“Curriculum” kavramı “eğitim programı” anlamıyla uzun yıllardır eğitimde ve program geliştirme alanında kullanılmaktadır. Eğitim programları, eğitim-öğretim sürecini düzenleme ve planlı olarak yürütebilme açısından oldukça önemlidir. Ancak değişen toplumsal, ekonomik ve politik koşullar eğitim programlarının da değişimini gerekli kılmaktadır. Bu nedenle gelişmeleri programlara yansıtabilmek için program geliştirme alanının da değişimi ve gelişimi sağlanmalıdır. Bu kapsamda çalışmanın amacı, Türkiye’de son yıllarda program geliştirme alanının başlıca güçlü ve zayıf yanlarını, fırsatları ve tehditleri araştırma görevlilerinin bakış açılarına dayanarak ortaya koymak ve bu sorunlara çözüm önerileri sunmaktır. Çalışma sonuçlarına göre, katılımcılar güçlü ve zayıf yanlar, fırsatlar ve tehditler konusunda bir takım ortak görüşlere sahiptir. Örneğin öğrenci merkezli çalışmalar ve alandaki akademisyenlerin yetkinliği güçlü yanlar; ihtiyaç analizlerinin eksikliği ve paydaşlar arasındaki iletişim kopukluğu zayıf yanlar; AB süreci ve Köy Enstitüleri deneyimi fırsatlar; siyasi ve politik olguların program geliştirme çalışmalarına yansıması tehdit olarak belirtilmiştir. Katılımcıların zayıf yanlar ve tehditler için sundukları çözüm önerileriyse çalışma sonunda tartışılmıştır
The concept of “curriculum” is used as “educational program” in education and curriculum
development field, and curriculum is important for arranging the educational activities and implementing them in a
planned way. However, the area of curriculum development should be evaluated and improved to be able to reflect
the social, economic and political changes to programs. In this context, the purpose of this paper is to explore the
main strengths, weaknesses, opportunities, and threats in curriculum development area from the research assistants’
point of views and to serve solutions and recommendations to the threats and weaknesses in the area. The results
showed that the participants have some common points on strengths, weaknesses, opportunities, and threats. While
student-centered studies and quality of academicians in the area are stated as strengths; inadequacy of needs
assessment and deficiency in communication between stakeholders are indicated as weaknesses. The results were
discussed in the end.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 2 |