyle ilgili kavramları anlama düzeyi ve astronomi dersinin eğitim için önemi. Pegem Akademi Yayıncılık, 1-12.
  • Kurnaz, M.A. & Değermenci, A. (2011). Temel astronomi kavramlarına ilişkin öğrenci algılamalarının sınıf seviyelerine göre karşılaştırması, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), 91–112.
  • Kurnaz, M.A. (2007). Yıldız, kuyruklu yıldız ve takımyıldız kavramlarıyla ilgili öğrenci algılamalarının belirlenmesi, AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 251-264.
  • Küçüközer, H. (2007). Prospective science teachers’ conceptions about astronomical subjects, Science Education International, 18(2), 113-130.
  • Küçüközer, H., Bostan, A. &Işıldak, R.S. (2010). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının bazı astronomi kavramlarına ilişkin fikirlerine öğretimin etkileri, OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 105-124.
  • Küçüközer, H., Küçüközer, A., Yüzümezoğlu, K., & Korkusuz, M., E. (2010). Elementary school students’ conceptions regarding astronomical phenomena, e-Journal of New World Sciences Academy, 5(1), 521-537.
  • MEB (2009). İlköğretim 1, 2 ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB (2013). Ortaöğretim fizik 11 ders kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Oğuz, S., Kurnaz, M.A., Karatekin, K. & İbret, B.Ü. (2012). Temel Astronomi Kavramlarına İlişkin Sınıf Öğretmen Adaylarının Algılarının Belirlenmesi. 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Rize.
  • Okulu, H. Z. (2012). Geliştirilen astronomi etkinliklerinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının astronomi bilgi ve tutum düzeylerine etkisi: Muğla örneği, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Sezen, F. (2002). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Astronomi Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, K.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Şensoy, A. (2012). Temel astronomi kavramlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Taşcan, M. (2013). Fen bilgisi öğretmenlerinin temel astronomi konularındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi (Malatya ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Trumpher, R. (2001). A cross-agestudy of junior high school students’ conceptions of basic astronomy concepts. International Journal of ScienceEducation, 23(11), 1111-1123.
  • Trundle, K., Atwood, R., & Christopher, J. (2002). Preservice elementary teachers’ conceptions of moon phases before and after instruction. International of Research in ScienceTeaching, 39(7), 633-658.
  • Tunca, Z. (2005). Türkiye’de İlk ve Ortaöğretimde Astronomi Eğitim ve Öğretiminin Dünü, Bugünü, 29.12.2014 tarihinde ulaşılmıştır. Site: http://www.fedu.metu.edu/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Astronomi/panel/t1-5d.pdf
  • Türk, C. (2010). İlköğretim temel astronomi kavramlarının öğretimi.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Türkoğlu, O., Örnek, F., Gökder, M., Süleymanoğlu, N. & Orbay, M. (2009). On pre-service science teachers' pre existing knowledge levels about basic astronomy concepts, International Journal of Physical Sciences, 4(11), 734-739.
  • Unat, O. (2011). Fizik öğretmen adaylarının yıldızlardan yıldızsılara ünitesine ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ünal, S., Calik, M., Ayas, A. &Coll, R.K. (2006). A review of chemical bounding studies: needs, aims, methods of exploring students’ conceptions, general knowledge claims and students’ alternative conceptions. Research in Science & Technological Education, 4, 141-172.
  • Ünsal, Y., Güneş, B. & Ergin, İ., (2001). Yükseköğretim Öğrencilerinin Temel Astronomi Konularındaki Bilgi Düzeylerinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21( 3), 47-60.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Zeilik, M. & Morris, V.J., (2003). An examination of misconceptions in an astronomy course for science, mathematics, and engineering. The Astronomy Education Review, 1(2), 101-119.
  • Yılmaz, E. (2014). 7. Sınıf temel astronomi kavramlarının etkin öğretimine yönelik bir eylem araştırması .Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yılmaz E. & Şahin, M. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin astronomiye yönelik tutumları ile astronomi başarısı arasındaki ilişki. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Adana.
Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.86713

Abstract

References

  • Bacanak, A., Değirmenci, S., Karamustafaoğlu, S. & Karamustafaoğlu, O. (2011). E-Dergilerde Yayınlanan Fen Eğitimi Makaleleri: Yöntem Analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(1), 119-132.
  • Baloğlu Uğurlu, N., (2005). İlköğretim 6.sınıf Öğrencilerinin Dünya ve Evren Konusu ile ilgili Kavram Yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 1, 229-249.
  • Baltacı, A. (2013). Astronomi konusunun çoklu yazma etkinlikleri ve yaparak yazarak bilim öğrenme metodu kullanılarak öğretilmesinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bektaşlı, B. (2013). The Development of astronomy concept test for determining preservice science teachers’ misconceptions about astronomy. Education and Science, 38(168), 362-372.
  • Bektaşlı, B. (2014). In-service science teachers’ astronomy misconceptions. Mediterranean Journal of Educational Research, 15,1-10.
  • Bolat, M. & Altınbaş, A. (2014). Ben de astronomi öğreniyorum. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Adana.
  • Bostan, A. (2008). Farklı Yaş Grubu Öğrencilerinin Astronominin Bazı Temel Kavramlarına İlişkin Düşünceleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Bülbül, E., İyibil, Ü.G. & Şahin, Ç. (2013). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin astronomi kavramıyla ilgili algılamalarının belirlenmesi. Journal of Research in Education andTeaching, 2(3), 182-191.
  • Cansız Aktaş, M. (2014). Nitel veri toplama araçları. Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (Editör M. Metin) içinde ss. 337-371. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cin, M. (2007). Alternative views of the solar systems among Turkish students. International Review of Education, 53(1), 39-53.
  • Çalık, M., Ayas, A. &Ebenezer, J.V. (2005). A review of solution chemistry studies: insights into students’ conceptions. Journal of Science Education and Technology, 14, 29-50.
  • Çolak, O. (2014). Astronomi dersinin öğretiminde bilgisayar destekli eğitim yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Durukan, Ü.G. & Sağlam Arslan, A. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının temel astronomi kavramlarını ilişkilendirme durumlarının analizi. Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 1(2), 97-109.
  • Durukan, Ü.G., Şahin, Ç. & Arıkurt, E. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının temel astronomi kavramları hakkındaki zihinsel yapılarının belirlenmesi. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Adana.
  • Emrahoğlu, N. & Öztürk, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi kavramlarını anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi üzerine boylamsal bir araştırma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1), 165–180.
  • Göncü, Ö., & Korur, F. (2012). İlköğretim öğrencilerinin astronomi temelli ünitelerdeki kavram yanılgılarının üç aşamalı test ile tespit edilmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Niğde.
  • Gündoğdu, T. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin astronomi konusundaki başarı ve kavramsal anlama düzeyleri ile fen dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güneş, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Temel Astronomi Konularında Bilgi Seviyeleri İle Bilimin Doğası Ve Astronomi Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • İslamoğlu, H., Ursavaş, Ö.F., & Reisoğlu, İ. (2015). Fatih projesi üzerine yapılan akademik çalışmaların içerik analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 161-183.
  • İyibil, Ü.G. (2010). Farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının temel astronomi kavramlarını anlama düzeylerinin ve ilgili kavramlara ait zihinsel modellerinin analizi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, K.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • İyibil, Ü. & Sağlam Arslan, A. (2010). Fizik Öğretmen Adaylarının Yıldız Kavramına Dair Zihinsel Modelleri, NEF-EFMED, 4(2), 25-46.
  • Kalkan, H. ve Kıroğlu, K. (2007). Science and Nonscience Students’ Ideas about Basic Astronomy Concepts in Pre-service Training for Elemantary School Teachers, Astronomy Education Review, 6(1), 15-24.
  • Kalkan, H., Ustabaş, R. & Kalkan, S. (2007). İlk ve Orta Öğretim Öğretmen Adayı Öğrencilerinin Temel Astronomi Konularındaki Kavram Yanılgıları. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı, s. 356.
  • Kanlı, U. (2014). Öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin temel astronomi konularındaki kavramsal anlamalarının belirlenmesi üzerine bir araştırma. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Adana.
  • Kaplan, G. (2011). İlköğretim beşinci sınıfa devam eden zihinsel yetersizliği olan ve olmayan öğrencilerin temel astronomi kavramlarını algılama şekilleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Kaplan, G. & Tekinarslan, Ç.İ. (2013). Zihinsel Yetersizliği Olan ve Olmayan Öğrencilerin Astronomi Kavramlarındaki Bilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 12(2), 614-627.
  • Keçeci, T. (2012). İlköğretim öğrencilerinin astronomiyle ilgili kavramları anlama düzeyi ve astronomi dersinin eğitim için önemi. Pegem Akademi Yayıncılık, 1-12.
  • Kurnaz, M.A. & Değermenci, A. (2011). Temel astronomi kavramlarına ilişkin öğrenci algılamalarının sınıf seviyelerine göre karşılaştırması, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), 91–112.
  • Kurnaz, M.A. (2007). Yıldız, kuyruklu yıldız ve takımyıldız kavramlarıyla ilgili öğrenci algılamalarının belirlenmesi, AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 251-264.
  • Küçüközer, H. (2007). Prospective science teachers’ conceptions about astronomical subjects, Science Education International, 18(2), 113-130.
  • Küçüközer, H., Bostan, A. &Işıldak, R.S. (2010). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının bazı astronomi kavramlarına ilişkin fikirlerine öğretimin etkileri, OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 105-124.
  • Küçüközer, H., Küçüközer, A., Yüzümezoğlu, K., & Korkusuz, M., E. (2010). Elementary school students’ conceptions regarding astronomical phenomena, e-Journal of New World Sciences Academy, 5(1), 521-537.
  • MEB (2009). İlköğretim 1, 2 ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • MEB (2013). Ortaöğretim fizik 11 ders kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Oğuz, S., Kurnaz, M.A., Karatekin, K. & İbret, B.Ü. (2012). Temel Astronomi Kavramlarına İlişkin Sınıf Öğretmen Adaylarının Algılarının Belirlenmesi. 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, Rize.
  • Okulu, H. Z. (2012). Geliştirilen astronomi etkinliklerinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının astronomi bilgi ve tutum düzeylerine etkisi: Muğla örneği, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Sezen, F. (2002). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Astronomi Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, K.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Şensoy, A. (2012). Temel astronomi kavramlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Taşcan, M. (2013). Fen bilgisi öğretmenlerinin temel astronomi konularındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi (Malatya ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Trumpher, R. (2001). A cross-agestudy of junior high school students’ conceptions of basic astronomy concepts. International Journal of ScienceEducation, 23(11), 1111-1123.
  • Trundle, K., Atwood, R., & Christopher, J. (2002). Preservice elementary teachers’ conceptions of moon phases before and after instruction. International of Research in ScienceTeaching, 39(7), 633-658.
  • Tunca, Z. (2005). Türkiye’de İlk ve Ortaöğretimde Astronomi Eğitim ve Öğretiminin Dünü, Bugünü, 29.12.2014 tarihinde ulaşılmıştır. Site: http://www.fedu.metu.edu/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Astronomi/panel/t1-5d.pdf
  • Türk, C. (2010). İlköğretim temel astronomi kavramlarının öğretimi.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Türkoğlu, O., Örnek, F., Gökder, M., Süleymanoğlu, N. & Orbay, M. (2009). On pre-service science teachers' pre existing knowledge levels about basic astronomy concepts, International Journal of Physical Sciences, 4(11), 734-739.
  • Unat, O. (2011). Fizik öğretmen adaylarının yıldızlardan yıldızsılara ünitesine ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ünal, S., Calik, M., Ayas, A. &Coll, R.K. (2006). A review of chemical bounding studies: needs, aims, methods of exploring students’ conceptions, general knowledge claims and students’ alternative conceptions. Research in Science & Technological Education, 4, 141-172.
  • Ünsal, Y., Güneş, B. & Ergin, İ., (2001). Yükseköğretim Öğrencilerinin Temel Astronomi Konularındaki Bilgi Düzeylerinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21( 3), 47-60.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Zeilik, M. & Morris, V.J., (2003). An examination of misconceptions in an astronomy course for science, mathematics, and engineering. The Astronomy Education Review, 1(2), 101-119.
  • Yılmaz, E. (2014). 7. Sınıf temel astronomi kavramlarının etkin öğretimine yönelik bir eylem araştırması .Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yılmaz E. & Şahin, M. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin astronomiye yönelik tutumları ile astronomi başarısı arasındaki ilişki. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Adana.
There are 51 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ebru Ezberci Çevik This is me

Mehmet Altan Kurnaz

Publication Date May 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Ezberci Çevik, E., & Kurnaz, M. A. (2016). Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi. İlköğretim Online, 15(2). https://doi.org/10.17051/io.2016.86713
AMA Ezberci Çevik E, Kurnaz MA. Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi. İOO. April 2016;15(2). doi:10.17051/io.2016.86713
Chicago Ezberci Çevik, Ebru, and Mehmet Altan Kurnaz. “Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi”. İlköğretim Online 15, no. 2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.86713.
EndNote Ezberci Çevik E, Kurnaz MA (April 1, 2016) Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi. İlköğretim Online 15 2
IEEE E. Ezberci Çevik and M. A. Kurnaz, “Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi”, İOO, vol. 15, no. 2, 2016, doi: 10.17051/io.2016.86713.
ISNAD Ezberci Çevik, Ebru - Kurnaz, Mehmet Altan. “Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi”. İlköğretim Online 15/2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.86713.
JAMA Ezberci Çevik E, Kurnaz MA. Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.86713.
MLA Ezberci Çevik, Ebru and Mehmet Altan Kurnaz. “Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 2, 2016, doi:10.17051/io.2016.86713.
Vancouver Ezberci Çevik E, Kurnaz MA. Yıldızlarla İlgili Yapılan Bazı Çalışmaların Tematik İncelenmesi. İOO. 2016;15(2).