The aim of this study is to perform the study of adaptation to Turkish of “motivational, cognitive,
and metacognitive competence scale” (MCMCS) developed by Mok, Fan and Pang (2007) to determine the
motivational, cognitive, and metacognitive competence of the students. This scale was applied on preservice
teachers students reading at an faculty of education, 2nd grade students at a central elementary school and high
school students in Aydın Province. In this study, factor analysis studies were performed, and as a result of this, it
was found that the scale consisted of 6 factors and the reliability coefficient was varied between .70 and .77.
Cognitive competencies metacognitive competencies motivational competencies factor analyze reliability.
Öğrencilerin motivasyonel, bilişsel ve bilişüstü yeterlilikleri ile ilgili alan yazın incelendiğinde çoğu zaman bir derse yönelik belirlenmeye çalışıldığı ve buna yönelik ölçeklerin kullanıldığı görülmektedir. Bu eksikliği giderme amacı doğrultusunda yapılan alan yazın taramasında İngilizce olarak böyle bir ölçeğe (Mok, Fan ve Pang, 2007) rastlanmış ve “motivasyonel, bilişsel ve bilişüstü yeterlilikler ölçeği” nin (MBBYÖ) Türkçeye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmasının gerekli olduğu düşünülmüştür. Ölçeğin orijinali 35 madde olup, ölçeğin Türkçeye çevrilmesi araştırmacılar tarafından yapılmış ve İngiliz dili alanında uzman olan beş kişi tarafından kontrol edilerek gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Ölçeğin güvenirlik ve geçerlik çalışmaları için, Aydın ili merkez İlköğretim okulları II. Kademe, ortaöğretim okulu ve eğitim fakültesinde öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerine (N=750) uygulanmıştır. Bu araştırmada, ölçeğin faktör yapılarını belirlemek amacıyla doğrulayıcı (DFA) ve açımlayıcı (AFA) faktör analizi çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda MBBYÖ’nün orijinal ölçek ile uyumlu 6 faktörden oluştuğu ve ölçeğin güvenirlik katsayısının .70 ile .77 arasında değiştiği bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 3 |