Research Article
BibTex RIS Cite

Primary education pre-service teachers' opinions regarding to the use of alternative measurement-evaluation methods and techniques in practice schools

Year 2008, Volume: 7 Issue: 3, 769 - 784, 26.06.2008

Abstract

This study was designed on the basis of the opinion that pre-service teachers can reflect more objectively about to what extent alternative measurement-evaluation methods and techniques Can be applied in the classroom and the problem is encountered in this process. In this study, the primary education pre-service teachers' opinions about the use of alternative measurement- evaluation of ethods and techniques in the schools open-ended questions. One of the purposive sam pling m ethods, criterion sam pling m ethod was used in this study. The data of this study was analyzed through descriptive analysis techniques as one of the qualitative analysis techniques. It was found that both traditional and alternative measurement-evaluation methods and techniques are applied to a large extent in the classrooms. Then, it was obtained that there were still problems encountered while applying alternative measurement-evaluation methods and techniques in Primary schools. The pre-service teachers m som e suggestions about how to apply alternative m easurem ent - in the classroom s

References

  • Acat, B. ve Demir, E. (2007). “Sınıf Ö retmenlerinin lkö retim Programlarındaki De erlendirme Süreçlerine li kin Görü leri”, 16. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007.
  • Acun, . ve Kamber, T. (2007). “Yeni Sosyal Bilgiler Programının Uygulanabilirli i Açısından De erlendirilmesi”, VI. Ulusal Sınıf Ö retmenli i E itimi Sempozyumu 27-29 Nisan 2007.
  • Altunı ık, R., Co kun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaro lu, S. (2001). Sosyal Bilimlerde Ara tırma Yöntemleri. Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Ba cı-Kılıç, G. (2001). Olu turmacı Fen Ö retimi. Kuram ve Uygulamada E itim Bilimleri. 1(1), 9- 22.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmu , S. ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel-Alternatif Ölçme Ve De erlendirme Teknikleri Ö retmen El Kitabı. Ankara: PegemA yayıncılık.
  • Çalık, S. (2007). “Sınıf Ö retmenlerinin Yenilenen lkö retim Programlarının Ölçme ve De erlendirme Süreci Hakkındaki Dü ünceleri Üzerine Bir Ara tırma”, 16. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007.
  • Ercan, F. ve Akbaba-Altun,S. (2005). “ lkö retim Fen ve Teknoloji Dersi 4. ve 5. Sınıflar Ö retim Programına li kin Ö retmen Görü leri”, E itimde Yansımalar: VIII Yeni lkö retim Programlarını De erlendirme Sempozyumu. Tekı ık E itim Ara tırma Geli tirme Vakfı ve Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Gömleksiz, M. ve Bulut, . (2007). Yeni Fen ve Teknoloji Dersi Ö retim Programının Uygulamadaki Etkilili inin De erlendirilmesi. Hacettepe Üniveristesi E itim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88, [Online]: www.efdergi.hacettepe.edu.tr adresinden 25 Eylül 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Güven, B. ve Eskitürk, M. (2007). “Sınıf Ö retmenlerinin Ölçme ve De erlendirmede Kullandıkları Yöntem ve Teknikler”, 16. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007.
  • Herman, J.L., Klein, D.C. & Wakai, S.T. (1997). American students’ perspectives on alternative assessment: Do they know it’s different? Assessment in Education. 4(3), 339-351.
  • Johnson D. W. & Johnson R.T. (2002). Meaningful assessment. A manageable and cooperative process. Boston: Allyn&Bacon.
  • Kaptan, F. (2005). “Fen ve Teknoloji Dersi Ö retim Programıyla lgili De erlendirme”, E itimde Yansımalar: VIII Yeni lkö retim Programlarını De erlendirme Sempozyumu. Tekı ık E itim Ara tırma Geli tirme Vakfı ve Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Kaya, E. ve Ersoy, A.F. (2007). “Sosyal Bilgiler Programının Uygulanmasında Ya anan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, VI. Ulusal Sınıf Ö retmenli i E itimi Sempozyumu 27-29 Nisan 2007.
  • Korkmaz, H. (2004). Fen ve Teknoloji E itiminde Alternatif De erlendirme Yakla ımları. Ankara: Yeryüzü Yayınevi.
  • Llewellyn, Douglas. (2002). Inquire within ımplementing ınquiry-based science standarts. California: Corwin Press.
  • MEB. (2005). lkö retim Fen ve Teknoloji Dersi (4-5. Sınıflar) Ö retim Programı. Ankara.
  • Menti -Ta , A. (2007). “Ö retmen Adaylarının Yeni lkö retim Programına Ve lkö retim Okullarında Uygulanmasına li kin Görü leri”, 16. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis : an expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.
  • Özda , A., Tanı lı, D., Yavuzsoy-Köse, N. ve Kılıç, Ç. (2007). “ lkö retim Sınıf Ö retmenlerinin Matematik Dersinde Kullandıkları De erlendirme Araç ve Yöntemlerine li kin Görü leri”, VI. Ulusal Sınıf Ö retmenli i E itimi Sempozyumu 27-29 Nisan 2007.
  • Patton, M.Q. (1997). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury park, CA: SAGE Publications.
  • Perkins, D. (1999). The many faces of constructivism. Educational Leadership. 57, 3.
  • Semerci, Ç. (2001) Olu turmacılık Kuramına Göre Ölçme ve De erlendirme. Kuram ve Uygulamada E itim Bilimleri Dergisi 1(2), 429–440.
  • Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2007). lkö retim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Programına li kin Ö retmen Görü leri. lkö retim-Online, 6(2), 204-212, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 26 Eylül 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Yapıcı, M.ve Leblebiciler, N.H. (2007). Ö retmenlerin Yeni lkö retim Programına li kin Görü leri.
  • lkö retim-Online, 6(3), 480-489, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 26 Eylül
  • tarihinde indirilmi tir.
  • Ya ar, . ve M. Gültekin.(2002). “Uzaktan E itimde Kullanılan Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Ö renmeyi Gerçekle tirecek Biçimde Düzenlenmesi”, Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan E itim Sempozyumu. 23-25 Mayıs, 2002.
  • Ya ar ., Gültekin, M., Türkkan, B., Yıldız, N., ve Girmen, P. (2005). “Yeni lkö retim Programlarının Uygulanmasına li kin Sınıf Ö retmenlerinin Hazırbulunu luk Düzeylerinin Ve E itim Gereksinimlerinin Belirlenmesi (Eski ehir li Örne i)”, E itimde Yansımalar: VIII Yeni lkö retim Programlarını De erlendirme Sempozyumu. Tekı ık E itim Ara tırma Geli tirme Vakfı ve Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Yıldırım, A. ve im ek, H. (2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Ara tırma Yöntemleri. (2. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri

Year 2008, Volume: 7 Issue: 3, 769 - 784, 26.06.2008

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yöntemleri ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşlerini almak. Bu amaçla nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri açık uçlu soru sormak yanıtlaralan toplanan verilere amaçlı olarak. Bu denetim masrafı örnekleme yöntemi değerlendirmeleri örnekleme kullanılmıştır. 2006-2007 öğretim yılında Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencileri içerisinden 80 öğretmen adayının gönüllülük esasına göre görüşlerine başvurulmuştur. Ancak, eksik doldurulan anketler örneklemin dışına alınmış ve 64 öğretmen adayının verimi analiz edilmiştir. Bu araştırmada, toplam beş Nitel araştırma teknikleri yerinde alan denetimi. alan denetimi tekniği. Ulaşılan bulgular ışığında, ilköğretim okullarında alternatif ölçme-değerlendirme yöntemleri ve tekniklerini kullanmada hala birtakım sorunların yaşandığı ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçları'na günlüğünü birtakım öneriler getirilmiştir.

References

  • Acat, B. ve Demir, E. (2007). “Sınıf Ö retmenlerinin lkö retim Programlarındaki De erlendirme Süreçlerine li kin Görü leri”, 16. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007.
  • Acun, . ve Kamber, T. (2007). “Yeni Sosyal Bilgiler Programının Uygulanabilirli i Açısından De erlendirilmesi”, VI. Ulusal Sınıf Ö retmenli i E itimi Sempozyumu 27-29 Nisan 2007.
  • Altunı ık, R., Co kun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaro lu, S. (2001). Sosyal Bilimlerde Ara tırma Yöntemleri. Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Ba cı-Kılıç, G. (2001). Olu turmacı Fen Ö retimi. Kuram ve Uygulamada E itim Bilimleri. 1(1), 9- 22.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmu , S. ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel-Alternatif Ölçme Ve De erlendirme Teknikleri Ö retmen El Kitabı. Ankara: PegemA yayıncılık.
  • Çalık, S. (2007). “Sınıf Ö retmenlerinin Yenilenen lkö retim Programlarının Ölçme ve De erlendirme Süreci Hakkındaki Dü ünceleri Üzerine Bir Ara tırma”, 16. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007.
  • Ercan, F. ve Akbaba-Altun,S. (2005). “ lkö retim Fen ve Teknoloji Dersi 4. ve 5. Sınıflar Ö retim Programına li kin Ö retmen Görü leri”, E itimde Yansımalar: VIII Yeni lkö retim Programlarını De erlendirme Sempozyumu. Tekı ık E itim Ara tırma Geli tirme Vakfı ve Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Gömleksiz, M. ve Bulut, . (2007). Yeni Fen ve Teknoloji Dersi Ö retim Programının Uygulamadaki Etkilili inin De erlendirilmesi. Hacettepe Üniveristesi E itim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88, [Online]: www.efdergi.hacettepe.edu.tr adresinden 25 Eylül 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Güven, B. ve Eskitürk, M. (2007). “Sınıf Ö retmenlerinin Ölçme ve De erlendirmede Kullandıkları Yöntem ve Teknikler”, 16. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007.
  • Herman, J.L., Klein, D.C. & Wakai, S.T. (1997). American students’ perspectives on alternative assessment: Do they know it’s different? Assessment in Education. 4(3), 339-351.
  • Johnson D. W. & Johnson R.T. (2002). Meaningful assessment. A manageable and cooperative process. Boston: Allyn&Bacon.
  • Kaptan, F. (2005). “Fen ve Teknoloji Dersi Ö retim Programıyla lgili De erlendirme”, E itimde Yansımalar: VIII Yeni lkö retim Programlarını De erlendirme Sempozyumu. Tekı ık E itim Ara tırma Geli tirme Vakfı ve Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Kaya, E. ve Ersoy, A.F. (2007). “Sosyal Bilgiler Programının Uygulanmasında Ya anan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, VI. Ulusal Sınıf Ö retmenli i E itimi Sempozyumu 27-29 Nisan 2007.
  • Korkmaz, H. (2004). Fen ve Teknoloji E itiminde Alternatif De erlendirme Yakla ımları. Ankara: Yeryüzü Yayınevi.
  • Llewellyn, Douglas. (2002). Inquire within ımplementing ınquiry-based science standarts. California: Corwin Press.
  • MEB. (2005). lkö retim Fen ve Teknoloji Dersi (4-5. Sınıflar) Ö retim Programı. Ankara.
  • Menti -Ta , A. (2007). “Ö retmen Adaylarının Yeni lkö retim Programına Ve lkö retim Okullarında Uygulanmasına li kin Görü leri”, 16. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis : an expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.
  • Özda , A., Tanı lı, D., Yavuzsoy-Köse, N. ve Kılıç, Ç. (2007). “ lkö retim Sınıf Ö retmenlerinin Matematik Dersinde Kullandıkları De erlendirme Araç ve Yöntemlerine li kin Görü leri”, VI. Ulusal Sınıf Ö retmenli i E itimi Sempozyumu 27-29 Nisan 2007.
  • Patton, M.Q. (1997). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury park, CA: SAGE Publications.
  • Perkins, D. (1999). The many faces of constructivism. Educational Leadership. 57, 3.
  • Semerci, Ç. (2001) Olu turmacılık Kuramına Göre Ölçme ve De erlendirme. Kuram ve Uygulamada E itim Bilimleri Dergisi 1(2), 429–440.
  • Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2007). lkö retim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Programına li kin Ö retmen Görü leri. lkö retim-Online, 6(2), 204-212, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 26 Eylül 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Yapıcı, M.ve Leblebiciler, N.H. (2007). Ö retmenlerin Yeni lkö retim Programına li kin Görü leri.
  • lkö retim-Online, 6(3), 480-489, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 26 Eylül
  • tarihinde indirilmi tir.
  • Ya ar, . ve M. Gültekin.(2002). “Uzaktan E itimde Kullanılan Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Ö renmeyi Gerçekle tirecek Biçimde Düzenlenmesi”, Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan E itim Sempozyumu. 23-25 Mayıs, 2002.
  • Ya ar ., Gültekin, M., Türkkan, B., Yıldız, N., ve Girmen, P. (2005). “Yeni lkö retim Programlarının Uygulanmasına li kin Sınıf Ö retmenlerinin Hazırbulunu luk Düzeylerinin Ve E itim Gereksinimlerinin Belirlenmesi (Eski ehir li Örne i)”, E itimde Yansımalar: VIII Yeni lkö retim Programlarını De erlendirme Sempozyumu. Tekı ık E itim Ara tırma Geli tirme Vakfı ve Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Yıldırım, A. ve im ek, H. (2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Ara tırma Yöntemleri. (2. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nil Duban This is me

E. Aysın Küçükyılmaz

Publication Date June 26, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Duban, N., & Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 7(3), 769-784.
AMA Duban N, Küçükyılmaz EA. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri. İOO. September 2008;7(3):769-784.
Chicago Duban, Nil, and E. Aysın Küçükyılmaz. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem Ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online 7, no. 3 (September 2008): 769-84.
EndNote Duban N, Küçükyılmaz EA (September 1, 2008) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online 7 3 769–784.
IEEE N. Duban and E. A. Küçükyılmaz, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri”, İOO, vol. 7, no. 3, pp. 769–784, 2008.
ISNAD Duban, Nil - Küçükyılmaz, E. Aysın. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem Ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online 7/3 (September 2008), 769-784.
JAMA Duban N, Küçükyılmaz EA. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri. İOO. 2008;7:769–784.
MLA Duban, Nil and E. Aysın Küçükyılmaz. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem Ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online, vol. 7, no. 3, 2008, pp. 769-84.
Vancouver Duban N, Küçükyılmaz EA. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri. İOO. 2008;7(3):769-84.