Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Poetical Teaching Technique on Academic Achievement and Attitude of the Students

Year 2009, Volume: 8 Issue: 1, 48 - 56, 26.06.2009

Abstract

The purpose of this research is to find out the feasibility of poetical teaching technique in science
and technology classes in terms of the students’ achievements and attitudes. The research methodology
employed in this study is quasi-experimental design. Sixth grade science and technology lesson unit ‘The
Particular Structure of Elements’ was taught with activities prepared in accordance with poetical teaching
technique vs. traditional teaching methods. The changes students’ attitudes toward science and technology class
and the students’ academic achievements for both classes were investigated. The experimental group consisted
of 32 students who were willing to write a poem. The control group consisted of 20 students. An achievement
instrument was administered to both groups as pre- and post-tests. In order to determine the changes of students’
attitudes toward science and technology, The Science Attitude Scale was administered to both groups as pre- and
post-tests. According to the results obtained from the research; the attitudes of students toward science and
technology did not change significantly but the students’ achievement did as a result of the intervention.

References

  • Acat, M. B. (2001). Çoklu Zekâ Kurami Perspektifinde Egitim Teknoloji Araçlarinin Gelistirilmesi. I. Uluslararasi Egitim Teknolojileri Sempozyumu ve Fuari, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Altinok, H. (2004). Ögretmenlerin Fen Ögretimine Yönelik Tutumlarina liskin Ögrenci Algilari ve Ögrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 26, 1-8.
  • Ayaydin, A. (2004). Çoklu Zekâ Kuraminda Sanat Egitimi Yaklasimi. Egitim Aradtirmalari Dergisi, 14, 48-54.
  • Batman, K. A. (2002). Çoklu Boyutlu Zekâ Kurami Etkinlikleriyle Destekli Ögiretimin Erisi, Tutum ve Kaliciliga Etkisi. Yayinlanmamis Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Baykul, Y. (1990). Ilkokul Besinci Siniftan Lise ve Dengi Okullarin Son Siniflarina Kadar Matematik ve Fen Derslerine Karsi Tutumda Görülen Degismeler ve Ögrenci Seçme Sinavindaki Basari Ile Iliskili Oldugu Düsünülen Bazi Faktörler. Ankara: ÖSYM Yayinlari.
  • Demircioglu, H., Demircioglu, G. ve Ayas, A. (2006). Hikâyeler ve Kimya Ögretimi. H.Ü. Egitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 110-119.
  • Dikici, A. (2006). Sanat Egitimi ve Ögrencilerin Yaraticilik Düzeyleri. Egitim ve Bilim, 139, 3-9.
  • Edman, I. (1991). Sanat ve Insan. (Türkçe Çev. Turhan Oguzkan). Istanbul: MEB Basimevi.
  • Ergür, D. O. ve Saraçbasi, T. (2001). Hacettepe Üniversitesi Ingilizce Hazirlik Okulu Ögrencilerinin Çoklu Zekâ Yönünden Incelenmesi. X. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi (Cilt:2):726-737. Bolu: Abant Izzet Baysal Üniversitesi Basimevi.
  • Geban, Ö., Ertepinar, H., Yilmaz, G., Altin, A. ve Sahbaz, F. (1994). Bilgisayar Destekli Egitimin Ögrencilerin Fen Bilgisi Basarilarina ve Fen Bilgisi lgilerine Etkisi. Birinci Ulusal Fen Bilimleri Egitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitab. Izmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Gezer, K. ve Köse, S. (1999). Fen Bilgisi Ögretim ve Egitiminin Durumu ve Bu Süreçte Laboratuarin Yeri. PAÜ Egitim Fakültesi Dergisi, Özel Say 6, 1-5.
  • Güzel, H. (2004). Genel Fizik ve Matematik Derslerindeki Basari le Matematige Karsi Olan Tutum Arasindaki liski. Türk Fen Egitimi Dergisi, 1(1), 49–58.
  • Iflazoglu, A. (2003). Çoklu Zekâ Kurami Destekli Kubasik Ögrenme Yönteminin lkögretim 5. Sinif Ögrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Akademik Basari ve Tutumlarina Etkisi. Yayinlanmamis Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kabapinar, F. (2005). Yapilandirmaci Ögrenme Sürecine Katkilari Açisindan Fen Derslerinde Kullanilabilecek Bir Ögretim Yöntemi Olarak Kavram Karikatürleri. Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 103–146.
  • Liftig, I. F. (1993). Getting the point through poetry. Science Scope, 16(7), 22 -24.
  • McClintock, J. I. (1992). Gary Snyder’s poetry and ecological science. American Biology Teacher, 54(2), 80 -83.
  • Oliver, J. S. & Simpson, R. D. (1988). Influences of attitude toward science, achievement motivation and science self concept on achievement in science: a longitudinal study. Science Education, 72(2), 143-155.
  • Özgüven, . E. (1999). Psikolojik Testler. (Üçüncü Baski). Ankara: PDREM Yayinlari.
  • Özsoy, V. (1999). Güzel Sanatlar Ögretiminde Çok Alanli ve Projelere Dayali Bir Yöntem. Sanat Egitimi ve Sorunlari Sempozyumu Bildiriler, 11-15, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Saban, A. (2004). Çoklu Zekâ Teorisi ve Egitimi. Ankara: Nobel Yayinlari.
  • San, I . (1993). Türkiye’de Güzel Sanatlar Egitimi. Egitim Bilimleri Ulusal Kongresi Bildirileri, 245250, Ankara.
  • Saracaloglu, A. S., Özyilmaz-Akamca, G. ve Yesildere, S. (2006). Ilkögretimde Proje Tabanli Ögrenmenin Yeri. Türk Egitim Bilimleri Dergisi,4(3), 241-260.
  • Selçuk, Z., Kayili, H. ve Okut, L. (2004). Çoklu Zekâ Uygulamalar. Ankara: Nobel Yayinlari.
  • Sönmez, V. (2003). Egitsel Siirler. Ankara: Ani Yayincilik
  • Sasmaz-Ören, F. ve Erduran-Avci, D. (2004). Egitimsel oyunla ögretimin fen bilgisi dersi günes sistemi ve gezegenler konusunda akademik basari üzerine etkisi. Ondokuz Mayis Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 18, 67–76.
  • Simsek, A. (2004). Ögretimde Hikâye Anlatim Yönteminin Etkililigi. Türk egitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 495-509.
  • Tekin, H. (1979). Egitimde Ölçme ve Degerlendirme. (Ikinci Baski). Ankara: Mars Matbaasi.
  • Turgut, M. F. (1992). Egitimde Ölçme ve Degerlendirme Metotlari. (Dokuzuncu Baski). Ankara: Saydam Matbaacilik.
  • Türkmen, L. (2002). Sinif Ögretmenligi 1. Sinif Ögrencilerinin Fen Bilimleri ve Fen Bilgisi Ögretimine Yönelik Tutumlari. H.Ü. Egitim Fakültesi Dergisi, 23, 218-228.
  • Ülgen, G. (1995). Egitim Psikolojisi. (Ikinci Baski). Ankara: Lazer Ofset Matbaa.
  • Walders, D. (2003). Poetry and science education. Clearinghouse on disabilities and gifted education. Educational Resources Information Centre (ERIC, ED. 463 946).
  • Yildirim, K., Tarim, K. ve Iflazoglu, A. (2006). Çoklu Zekâ Kurami Destekli Kubasik Ögrenme Yönteminin Matematik Dersindeki Akademik Basari ve Kaliciliga Etkisi. Egitimde Kuram ve Uygulama, 2(2), 81-96.

Şiirle Öğretim Tekniğinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi

Year 2009, Volume: 8 Issue: 1, 48 - 56, 26.06.2009

Abstract

Bu araFtGrmanGn amacG Fiirle ö retim tekni inin fen ve teknoloji sGnGflarGnda ö rencilerin baFarG ve tutumlarG bakGmGndan uygulanabilirli ini belirlemektir. AraFtGrmada deneysel yöntemlerden kontrol gruplu ön-test ve son- test modeli uygulanmGFtGr. 6. sGnGf Fen ve Teknoloji dersi “Maddenin Tanecikli YapGsG” Ünitesi Miirle ö retim tekni ine göre hazGrlanan etkinlikler ve geleneksel ö retim yöntemleri ile iFlenmiFtir. Ö rencilerin akademik baFarGlarG ile Fen ve Teknoloji dersine karFG tutumlarGnda meydana gelen de iFimler araFtGrGlmGFtGr. AraFtGrmada Fiir yazmaya ve Fiir okumaya gönüllü olan ö rencilerden 32 ö renci deney grubunu ve 20 ö renci kontrol grubunu oluFturmuFtur. Deney ve kontrol grubu ö rencilerine baFarG testi ön-test ve son-test olarak uygulanmGFtGr. Ö rencilerin fen ve teknolojiye yönelik tutum de iFimlerini belirlemek için Fen Tutum Ölçe i her iki gruba da ön-test ve son-test olarak uygulanmGFtGr. AraFtGrmadan elde edilen sonuçlara göre, baFarG testinden elde edilen puanlar deney grubunun lehine sonuçlanGrken, fen tutum ölçe inden elde edilen puanlarda istatistiksel olarak anlamlG fark görülmemiFtir

References

  • Acat, M. B. (2001). Çoklu Zekâ Kurami Perspektifinde Egitim Teknoloji Araçlarinin Gelistirilmesi. I. Uluslararasi Egitim Teknolojileri Sempozyumu ve Fuari, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Altinok, H. (2004). Ögretmenlerin Fen Ögretimine Yönelik Tutumlarina liskin Ögrenci Algilari ve Ögrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 26, 1-8.
  • Ayaydin, A. (2004). Çoklu Zekâ Kuraminda Sanat Egitimi Yaklasimi. Egitim Aradtirmalari Dergisi, 14, 48-54.
  • Batman, K. A. (2002). Çoklu Boyutlu Zekâ Kurami Etkinlikleriyle Destekli Ögiretimin Erisi, Tutum ve Kaliciliga Etkisi. Yayinlanmamis Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Baykul, Y. (1990). Ilkokul Besinci Siniftan Lise ve Dengi Okullarin Son Siniflarina Kadar Matematik ve Fen Derslerine Karsi Tutumda Görülen Degismeler ve Ögrenci Seçme Sinavindaki Basari Ile Iliskili Oldugu Düsünülen Bazi Faktörler. Ankara: ÖSYM Yayinlari.
  • Demircioglu, H., Demircioglu, G. ve Ayas, A. (2006). Hikâyeler ve Kimya Ögretimi. H.Ü. Egitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 110-119.
  • Dikici, A. (2006). Sanat Egitimi ve Ögrencilerin Yaraticilik Düzeyleri. Egitim ve Bilim, 139, 3-9.
  • Edman, I. (1991). Sanat ve Insan. (Türkçe Çev. Turhan Oguzkan). Istanbul: MEB Basimevi.
  • Ergür, D. O. ve Saraçbasi, T. (2001). Hacettepe Üniversitesi Ingilizce Hazirlik Okulu Ögrencilerinin Çoklu Zekâ Yönünden Incelenmesi. X. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi (Cilt:2):726-737. Bolu: Abant Izzet Baysal Üniversitesi Basimevi.
  • Geban, Ö., Ertepinar, H., Yilmaz, G., Altin, A. ve Sahbaz, F. (1994). Bilgisayar Destekli Egitimin Ögrencilerin Fen Bilgisi Basarilarina ve Fen Bilgisi lgilerine Etkisi. Birinci Ulusal Fen Bilimleri Egitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitab. Izmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Gezer, K. ve Köse, S. (1999). Fen Bilgisi Ögretim ve Egitiminin Durumu ve Bu Süreçte Laboratuarin Yeri. PAÜ Egitim Fakültesi Dergisi, Özel Say 6, 1-5.
  • Güzel, H. (2004). Genel Fizik ve Matematik Derslerindeki Basari le Matematige Karsi Olan Tutum Arasindaki liski. Türk Fen Egitimi Dergisi, 1(1), 49–58.
  • Iflazoglu, A. (2003). Çoklu Zekâ Kurami Destekli Kubasik Ögrenme Yönteminin lkögretim 5. Sinif Ögrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Akademik Basari ve Tutumlarina Etkisi. Yayinlanmamis Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kabapinar, F. (2005). Yapilandirmaci Ögrenme Sürecine Katkilari Açisindan Fen Derslerinde Kullanilabilecek Bir Ögretim Yöntemi Olarak Kavram Karikatürleri. Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 103–146.
  • Liftig, I. F. (1993). Getting the point through poetry. Science Scope, 16(7), 22 -24.
  • McClintock, J. I. (1992). Gary Snyder’s poetry and ecological science. American Biology Teacher, 54(2), 80 -83.
  • Oliver, J. S. & Simpson, R. D. (1988). Influences of attitude toward science, achievement motivation and science self concept on achievement in science: a longitudinal study. Science Education, 72(2), 143-155.
  • Özgüven, . E. (1999). Psikolojik Testler. (Üçüncü Baski). Ankara: PDREM Yayinlari.
  • Özsoy, V. (1999). Güzel Sanatlar Ögretiminde Çok Alanli ve Projelere Dayali Bir Yöntem. Sanat Egitimi ve Sorunlari Sempozyumu Bildiriler, 11-15, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Saban, A. (2004). Çoklu Zekâ Teorisi ve Egitimi. Ankara: Nobel Yayinlari.
  • San, I . (1993). Türkiye’de Güzel Sanatlar Egitimi. Egitim Bilimleri Ulusal Kongresi Bildirileri, 245250, Ankara.
  • Saracaloglu, A. S., Özyilmaz-Akamca, G. ve Yesildere, S. (2006). Ilkögretimde Proje Tabanli Ögrenmenin Yeri. Türk Egitim Bilimleri Dergisi,4(3), 241-260.
  • Selçuk, Z., Kayili, H. ve Okut, L. (2004). Çoklu Zekâ Uygulamalar. Ankara: Nobel Yayinlari.
  • Sönmez, V. (2003). Egitsel Siirler. Ankara: Ani Yayincilik
  • Sasmaz-Ören, F. ve Erduran-Avci, D. (2004). Egitimsel oyunla ögretimin fen bilgisi dersi günes sistemi ve gezegenler konusunda akademik basari üzerine etkisi. Ondokuz Mayis Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 18, 67–76.
  • Simsek, A. (2004). Ögretimde Hikâye Anlatim Yönteminin Etkililigi. Türk egitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 495-509.
  • Tekin, H. (1979). Egitimde Ölçme ve Degerlendirme. (Ikinci Baski). Ankara: Mars Matbaasi.
  • Turgut, M. F. (1992). Egitimde Ölçme ve Degerlendirme Metotlari. (Dokuzuncu Baski). Ankara: Saydam Matbaacilik.
  • Türkmen, L. (2002). Sinif Ögretmenligi 1. Sinif Ögrencilerinin Fen Bilimleri ve Fen Bilgisi Ögretimine Yönelik Tutumlari. H.Ü. Egitim Fakültesi Dergisi, 23, 218-228.
  • Ülgen, G. (1995). Egitim Psikolojisi. (Ikinci Baski). Ankara: Lazer Ofset Matbaa.
  • Walders, D. (2003). Poetry and science education. Clearinghouse on disabilities and gifted education. Educational Resources Information Centre (ERIC, ED. 463 946).
  • Yildirim, K., Tarim, K. ve Iflazoglu, A. (2006). Çoklu Zekâ Kurami Destekli Kubasik Ögrenme Yönteminin Matematik Dersindeki Akademik Basari ve Kaliciliga Etkisi. Egitimde Kuram ve Uygulama, 2(2), 81-96.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Cüneyt Akyol This is me

Ayhan Dikici

Publication Date June 26, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Akyol, C., & Dikici, A. (2009). Şiirle Öğretim Tekniğinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online, 8(1), 48-56.
AMA Akyol C, Dikici A. Şiirle Öğretim Tekniğinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. EEO. March 2009;8(1):48-56.
Chicago Akyol, Cüneyt, and Ayhan Dikici. “Şiirle Öğretim Tekniğinin Öğrencilerin Başarı Ve Tutumlarına Etkisi”. İlköğretim Online 8, no. 1 (March 2009): 48-56.
EndNote Akyol C, Dikici A (March 1, 2009) Şiirle Öğretim Tekniğinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online 8 1 48–56.
IEEE C. Akyol and A. Dikici, “Şiirle Öğretim Tekniğinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi”, EEO, vol. 8, no. 1, pp. 48–56, 2009.
ISNAD Akyol, Cüneyt - Dikici, Ayhan. “Şiirle Öğretim Tekniğinin Öğrencilerin Başarı Ve Tutumlarına Etkisi”. İlköğretim Online 8/1 (March 2009), 48-56.
JAMA Akyol C, Dikici A. Şiirle Öğretim Tekniğinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. EEO. 2009;8:48–56.
MLA Akyol, Cüneyt and Ayhan Dikici. “Şiirle Öğretim Tekniğinin Öğrencilerin Başarı Ve Tutumlarına Etkisi”. İlköğretim Online, vol. 8, no. 1, 2009, pp. 48-56.
Vancouver Akyol C, Dikici A. Şiirle Öğretim Tekniğinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. EEO. 2009;8(1):48-56.