The aim of this study is to analyse the effects of cooperative learning method of pairs check
technique on reading comprehension in the 3
rd
grade Turkish course. The study was conducted on the 3rd grade
students attending a public elementary school in the main district of Hatay in the second semester, seven week
period, of the academic year 2006-2007. This study has a pretest-post test control group research design. The
experimental and control group consist of 64 students. The reading comprehension achievement test was used as
a data collection tool. Cooperative learning method of pairs check technique was applied to the experimental
group. Data were subjected to statistical analysis. The results of this study showed that cooperative learning
method of pairs check technique increased students’ reading comprehension in the Turkish course.
Bu araştırmanın amacı ilköğretim üçüncü sınıf İngilizce dersinde işle ilgili önceki öğrenme yöntemlerinden ikili denetim tekniğinin okuduğunu anlama hakkında etkisini incelemektir. Araştırma, 2006-2007 öğretim yılı Hatay ili merkez ilçesinde bulunan iki devlet ilköğretim okulunda üçüncü sınıfa devam eden öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma "öntest-sontest kontrol gruplu" deneme modeline göre desenlenmiştir Deney ve kontrol grubu 64 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada Okuduğunu Anlama Başarı Testi. Veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere ikili denetim tekniği uygulanmıştır. Veriler istatistik yöntemlerle analiz edildi. Bulgular, Türkçe dersinde ikili denetim tekniğinin okuduğunu anlama üzerinde etkili olduğunu. İkili denetim tekniğinin okuduğunu anlama açısından doğurguları tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 3 |