Research Article
BibTex RIS Cite

Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi

Year 2017, Volume: 16 Issue: 4, 1672 - 1688, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342984

Abstract

Bu çalışmanın amacı  New York, Singapur, Finlandiya, ve Türkiye’de benimsenen öğretmen yetiştirme programlarını ülkelerde baskın olan paradigmalar doğrultusunda incelemek ve araştırma sonuçlarından yola çıkarak Türkiye’de yapılacak olan yeniliklere katkıda bulunmaktır. Tarama modelinde desenlenen çalışmada ölçüt örneklem tekniği kullanılmıştır. Araştırmada nitel analiz teknikleri kullanımıştır. Araştırma sonucunda Finlandiya ve A.B.D’de öğretmen yetiştiren kurumların kendi programlarını belirlemede etkin oldukları, buna karşın Türkiye ve Singapur’da programların merkezi otoriteler tarafından belirlendiği ve bu durumun önemli bir zayıflık olduğu bulunmuştur.  Diğer yandan öğretmen eğitimi paradigması olarak A.B.D, Singapur ve Türkiye’de politika düzeyinde reformist paradigmaların vurgulanmasına karşın uygulamada rekabetçi ve yararlı bilgi paradigmasının baskın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Finlandiya ise işbirliği, araştırma temelli bilgi ve gelenekten ayrılma paradigmaları gibi reformist paradigmaların  gerek politika gerekse uygulama düzeyinde etkin olarak benimsendiği bir ülke konumundadır.

Year 2017, Volume: 16 Issue: 4, 1672 - 1688, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342984

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Erdem Aksoy

F. Dilek Gözütok This is me

Publication Date August 16, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 4

Cite

APA Aksoy, E., & Gözütok, F. D. (2017). Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İlköğretim Online, 16(4), 1672-1688. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342984
AMA Aksoy E, Gözütok FD. Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. EEO. August 2017;16(4):1672-1688. doi:10.17051/ilkonline.2017.342984
Chicago Aksoy, Erdem, and F. Dilek Gözütok. “Farklı Öğretmen Eğitimi Programları Ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi”. İlköğretim Online 16, no. 4 (August 2017): 1672-88. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342984.
EndNote Aksoy E, Gözütok FD (August 1, 2017) Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İlköğretim Online 16 4 1672–1688.
IEEE E. Aksoy and F. D. Gözütok, “Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi”, EEO, vol. 16, no. 4, pp. 1672–1688, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.342984.
ISNAD Aksoy, Erdem - Gözütok, F. Dilek. “Farklı Öğretmen Eğitimi Programları Ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi”. İlköğretim Online 16/4 (August 2017), 1672-1688. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342984.
JAMA Aksoy E, Gözütok FD. Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. EEO. 2017;16:1672–1688.
MLA Aksoy, Erdem and F. Dilek Gözütok. “Farklı Öğretmen Eğitimi Programları Ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 4, 2017, pp. 1672-88, doi:10.17051/ilkonline.2017.342984.
Vancouver Aksoy E, Gözütok FD. Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. EEO. 2017;16(4):1672-88.