BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi

Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.37190

Abstract

Tarihçesi 20. Yüzyılın başlarındaki Açık Eğitim hareketine kadar uzanan Proje Yaklaşımı, özellikle araştırmaya yaptığı vurgu ile çocukların gelişimini çok yönlü destekleyen eğitim uygulamalarını içermektedir. Bu çalışmanın amacı da Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı kapsamında Proje Yaklaşımının öne çıkan öğelerini vurgulayarak eğitimcilerin bu yaklaşımı Türkiye’de nasıl uygulayabileceğini örneklerle açıklamaktır. Bu kapsamda, Lillian Katz, Judy Harris Helm ve Sylvia C. Chard’ın çalışmalarına dayalı olarak önce Proje Yaklaşımının temel özellikleri ve uygulama aşamaları açıklanmıştır. Ayrıca, 2014-2015 Yaz dönemi boyunca, 5-6 yaş grubundaki ekonomik açıdan dezavantajlı çocuklarla uygulanmış olan Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları adlı bir proje açıklanarak Proje Yaklaşımının temel öğelerinin nasıl uygulanabileceği örneklerle gösterilmiştir. Bu örnek proje uygulamasının da gösterdiği üzere Proje Yaklaşımı esnek bir planlama ile Milli Eğitim Programı kapsamında rahatlıkla uygulanabilir ve çocukların gelişim alanları çok yönlü olarak desteklenebilir.

References

  • Blank, J., Damjanovic, V., Da Silva, A. P. P. & Weber, S. (2014). Authenticity and “standing out:” situating the Project Approach in contemporary early schooling. Early Childhood Education Journal, 42(1), 19–27.
  • Beneke, S. J. (2010). The effects of the Project Approach on children in inclusive early childhood class rooms. Yayınlanmamış doktora tezi. University of Illinois at Urbana‐Champaign.
  • Beneke, S., & Ostrosky, M. M. (2009). Teachers' views of the efficacy of incorporating the pro-ject approach into classroom practice with diverse learners. Early Childhood Research & Prac tice, 11(1). 14.08.2014 tarihinde http://eric.ed.gov/?id=EJ931227 adresinden erişildi.
  • Bıçakçı, M. & Gürsoy, F. (2010). Proje yaklaşımına dayalı eğitimin altı yaş çocuklarının gelişimine etki sinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18 (1), 307-316.
  • Brooks, M., & Wangmo, T. (2011). Introducing the project approach and use of visual representa- tion to early childhood education in Bhutan. Early Childhood Research & Practice, 13(1), n1.
  • 08.2014 tarihinde http://eric.ed.gov/?id=EJ931227 adresinden erişildi
  • Chard, S. C. & Katz, L. (2000). Engaging children’s minds: the Project Approach (2nd ed.). Stamford, Connecticut: Ablex Publishing.
  • Dahlberg, G. & Moss, P. (2010). Introduction: our Reggio Emilia (s.1-22). In C, Rinaldi. (Ed.), In dialo- gue with Reggio Emilia: listening, researching and learning. NY: Routledge, Taylor& Francis Group.
  • Grzegorzewska, K., & Konieczna-Blicharz, J. (2011). The lights pre-project: implementation of the project approach with children under 3 years of age. Early Childhood Research & Practice, 13(1). 14.08.2014 tarihinde http://eric.ed.gov/?id=EJ931227 adresinden erişildi.
  • Harrison, A. (2012). "Babies Grow a long time: A preschool project about babies. Early Childhood Re search & Practice, 14(1), 1–26.
  • Helm, J. H. (2004). Projects that power young minds. Educational Leadership, 62, 58–62.
  • Helm, J. H., Beneke, S. & Steinheimer, K. (1998). Windows on learning: documenting young child ren’s work. early childhood education series. 21.06.2015 tarihinde http://proxy.lib.ohio-sta te.edu/login?url=http://search.ebscohost.com/login.aspx?d rect=true&db=eric&AN=ED421217&site=ehost-live adresinden erişildi.
  • Helm, Judy Harris, & Katz, L. G. (2001). Young investigators: The project approach in the early years. Teachers College Press. Williston: VT
  • İnan, H. Z. (2012). Reggio Emilia yaklaşımı ve proje yaklaşımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kandır, A., Özbey, S., & İnal, G. (2009). Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programlarını planlama ve uygulamada karşılaştıkları güçlüklerin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6), 373-387.
  • Kandır, A. & Kurt, F. (2010). Proje temelli okul öncesi eğitim programı. İstanbul: MORPA.
  • Kogan, Y. (2003). A study of bones. Early Childhood Research & Practice, 5(1). 28. 06.2015 tarihinde http://ecrp.uiuc.edu/v5n1/kogan.html adresinden erişildi.
  • Katz, L., & Chard, S. C. (2000). Engaging children’s minds: The project approach (2nd ed.). Connecti cut: Ablex Publishing Corporation, Stamford.
  • MEB, (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. 14.06.2014 tarihinde http://eric.ed.gov/?id=EJ931227 adresinden erişildi.
  • Metin, Ş. & Aral, N. (2014). Proje yaklaşımına dayalı eğitim teoriden uygulamaya. Ankara: Vize.
  • Oğuz, V., Gizir, Z. & Köksal Akyol, A. ( 2014). Erken çocukluk eğitiminde proje yaklaşımı ve uygulan- mış proje örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Owen, P. M. (2007). Integrating Katz and Chard's project approach with multicultural education in the University classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education, 28(3), 219-232.
  • Temel, Z. F., Koçer, H. & Ünal F. (2003). “The analysis of the effect of the project approach on the preschoolers’ visual perception” OMEP 2003 World Council and Conference. 5-11 Ekim Kuşadası/ Türkiye.Ya-Pa.İst.
  • Yilmaz, H., Beyazkürk, D., & Anliak, Ş. (2006). Proje yaklaşımıyla bir uygulama örneği: Süt projesi. Milli Eğitim Dergisi (172), 155-174. 14.02.2014 tarihinde http://eric.ed.gov/?id=EJ931227
  • adresinden erişildi.
Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.37190

Abstract

References

  • Blank, J., Damjanovic, V., Da Silva, A. P. P. & Weber, S. (2014). Authenticity and “standing out:” situating the Project Approach in contemporary early schooling. Early Childhood Education Journal, 42(1), 19–27.
  • Beneke, S. J. (2010). The effects of the Project Approach on children in inclusive early childhood class rooms. Yayınlanmamış doktora tezi. University of Illinois at Urbana‐Champaign.
  • Beneke, S., & Ostrosky, M. M. (2009). Teachers' views of the efficacy of incorporating the pro-ject approach into classroom practice with diverse learners. Early Childhood Research & Prac tice, 11(1). 14.08.2014 tarihinde http://eric.ed.gov/?id=EJ931227 adresinden erişildi.
  • Bıçakçı, M. & Gürsoy, F. (2010). Proje yaklaşımına dayalı eğitimin altı yaş çocuklarının gelişimine etki sinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18 (1), 307-316.
  • Brooks, M., & Wangmo, T. (2011). Introducing the project approach and use of visual representa- tion to early childhood education in Bhutan. Early Childhood Research & Practice, 13(1), n1.
  • 08.2014 tarihinde http://eric.ed.gov/?id=EJ931227 adresinden erişildi
  • Chard, S. C. & Katz, L. (2000). Engaging children’s minds: the Project Approach (2nd ed.). Stamford, Connecticut: Ablex Publishing.
  • Dahlberg, G. & Moss, P. (2010). Introduction: our Reggio Emilia (s.1-22). In C, Rinaldi. (Ed.), In dialo- gue with Reggio Emilia: listening, researching and learning. NY: Routledge, Taylor& Francis Group.
  • Grzegorzewska, K., & Konieczna-Blicharz, J. (2011). The lights pre-project: implementation of the project approach with children under 3 years of age. Early Childhood Research & Practice, 13(1). 14.08.2014 tarihinde http://eric.ed.gov/?id=EJ931227 adresinden erişildi.
  • Harrison, A. (2012). "Babies Grow a long time: A preschool project about babies. Early Childhood Re search & Practice, 14(1), 1–26.
  • Helm, J. H. (2004). Projects that power young minds. Educational Leadership, 62, 58–62.
  • Helm, J. H., Beneke, S. & Steinheimer, K. (1998). Windows on learning: documenting young child ren’s work. early childhood education series. 21.06.2015 tarihinde http://proxy.lib.ohio-sta te.edu/login?url=http://search.ebscohost.com/login.aspx?d rect=true&db=eric&AN=ED421217&site=ehost-live adresinden erişildi.
  • Helm, Judy Harris, & Katz, L. G. (2001). Young investigators: The project approach in the early years. Teachers College Press. Williston: VT
  • İnan, H. Z. (2012). Reggio Emilia yaklaşımı ve proje yaklaşımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kandır, A., Özbey, S., & İnal, G. (2009). Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programlarını planlama ve uygulamada karşılaştıkları güçlüklerin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6), 373-387.
  • Kandır, A. & Kurt, F. (2010). Proje temelli okul öncesi eğitim programı. İstanbul: MORPA.
  • Kogan, Y. (2003). A study of bones. Early Childhood Research & Practice, 5(1). 28. 06.2015 tarihinde http://ecrp.uiuc.edu/v5n1/kogan.html adresinden erişildi.
  • Katz, L., & Chard, S. C. (2000). Engaging children’s minds: The project approach (2nd ed.). Connecti cut: Ablex Publishing Corporation, Stamford.
  • MEB, (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. 14.06.2014 tarihinde http://eric.ed.gov/?id=EJ931227 adresinden erişildi.
  • Metin, Ş. & Aral, N. (2014). Proje yaklaşımına dayalı eğitim teoriden uygulamaya. Ankara: Vize.
  • Oğuz, V., Gizir, Z. & Köksal Akyol, A. ( 2014). Erken çocukluk eğitiminde proje yaklaşımı ve uygulan- mış proje örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Owen, P. M. (2007). Integrating Katz and Chard's project approach with multicultural education in the University classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education, 28(3), 219-232.
  • Temel, Z. F., Koçer, H. & Ünal F. (2003). “The analysis of the effect of the project approach on the preschoolers’ visual perception” OMEP 2003 World Council and Conference. 5-11 Ekim Kuşadası/ Türkiye.Ya-Pa.İst.
  • Yilmaz, H., Beyazkürk, D., & Anliak, Ş. (2006). Proje yaklaşımıyla bir uygulama örneği: Süt projesi. Milli Eğitim Dergisi (172), 155-174. 14.02.2014 tarihinde http://eric.ed.gov/?id=EJ931227
  • adresinden erişildi.
There are 25 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Arzu Arıkan

İlayda Kimzan This is me

Publication Date May 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Arıkan, A., & Kimzan, İ. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. İlköğretim Online, 15(2). https://doi.org/10.17051/io.2016.37190
AMA Arıkan A, Kimzan İ. Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. İOO. April 2016;15(2). doi:10.17051/io.2016.37190
Chicago Arıkan, Arzu, and İlayda Kimzan. “Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi”. İlköğretim Online 15, no. 2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.37190.
EndNote Arıkan A, Kimzan İ (April 1, 2016) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. İlköğretim Online 15 2
IEEE A. Arıkan and İ. Kimzan, “Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi”, İOO, vol. 15, no. 2, 2016, doi: 10.17051/io.2016.37190.
ISNAD Arıkan, Arzu - Kimzan, İlayda. “Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi”. İlköğretim Online 15/2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.37190.
JAMA Arıkan A, Kimzan İ. Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.37190.
MLA Arıkan, Arzu and İlayda Kimzan. “Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 2, 2016, doi:10.17051/io.2016.37190.
Vancouver Arıkan A, Kimzan İ. Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. İOO. 2016;15(2).