Research Article
BibTex RIS Cite

Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri

Year 2017, Volume: 16 Issue: 4, 1702 - 1731, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342986

Abstract

Çalışmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel modellemede oluşturdukları gerçek yaşam problem durumu modellerinin incelenmesidir. Temel nitel araştırma anlayışıyla yürütülen çalışmanın katılımcıları, Denizli’de ortalama başarıya sahip, daha önce modelleme uygulaması yapılmamış üç ortaokulda öğrenim gören 64 altıncı sınıf öğrencisidir. Nitel veriler dört farklı matematiksel modelleme problemine ilişkin yazılı yanıt kağıtlarından, araştırmacıların çözüm sürecinde aldıkları gözlem notlarından oluşturulmuştur. Nitel veri analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Gerçek modeller resim, şekil ve tablo/liste türündedir. Modelin oluşturulmasında deneyim, anlama, tahmin/ölçüm ve matematiksel bilgi etkilidir. Gerçek modeller matematiksel çözüm/sonuç ve yorumlama amacıyla kullanılmıştır. Öğrenciler çözümde zihinsel modellerini gerçek yaşam problem durumu modellerine yansıtamamışlar, modellerinde çözüm için gereksiz çizimlere yer vermişler, gerekli stratejik etkenleri belirleyemediklerinden dolayı nitelikli modeller oluşturamamışlardır. Öğrenciler uzunluk, ağırlık gibi kavramları karıştırdıkları ve hatalı tahminlerde bulundukları için gerçekçi bir model elde edememişlerdir. Öğrencilerin modelleri üzerinden yüzeysel işlem/yorumlar yapmaları onların ilerleyen basamaklarda beklenen düzeyde başarılı olmalarını engellemiştir. Atomistik anlayışla, öğrencilerin modellemede gerçek modelleri oluştururlarkenki yeterlikleri geliştirilmelidir.

Year 2017, Volume: 16 Issue: 4, 1702 - 1731, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342986

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Çağlar Naci Hıdıroğlu

Yeliz Özkan Hıdıroğlu

Publication Date August 16, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 4

Cite

APA Hıdıroğlu, Ç. N., & Özkan Hıdıroğlu, Y. (2017). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri. İlköğretim Online, 16(4), 1702-1731. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342986
AMA Hıdıroğlu ÇN, Özkan Hıdıroğlu Y. Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri. EEO. August 2017;16(4):1702-1731. doi:10.17051/ilkonline.2017.342986
Chicago Hıdıroğlu, Çağlar Naci, and Yeliz Özkan Hıdıroğlu. “Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri”. İlköğretim Online 16, no. 4 (August 2017): 1702-31. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342986.
EndNote Hıdıroğlu ÇN, Özkan Hıdıroğlu Y (August 1, 2017) Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri. İlköğretim Online 16 4 1702–1731.
IEEE Ç. N. Hıdıroğlu and Y. Özkan Hıdıroğlu, “Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri”, EEO, vol. 16, no. 4, pp. 1702–1731, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.342986.
ISNAD Hıdıroğlu, Çağlar Naci - Özkan Hıdıroğlu, Yeliz. “Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri”. İlköğretim Online 16/4 (August 2017), 1702-1731. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342986.
JAMA Hıdıroğlu ÇN, Özkan Hıdıroğlu Y. Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri. EEO. 2017;16:1702–1731.
MLA Hıdıroğlu, Çağlar Naci and Yeliz Özkan Hıdıroğlu. “Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 4, 2017, pp. 1702-31, doi:10.17051/ilkonline.2017.342986.
Vancouver Hıdıroğlu ÇN, Özkan Hıdıroğlu Y. Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri. EEO. 2017;16(4):1702-31.

Cited By

İlkokulda Matematiksel Modelleme İçin Bir Öğretim Çerçevesi
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
H. Beyza CANBAZOĞLU
https://doi.org/10.53444/deubefd.825361