The purpose of this study is to identify the misconceptions of the fifth grade primary
education students about heat - temperature and evaporation - boiling. For this research both quantitive
and qualitative methods were used. In order to carry out this research, a conceptual test containing
multiple choice and open ended questions was distributed to 300 fifth grade students in 10 randomly
selected elementary schools in Kocaeli. In addition, semi-structured interview was done with 60 students.
The results of this study revealed that the students in primary level have some misconceptions about the
basic concepts of heat - temperature and boiling - evaporation
Öğrenciler, fen alanındaki kavramlarla, resmi olarak ilk kez ilköğretimin birinci kademesinde karşılaştıklarından bu kademedeki kavram öğretimi oldukça önemlidir. Bu çalışma ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ısı - sıcaklık ve buharlaşma - kaynama, ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek amacı ile nitel ve nicel yöntemler birlikte yapıldı. Bu amaçla çalışmada Kocaeli ilinde rastgele Seçmeli 10 ilköğretim okulunda beşinci sınıfta öğrenim gören 300 öğrenci çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan bir test hazırlanarak uygulanmış, 60 öğrenciyle de yarı oluşmuş görüşme gerçekleştirilerek nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ısı - sıcaklık ve buharlaşma - kaynama ifadeleri ile ilgili olarak birçok kavram yanılgısına sahip oldukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 1 |