Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 4, 1672 - 1688, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342984

Öz

Bu çalışmanın amacı  New York, Singapur, Finlandiya, ve Türkiye’de benimsenen öğretmen yetiştirme programlarını ülkelerde baskın olan paradigmalar doğrultusunda incelemek ve araştırma sonuçlarından yola çıkarak Türkiye’de yapılacak olan yeniliklere katkıda bulunmaktır. Tarama modelinde desenlenen çalışmada ölçüt örneklem tekniği kullanılmıştır. Araştırmada nitel analiz teknikleri kullanımıştır. Araştırma sonucunda Finlandiya ve A.B.D’de öğretmen yetiştiren kurumların kendi programlarını belirlemede etkin oldukları, buna karşın Türkiye ve Singapur’da programların merkezi otoriteler tarafından belirlendiği ve bu durumun önemli bir zayıflık olduğu bulunmuştur.  Diğer yandan öğretmen eğitimi paradigması olarak A.B.D, Singapur ve Türkiye’de politika düzeyinde reformist paradigmaların vurgulanmasına karşın uygulamada rekabetçi ve yararlı bilgi paradigmasının baskın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Finlandiya ise işbirliği, araştırma temelli bilgi ve gelenekten ayrılma paradigmaları gibi reformist paradigmaların  gerek politika gerekse uygulama düzeyinde etkin olarak benimsendiği bir ülke konumundadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Erdem Aksoy

F. Dilek Gözütok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aksoy, E., & Gözütok, F. D. (2017). Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İlköğretim Online, 16(4), 1672-1688. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342984
AMA Aksoy E, Gözütok FD. Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İOO. Ağustos 2017;16(4):1672-1688. doi:10.17051/ilkonline.2017.342984
Chicago Aksoy, Erdem, ve F. Dilek Gözütok. “Farklı Öğretmen Eğitimi Programları Ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi”. İlköğretim Online 16, sy. 4 (Ağustos 2017): 1672-88. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342984.
EndNote Aksoy E, Gözütok FD (01 Ağustos 2017) Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İlköğretim Online 16 4 1672–1688.
IEEE E. Aksoy ve F. D. Gözütok, “Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi”, İOO, c. 16, sy. 4, ss. 1672–1688, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.342984.
ISNAD Aksoy, Erdem - Gözütok, F. Dilek. “Farklı Öğretmen Eğitimi Programları Ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi”. İlköğretim Online 16/4 (Ağustos 2017), 1672-1688. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342984.
JAMA Aksoy E, Gözütok FD. Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İOO. 2017;16:1672–1688.
MLA Aksoy, Erdem ve F. Dilek Gözütok. “Farklı Öğretmen Eğitimi Programları Ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi”. İlköğretim Online, c. 16, sy. 4, 2017, ss. 1672-88, doi:10.17051/ilkonline.2017.342984.
Vancouver Aksoy E, Gözütok FD. Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İOO. 2017;16(4):1672-88.