Opinions of Students and Teachers in Relation to High School  Entrance Exam-SBS (Case of Erzurum)
                                    
                                 
                                
                                    
                                                                                                                                                                                                                        Year 2010,
                                                                                        Volume: 9 Issue: 1,                                                                                                                 316 - 330,                                     01.03.2010                                
                                
                                                                                                                        
                                                                                                                                                
                                                        Kerim Gündoğdu
                                                                                                            
                                                
                                                                                                    ,
                                                
                                                                                                                                
                                                                                                                                                
                                                        Emine Kızıltaş
                                                                                                                
                                                                                                                                                                                
                                                                                                                                                
                                                        Nesrin Çimen
                                                                                                            
                                                
                                                
                                                                                                                                                                                            
                                
                                
                                                                    
                                
                                                                                                    
                                
                                                                
                                                                
                                
                                                                
                                                                    
                                        References
                                        
                                            
                                                                                                    - 
                                                        AydIn, S. (2008). Orta ve yükseköretim kurumlarna örenci seçme sistemi: Bir Öneri. http://www.universite-toplum.org/pdf/pdf_UT_363.pdf adresinden 23.07.2008 tarihinde  alInmILtIr
- 
                                                        Airasian, P. W. (2005). Classroom Assessment (5. BaskI). New York: McGraw-Hill.
- 
                                                        BaLkaya,S. (2006). Ortaöretim kurumlar snav (OKS Türkçe sorularnn ilköretim ikinci kademe  1981 tarihli Türkçe ders program ile kar	la	trlmas. YayInlanmamIL yüksek lisans tezi.  Gazi Üniversitesi, Ankara.
- 
                                                        Best, J. W. & Khan, J. V. (1993). Research in education (7th ed.). Needham Heights, MA: Allyn and  Bacon.
- 
                                                        Borg, W. R. & Gall, M. D. (1983). Educational research (4th ed.). New York: Longman.
- 
                                                        Büyüköztürk, Z. & Çakmak, E. K. & Akgün, Ö. E. & Karadeniz, Z. Ve Demirel, F. (2008). Bilimsel  ara	trma yöntemleri. Ankara: PegemA.
- 
                                                        Cohen, L. and Manion, L. (1997). Research methods in education. 4th ed. London: Routledge.
- 
                                                        Ekiz, D. (2003). Eitimde ara	trma yöntem ve metodlarna giri	. AnI YayIncIlIk: Ankara.
- 
                                                        Gizir, S. (1999). Communication in an academic context: the case of the five largest departments in  the Middle East Technical Unversity. YayInlanmamIL yüksek lisans tezi. ODTÜ, Ankara.
- 
                                                        Kahveci, S. S. (2009). Ortaöretim kurumlarna geçi	 sürecinde uygulanan snavlarn ailelere  maliyetinin ailelerin toplam eitim harcamalar içindeki pay. YayInlanmamIL yüksek lisans  tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara
- 
                                                        Kaptan, S. (1995). Bilimsel ara	trma ve istatistik teknikleri. Ankara: TekILIk YayInlarI..
- 
                                                        Karasar, N.( 2000). Bilimsel ara	trma yöntemleri-kavramlar, ilkeler, terimler (10.baskI). Ankara:  Nobel YayIn DaItIm.
- 
                                                        KayapInar, E. (2006). Ortaöretim kurumlar örenci seçme ve yerle	tirme snav (OKS)’na  hazrlanan ilköretim 8. snf örencilerinin kayg düzeylerinin incelenmesi (Afyonkarahisar Hli Örnei). YayInlanmamIL Yüksek Lisans Tezi, Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
- 
                                                        MEB (2006). Eitim sistemi. http://www.meb.gov.tr/duyurular/2006/takvim/egitim_sistemi.htmladresinden 03 Mart 2006  tarihinde indirilmiLtir.
- 
                                                        MEB (2009). Ortaöretime Geçi	 Sistemi Seviye Belirleme Snav ve 6 ve 7’nci snflar Devlet Parasz Yatllk ve Bursluluk Snav E-Klavuzu. Ankara.
- 
                                                        MEB (2009). 2009 yl ortaöretim yerle	tirme puan (oyp) sonuçlarna ili	kin basn açklamas. http://www.meb.gov.tr/duyurulaR/duyuruayrinti.asp?ID=3162 adresinden 10 Temmuz 2009  tarihinde indirilmiLtir.
- 
                                                        Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2. BaskI.). Thousand Oaks, CA:  Sage
- 
                                                        Özerman, D. (2007 ). Adolescent stress during the preparation period of a high-stakes test:the high  school entrance exam in Türkiye. YayInlanmamIL yüksek lisans tezi. Boaziçi Üniversitesi, stanbul.
- 
                                                        SBS e-KIlavuzu (2009). 2009 Seviye Belirleme Snav e-ba	vuru klavuzu  http://oges.meb.gov.tr/document/2009-SBS-KILAVUZ.pdf adresinden 11 Temmuz 2009  tarihinde alInmILtIr.
- 
                                                        Semerci, Ç. (2008). Eitimde ölçme ve deerlendirme (Ed. Emin Karip, 2. BaskI). Ölçme ve  deerlendirme. Ankara: PegemA YayInlarI.
- 
                                                        Slavin, R. E. (1997). Educational psychology (5. BaskI). Needham Heights, MA: Allyn Bacon.
- 
                                                        Tekin, H. (1993). Eitimde ölçme ve deerlendirme (8.baskI). Ankara: YargI YayInlarI.
- 
                                                        Tuckman, B. W. (1998). Testing for teachers (2. BaskI). Orlando, FL: Harcourt Brace Jovanovich Pub.
- 
                                                        Turgut, M. F. (1990). Eitimde ölçme ve deerlendirme metotlar (7. BaskI). Ankara: Saydam
- 
                                                        Türk, E.(2007). Ailenin sosyo-ekonomik ve demografik özellikleri ile mezun olunan okul ve özel  dershanenin örencilerin kontrol odaklar, akademik tutumlar ve liselere giri	 snavndaki  ba	arlar üzerindeki etkileri. YayInlanmamIL Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü YIl Üniversitesi  Van.
- 
                                                        Woolfolk, A. (1995). Educational psychology. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
- 
                                                        YIldIrIm, A. ve ZimLek, H. (2005). Nitel ara	trma yöntemleri. Ankara: Seçkin YayInlarI.
- 
                                                        YIldIrIm, M. C. (2006). Yeni ilköretim programnn deerlendirilmesi. Ulusal SInIf Öretmenlii Kongresi (2, 261–268). Ankara: Kök YayIncIlIk.
- 
                                                        YIlmaz, A. (2008). Ölçme deerlendirmede testler. (Ed. Emin Karip, 2. BaskI). Ölçme ve  deerlendirme. Ankara: PegemA YayInlarI.
 
                                     
                                                             
                                                                                
                                
                                    
                                    
                                                                                Seviye Belirleme Sınavına (SBS) İlişkin Öğrenci ve Öğretmen  Görüşleri (Erzurum il örneği)
                                    
                                 
                                
                                    
                                                                                                                                                                                                                        Year 2010,
                                                                                        Volume: 9 Issue: 1,                                                                                                                 316 - 330,                                     01.03.2010                                
                                
                                                                                                                        
                                                                                                                                                
                                                        Kerim Gündoğdu
                                                                                                            
                                                
                                                                                                    ,
                                                
                                                                                                                                
                                                                                                                                                
                                                        Emine Kızıltaş
                                                                                                                
                                                                                                                                                                                
                                                                                                                                                
                                                        Nesrin Çimen
                                                                                                            
                                                
                                                
                                                                                                                                                                                            
                                
                                
                                                                    
                                        Abstract
                                        Bu çalILmanIn amacI, 2007 yIlIndan itibaren geçilen yeni ortaö retime geçiL sistemi ve sInavI (SBS) hakkInda ilkö retim ö rencilerinin, ö retmenlerin ve özel dershane ö retmenlerinin görüLlerini almaktIr. Erzurum ilinde bulunan 18 ilkö retim okulundan toplam 1143 ö renci ve 172 branL ö retmenine, araLtIrmacIlar tarafIndan geliLtirilmiL paralel anketler uygulanmIL ve sekiz dershane ö retmeniyle görüLmeler yapIlmILtIr. Sonuçlar, genel olarak, ö renci ve ö retmen görüLlerinde SBS’na iliLkin farklIlIk olmadI InI; yeni sisteme iliLkin itiraz edilen hususlar olsa da, eski sistem ile karLIlaLtIrIldI Inda yeni sisteme iliLkin olumlu yanlarIn daha fazla oldu unu; yaLam boyu ö renme idealine ulaLmanIn bu sistemle de sa lanamayaca InI ve özel dershanelere devamIn yeni sistemle de sa lanamadI InI göstermektedir. Seviye Belirleme Sistemine iliLkin araLtIrma sonuçlarI ve sistemin gelece itartILIlmILtIr
                                     
                                
                                                                                                    
                                
                                                                
                                                                
                                
                                                                
                                                                    
                                        References
                                        
                                            
                                                                                                    - 
                                                        AydIn, S. (2008). Orta ve yükseköretim kurumlarna örenci seçme sistemi: Bir Öneri. http://www.universite-toplum.org/pdf/pdf_UT_363.pdf adresinden 23.07.2008 tarihinde  alInmILtIr
- 
                                                        Airasian, P. W. (2005). Classroom Assessment (5. BaskI). New York: McGraw-Hill.
- 
                                                        BaLkaya,S. (2006). Ortaöretim kurumlar snav (OKS Türkçe sorularnn ilköretim ikinci kademe  1981 tarihli Türkçe ders program ile kar	la	trlmas. YayInlanmamIL yüksek lisans tezi.  Gazi Üniversitesi, Ankara.
- 
                                                        Best, J. W. & Khan, J. V. (1993). Research in education (7th ed.). Needham Heights, MA: Allyn and  Bacon.
- 
                                                        Borg, W. R. & Gall, M. D. (1983). Educational research (4th ed.). New York: Longman.
- 
                                                        Büyüköztürk, Z. & Çakmak, E. K. & Akgün, Ö. E. & Karadeniz, Z. Ve Demirel, F. (2008). Bilimsel  ara	trma yöntemleri. Ankara: PegemA.
- 
                                                        Cohen, L. and Manion, L. (1997). Research methods in education. 4th ed. London: Routledge.
- 
                                                        Ekiz, D. (2003). Eitimde ara	trma yöntem ve metodlarna giri	. AnI YayIncIlIk: Ankara.
- 
                                                        Gizir, S. (1999). Communication in an academic context: the case of the five largest departments in  the Middle East Technical Unversity. YayInlanmamIL yüksek lisans tezi. ODTÜ, Ankara.
- 
                                                        Kahveci, S. S. (2009). Ortaöretim kurumlarna geçi	 sürecinde uygulanan snavlarn ailelere  maliyetinin ailelerin toplam eitim harcamalar içindeki pay. YayInlanmamIL yüksek lisans  tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara
- 
                                                        Kaptan, S. (1995). Bilimsel ara	trma ve istatistik teknikleri. Ankara: TekILIk YayInlarI..
- 
                                                        Karasar, N.( 2000). Bilimsel ara	trma yöntemleri-kavramlar, ilkeler, terimler (10.baskI). Ankara:  Nobel YayIn DaItIm.
- 
                                                        KayapInar, E. (2006). Ortaöretim kurumlar örenci seçme ve yerle	tirme snav (OKS)’na  hazrlanan ilköretim 8. snf örencilerinin kayg düzeylerinin incelenmesi (Afyonkarahisar Hli Örnei). YayInlanmamIL Yüksek Lisans Tezi, Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
- 
                                                        MEB (2006). Eitim sistemi. http://www.meb.gov.tr/duyurular/2006/takvim/egitim_sistemi.htmladresinden 03 Mart 2006  tarihinde indirilmiLtir.
- 
                                                        MEB (2009). Ortaöretime Geçi	 Sistemi Seviye Belirleme Snav ve 6 ve 7’nci snflar Devlet Parasz Yatllk ve Bursluluk Snav E-Klavuzu. Ankara.
- 
                                                        MEB (2009). 2009 yl ortaöretim yerle	tirme puan (oyp) sonuçlarna ili	kin basn açklamas. http://www.meb.gov.tr/duyurulaR/duyuruayrinti.asp?ID=3162 adresinden 10 Temmuz 2009  tarihinde indirilmiLtir.
- 
                                                        Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2. BaskI.). Thousand Oaks, CA:  Sage
- 
                                                        Özerman, D. (2007 ). Adolescent stress during the preparation period of a high-stakes test:the high  school entrance exam in Türkiye. YayInlanmamIL yüksek lisans tezi. Boaziçi Üniversitesi, stanbul.
- 
                                                        SBS e-KIlavuzu (2009). 2009 Seviye Belirleme Snav e-ba	vuru klavuzu  http://oges.meb.gov.tr/document/2009-SBS-KILAVUZ.pdf adresinden 11 Temmuz 2009  tarihinde alInmILtIr.
- 
                                                        Semerci, Ç. (2008). Eitimde ölçme ve deerlendirme (Ed. Emin Karip, 2. BaskI). Ölçme ve  deerlendirme. Ankara: PegemA YayInlarI.
- 
                                                        Slavin, R. E. (1997). Educational psychology (5. BaskI). Needham Heights, MA: Allyn Bacon.
- 
                                                        Tekin, H. (1993). Eitimde ölçme ve deerlendirme (8.baskI). Ankara: YargI YayInlarI.
- 
                                                        Tuckman, B. W. (1998). Testing for teachers (2. BaskI). Orlando, FL: Harcourt Brace Jovanovich Pub.
- 
                                                        Turgut, M. F. (1990). Eitimde ölçme ve deerlendirme metotlar (7. BaskI). Ankara: Saydam
- 
                                                        Türk, E.(2007). Ailenin sosyo-ekonomik ve demografik özellikleri ile mezun olunan okul ve özel  dershanenin örencilerin kontrol odaklar, akademik tutumlar ve liselere giri	 snavndaki  ba	arlar üzerindeki etkileri. YayInlanmamIL Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü YIl Üniversitesi  Van.
- 
                                                        Woolfolk, A. (1995). Educational psychology. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
- 
                                                        YIldIrIm, A. ve ZimLek, H. (2005). Nitel ara	trma yöntemleri. Ankara: Seçkin YayInlarI.
- 
                                                        YIldIrIm, M. C. (2006). Yeni ilköretim programnn deerlendirilmesi. Ulusal SInIf Öretmenlii Kongresi (2, 261–268). Ankara: Kök YayIncIlIk.
- 
                                                        YIlmaz, A. (2008). Ölçme deerlendirmede testler. (Ed. Emin Karip, 2. BaskI). Ölçme ve  deerlendirme. Ankara: PegemA YayInlarI.