Bu araştırmada, 2006-2017 yılları arasında ilkokul 4. Sınıf düzeyinde
yapılan fen eğitimi araştırmalarının tematik içerik analiziyle incelenmesi
amaçlanmıştır. 4. sınıf düzeyini örneklemine alma ve belirtilen tarih
aralığında olma kriterlerine uygun 18 tez ve 62 makale olmak üzere toplam 80
araştırma incelemeye alınmıştır. Çalışmalar; yayın yılı, amaç, yöntem, örneklem düzeyi, veri toplama aracı, veri
analiz yöntemi, uygulama süresi, çalışılan ünite, kullanılan yöntem/strateji,
sonuç ve öneri parametrelerine uygun olarak incelenmiştir. Bunun sonucunda;
çalışmaların çoğunlukla 2014 yılı içerisinde ve öğrencilerin gelişimlerini
incelemek amacıyla yürütüldüğü ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmalarda büyük
ölçüde nicel yollarla veri toplandığı ve analiz edildiği belirlenmiştir.
Araştırmaların sonuçlarına bakıldığında ise, çoğunlukla yapılan müdahalelerin
pozitif etkileri olduğuna yönelik sonuçlara ulaşıldığı görülmüştür. Ancak,
argümantasyon ve oyun temelli öğretim gibi yöntemlerin sınırlı kaldığı
belirlenmiştir. Böylece, farklı oyun tasarımları ile argümantasyon
çalışmalarına odaklanan tasarım temelli araştırmaların gerçekleştirilmesi
önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 3 |