This study aims to determine the problems that Information Technology (IT) instructors and students encounter in terms of the objectives, content, learning-teaching process and testing and evaluation of the units titled "I am Introducing My School and "I am Making Calculations",which are introduced in the sixth grade IT course in primary schools. The study group of this study, a qualitative research, was composed of 12 IT teachers and 36 students. The interview, focus group interview and observational data collection methods were used. A descriptive analysis was used in analyzing the data. The implications are as follows: The attainability of the objectives in "I am Making Calculations"was found low. It is also seen that the time allotted for the units and the methodology behind the teacher's manual and students' workbooks are inadequate. Having more than one student per computer at a time can create a negative influence on the process. Computers can be insufficient due to their poor hardware. It is seen that the "What have I Learned" sections are good for reviewing and reinforcing what was acquired in a unit.
Bu araştırma, ilköğretim altıncı basamak bilişim teknolojileri dersi “Okulumu Tanıtıyorum” ve “Hesaplama Yapıyorum” ünitelerinde; hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ile ölçme ve değerlendirme boyutlarında Bilişim Teknolojileri (BT) dersi öğretmen ve öğrencilerinin karşılaştıkları sorunların belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüş olan araştırmanın çalışma grubunu, ilköğretim okulunda çalışan 12 BT öğretmeni ve bu derslere devam eden 36 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanabilmesi amacıyla öğrencilerle odak grup, öğretmenlerle yüz yüze görüşme tekniği ve ayrıca gözlemler kullanılmıştır. Verilerin analiz edilebilmesi için betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda hedeflerin düzeye uygunluk, hazırbulunuşluk, anlaşılırlık ve ulaşılabilirlik yönünden sorunları olduğu ortaya konulmuştur. Üniteler için ayrılan sürenin yeterli olmadığı, öğretmen kılavuz kitabı ve öğrenci çalışma kitaplarının anlatım açısından uygun olmadığı görülmüştür. Bilgisayar laboratuvarlarının yetersizliğinin süreci olumsuz etkileyebildiği; bilgisayarların donanım açısından yetersiz kalabildiği; ders notunun karnede yer almamasından dolayı öğrencilerin olumsuz tutum geliştirebildikleri görülmüştür. Sonuçlara dayalı olarak; hedeflerde düzenlemeye gidilmesi, içerikteki örneklerin artırılması ve daha çok günlük yaşamla ilişkilendirilen örneklerin yer alması, öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarındaki anlatımın daha açık olması, BT laboratuvar koşullarının gözden geçirilmesi gerektiği önerilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 2 |