Bu araştırmanın amacı yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencileri akademik başarı ve fen bilgisi dersine tutaklarına etkisini incelemektir. Araştırma Hatay ili merkez ilçesinde bulunan iki devlet ilköğretim okulunda 5. sınıfa devam eden 62 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubu 26 ve kontrol grubu 36 öğrenciğin oluşmaktadır. Çalışmada Fen Bilgisi Başarı Testi ve Fen Bilimleriyle İlgili Tutum Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere yansıtıcı düşünme etkinlikleri uygulanmıştır. SPSS, Verilerin analizinde kullanılmıştır. Bulgular, yansıtıcı düşünecek olursa öğrencilerin etkinliklerinin olumlu yönde fen bilgisi dersinde akademik başarılarını arttırdığını ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarını etkilediği ortaya çıkarmıştır. İlköğretimde yansıtıcı düşünme etkinliklerinin fen bilgisi eğitimi açısından doğurguları tartışılmaktadır.
The aim of this study is to analyse the effects of reflective thinking activities of 5th graders in
science classes on academic achievement and attitude. The study was conducted with 62 fifth graders attending a
state elementary school in the centre district of Hatay in Turkey. Experimental group consist of 26 students and
control group is 36. The science achievement test and the attitude scale was used. Reflective thinking activities
were applied to the experimental group. Results indicate that reflective thinking activities increase students
academic achievement in science course and they affect positively students’ attitudes towards science course.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 3 |