Bu çalışma ilköğretim seviyesinde geometrik dönüşümlerden öteleme dönüşümünün kavramsal olarak yapılandırılmasında gerekli olan algı biçimlerini incelemektedir. Bu amaçla Wingeom-tr isimli dinamik geometri yazılımıyla desteklenen bir müfredat parçası geliştirilmiş ve öğretim deneyi metodu kullanılarak dört ilköğretim 6. Sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Uygulama sonunda öğrencilerin öteleme dönüşümünü ve dönüşümü anlamlandırmada gerekli olan bileşenleri nasıl anlamlandırdıkları, ne gibi zorluklar çektikleri, yazılımın öğretimde kullanımının (dez)avantajları ve müfredat geliştirme ile ilgili edinilen deneyimler Parsyzz ve Labord’un figür-çizim ayrımına dair ürettiği teorik çatı dikkate alınarak analiz edilmiştir. Sonuçta öteleme’nin öğretiminde vektör kavramının öğrenilmesinin gerekliliği ve Wingeom-tr (içerdiği dinamiklikten dolayı) ve ardından statik (kağıt) ortam kullanımının öğretim sürecini olumlu etkilediği görülmüştür
This study investigated the kinds of understandings required to conceptually develop the
meaning of translations at the elementary school level. For this purpose, a curriculum piece supported by the use
of a geometry software, called Wingeom-tr, was developed and applied to four sixth graders via teaching
experiment methodology. As a result, how participants made sense of translations and the constructs necessary
to understand translations, the kinds of difficulties participants experienced, the (dis)advantages of using
Wingeom-tr in teaching translations, and the kind of experience gained from the curriculum development were
analyzed. Such analyses were guided by the use of drawing-figure theoretical framework offered by Parsyzz and
Laborde. Results indicate that understanding vectors is necessary in abstracting the meaning of translations.
Additionally, use of a dynamic environment such as Wingeom-tr followed by static environment (paper-pencil
environment) fosters the learning process.
Translations vectors curriculum development understanding dynamic geometry environment Wingeom-tr
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 1 |