The purpose of this study was to investigate the empathic ability and empathic tendency levels of
counselors who work in elementary schools according to various socio-demographic variables. Participants were 71
elementary school counselors work in Izmir, Turkey. Data were analyzed using statistical techniques. Results showed
that there is no statistically significant difference on the empathic skill levels according to age, time of working,
engagement status and having children whereas having children has significant effect on participants’ empathic
tendency. Significant results were given related to gender and the personal perception on self efficacy. Implications for
counseling and guidance process at the elementary level were discussed.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında çalışan psikolojik danışmanların empatik beceri ve empatik puan düzeylerinin güncellenmesi ve farklı değişkenler. Araştırmaya İzmir ili metropol bölgedeki okullarda çalışan toplam 71 psikolojik danışmanlık katılmıştır. Yapılan şebeke analizler sunan pratisyen hekimlik pratiği, empatik skill puan ortalaması işçilik, medeni durumda ve çocuğu olan olmamasına göre fark göstermediği, ancak çocuğu olanların empatik kot düzeyi olanlar ( p <.05 ). Empati kurmada kişisel yeterliliklerini algılayışlarına ve güzellerine göre edilmistir. Güvenli bir okul atmosferine ulaşmada psikolojik danışmanın yeterlikleri, ilk kızılçim psikolojik doğ hizmetleri ve önleyici hizmetler açısından olası doğurgular tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 2 |